news/content
نسخه قابل چاپ
1382/11/18

پاسخ به نامه رؤسای قوای مجریه و مقننه در خصوص برگزاری انتخابات در موعد مقرر

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه مشترک آقایان خاتمی و کروبی روسای قوای مجریه و مقننه مبنی بر برگزاری انتخابات مجلس هفتم در روز اول اسفند تاکید کردند: تلاش مجدانه و عزم جدی شما برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر به عنوان فریضه‌ای ملی و انقلابی موجب خرسندی است و ملت بزرگوار نیز از مسؤولان انتظار دارد با وحدت و همدلی اینگونه وظایف بزرگ را به بهترین و سالمترین وجه به انجام برسانند.
متن کامل پاسخ رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
حضرات حجج اسلام آقایان خاتمی و کروبی رئیسان محترم قوه مجریه و قوه مقننه
با سلام و تحیت و آرزوی توفیق الهی برای شما عزیزان
نامه ی شما که حاکی از تلاشهای مجدانه تان برای انتخابات شکوهمند مجلس هفتم و عزم جدی بر انجام دادن این فریضه‌ی ملی و انقلابی در وقت مقرر خود می باشد، موجب خرسندی و تشکر اینجانب گردید.
امروز کشور بیش از هر زمان، نیازمند وحدت و همدلی مسوولان محترم است و ملت بزرگوار نیز همین انتظار را از مدیران کشور دارند. انتخابات برای مصالح کشور و ملت ما دارای اهمیت حیاتی است و باید سالم، با نشاط و پرشور برگزار گردد. این یکی از وظایف مسوولان و ادای دین در برابر ملت فداکار و مجاهدات و خونهای مطهر شهیدان است و بخاطر آن شایسته است که برخی گلایه‌های دستگاهها از یکدیگر نادیده گرفته شود و همه دست در دست، اینگونه وظایف بزرگ را به بهترین و سالمترین وجه به انجام برسانند.
بار دیگر از شما آقایان محترم و نیز از شورای محترم نگهبان و دیگر دست اندرکاران و مجریان انتخابات تشکر می کنم و امیدوارم دعای حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه شامل حال ملت ایران و مسؤولان کشور گردد.
سیدعلی خامنه‌ای
18/11/82


متن نامه رؤسای قوای مجریه و مقننه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله آقای خامنه‌ای مدظله‌ العالی با سلام و تحیت
گره ایجاد شده در امر انتخابات که مهمترین حادثه در عرصه مردم سالاری دینی است با راهنماییهای گره گشای حضرتعالی به اعضاء محترم شورای نگهبان قابل گشوده شدن بود.
همانگونه که مستحضرید همواره تأکید ما بر این بود که با رایزنی و تفاهم بدون اینکه از حیثیت و مکانت رهبری مایه گذاشته شود به راه حل مناسب برسیم ولی برای گشودن این گره در پی درخواست نهایی ما، بزرگوارانه دستور فرمودید که شورای نگهبان براساس داوری وزارت اطلاعات با تکیه بر اسناد متقن نظر ما را تأمین کند. در اینجا لازم می دانیم از تلاش پیگیر دفتر جنابعالی برای حل مشکل تشکر کنیم.
اینک، بدون رعایت رهنمود جنابعالی لیستی ارایه شده است که نه تنها بخش عمده تقاضای حداقلی ما را تأمین نکرده است، بلکه متأسفانه همین عمل را نیز مستند به حکم حکومتی حضرتعالی کرده‌اند که به نظر ما جفا به مقام معظم رهبری است.
با سپاس فراوان از اهتمام دلسوزانه حضرتعالی از عنایتی که فرمودید باستحضار می رسد که نظر مؤکد حضرتعالی مبنی بر برگزاری انتخابات در روز اول اسفند ماه سال جاری توسط وزارت کشور و همه همکاران دولت در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
مهدی کروبی ـ سیدمحمد خاتمی
17/11/82

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی