فردای پس از انتخابات

رهبر انقلاب اسلامی معتقدند با پایان انتخابات، فضای رقابت باید به فضای مهربانی و بردباری تبدیل شود و هواداران نامزدها از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‌آمیز خودداری کنند، چراکه «رئیس‌جمهور منتخب و محترم، رئیس‌جمهور همه‌ی ملت ایران است و همه و از جمله رقیبان دیروز باید یکپارچه از او حمایت و به او کمک کنند. بی شک این نیز امتحانی الهی است که موفقیت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب کند.»
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت پایان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و همچنین حضور و مشارکت حماسی و چشمگیر مردم در این انتخابات، بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره‌ی «فردای پس از انتخابات» بازخوانی می‌کند.

اطلاع‌نگاشت | نقشه دشمن را کامل نکنید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «یک وقت میبینید ما در داخل جدول و پازلهای دشمن قرار میگیریم... خب، این خیلی چیز بدی است؛ ما باید سعی کنیم که تأمین‌‌کننده‌‌ی اجزاء او نباشیم. مثل این جدول حروف متقاطع که وقتی کنار هم گذاشته میشود، یک کلمه‌‌ای از تویش در می‌آید. دشمن یک جدولی این جوری درست کرده، برای اینکه یک حرفی از تویش در بیاورد؛ چند تا از این حروف را هم ما بگذاریم! این را باید مراقبت کرد؛ بحث سر این است؛ باید جدول دشمن را کامل نکنیم؛ پازل دشمن را کامل نکنیم؛ ببینیم دشمن چه کار دارد میکند و چه کار میخواهد بکند؛ اهداف و حضور واضح او را ببینیم.» ۱۳۸۸/۷/۲
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بیانات رهبر انقلاب در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه‌السلام) و برشمردن سه هدف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی، اطلاع‌نگاشت «نقشه دشمن را کامل نکنید» را در آستانه‌ی انتخابات اردیبهشت‌ماه ۹۶ منتشر می‌کند.

تأثیر یک رأی

رهبر انقلاب اسلامی: «گاهی یک رأی هم مؤثّر است؛ هیچکس نگوید رأی منِ تنها چه تأثیری دارد. گاهی یک رأی یا چند رأی، در سرنوشت یک کشور اثر میگذارد... مهم این است که در روز انتخابات، ان‌شاءالله همه‌ی مردم -زن و مرد، پیر و جوان و هرکس که از لحاظ قانونی میتواند رأی بدهد- بروند و رأی بدهند و انتخابات را پُرشور و پُررونق کنند. هرکس که به نظام اسلامی علاقه دارد، در این انتخابات شرکت خواهد کرد. هرکس که به سربلندی نظام جمهوری اسلامی علاقه‌ای دارد، در این انتخابات شرکت خواهد کرد. پیش‌بینی من این است: آن‌چنان که ما از این ملت بزرگ و آگاه و هوشمند تاکنون حضور در همه‌ی صحنه‌ها را دیده‌ایم، ان‌شاءالله در این انتخابات هم پُرشور و با علاقه شرکت میکند و حضور خودش را اعلام خواهد کرد و در واقع طرفداری‌اش را از اسلام و نظام اسلامی نشان خواهد داد.» ۱۳۷۸/۱۱/۲۶

جدول | وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا

برای انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر یا روستا چه ملاک‌هایی را باید در نظر داشت؟ رهبر انقلاب اسلامی مجموعه‌ی نکات و وظایفی را برای اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا مطرح نموده‌اند؛ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR هم‌زمان با ایام انتخابات پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجموعه‌ای از این نکات را جهت تسهیل انتخاب افراد اصلح در اختیار مخاطبان گرامی قرار می‌دهد.

کاربران محترم همچنین می‌توانند «کتابچه‌ی انتخاباتی شوراها» را از اینجا دریافت و مطالعه کنند.

اگر انتخابات نبود...

اگر این [انتخابات] در نظام جمهوری اسلامی وجود نمیداشت، امروز از نظامی که با آن انقلاب به وجود آمد، خبری باقی نبود، این خیلی مهم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۹۶/۲/۱۷

انتخابات مایه اتحاد ملت

رهبر انقلاب اسلامی: «انتخابات یک عرصه‌ی ظهور و بروز وحدت ما، عقلانیت ما، شعور ملی ما میتواند قرار بگیرد. بعضی خیال میکنند انتخابات، زمزمه‌های انتخابات، فضای انتخاباتی، مایه‌ی اختلاف است؛ نه، میتواند مایه‌ی اتحاد باشد؛ میتواند تشجیع کننده‌ی به سرعت عمل و پیشرفت باشد؛ با رقابت مثبت. هر گروهی سعی کنند برای خدمتگزاری به این ملت، سهم متناسب با خودشان را که لایق خودشان میدانند، به دست بیاورند؛ هیچ اشکالی ندارد. این رقابت مثبت به جامعه نشاط میبخشد، ما را زنده‌دل میکند، روح جوانی را بر جامعه‌ی ما حاکم میکند. در همین انتخابات اگر بد عمل بکنیم، به هم بد بگوئیم، با هم کینه‌ورزی کنیم، به یکدیگر تهمت بزنیم، برخلاف قوانین و مقررات رفتار کنیم، میتواند وسیله‌ی سقوط و ضعف و انحطاط باشد؛ دست خود ماست؛ امتحان الهی است.» ۱۳۸۶/۷/۲۱
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR هم‌زمان با ایام انتخابات دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، پوستر «انتخابات مایه اتحاد ملت» را براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب منتشر می‌کند.

جدول | ویژگی‌های نامزد اصلح

رهبر انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته و به مناسبت برگزاری انتخابات، همواره مردم را به رعایت شاخص‌هایی در هنگام انتخاب نامزد اصلح سفارش نموده‌اند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت ایام برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری، جدول ویژگی‌های نامزد اصلح را بر اساس بیانات ۲۸ سال گذشته‌ی رهبر انقلاب منتشر می‌کند.

کتابچه الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم منتشر شد

دریافت PDF

هم‌زمان با ایام انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای از مهم‌ترین بیانات و توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی انتخابات ریاست جمهوری را در قالب کتابچه‌ی الکترونیک منتشر نمود.

این کتابچه‌ی انتخاباتی در پانزده بخش ضمن پرداختن به مهم‌ترین موضوعات و مسائل درباره‌ی انتخابات از منظر رهبر انقلاب اسلامی، برخی شاخص‌های کاربردی و مصداقی مورد استفاده‌ی رأی‌دهندگان همچون «وظایف مردم، رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در انتخابات»، «ویژگی‌های نامزد اصلح»، «تاکتیک‌های دشمن در انتخابات» و «نقاط قوت و ضعف دولت‌های هفتم تا یازدهم» را بر اساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اختیار خوانندگان گرامی قرار داده است.

مناصب مدیریتی نعمتی الهی است؛ مراقب باشیم کفران نکنیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح یکشنبه گذشته (۱۳۹۶/۲/۱۰) در ابتدای درس خارج فقه در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) به بیان شرح حدیثی تربیتی از حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) در موضوع «شکر نعمت و کفران نعمت» پرداختند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR خلاصه‌ای از بیانات معظم‌له در این باره را تقدیم مخاطبان می‌کند.

«این بسیار مطلب مهمّی است: مسئله‌ی تبدیل نعمت خدا به کفران؛... گاهی خدای متعال نعمتی به انسان داده است؛ فرض بفرمایید نعمت «بیان»... فرض بفرمایید داشتن مال دنیا یک نعمت است... قدرت و توانایی مدیریّت و احراز مناصب مدیریّتی یک نعمت است؛ یک روزی بود که ما و شما باید همین‌طور در جریان تصمیم مدیران جامعه حرکت میکردیم، بدون اینکه اختیاری داشته باشیم؛ امروز، بسیاری از خود ما جزو مدیران کشور هستیم -در هر بخشی که هستیم، در هر حدّی که هستیم- و قدرت ایجاد مسیر، تغییر مسیر، تصحیح مسیر را خدای متعال به ما داده است؛ خب این یک نعمت است. این نعمت را چه‌جور مصرف میکنیم؟ ... »

کلیپ صوتی | مشکل غیر قابل حل نداریم

رهبر انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۱۳۹۶/۲/۱۰ در دیدار با جمعی از کارگران، توصیه‌هایی را خطاب به مردم، نامزدها و مسئولان کشور درباره‌ی انتخابات مطرح کردند. ایشان در بخشی از این بیانات خود، خطاب به عموم مردم و مسئولان و همین‌طور نامزدهای انتخابات فرمودند: «این را هم همه بدانند، خود نامزدهای محترم هم بدانند که ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. در همه‌ی بخشها، کمربسته بودنِ مثل یک جهادگر لازم است‌؛ این اگر بود، کارها راه می‌افتد؛ این اگر بود، بن‌بست‌ها باز میشود، شکافته میشود.»

به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR کلیپ صوتی «مشکل غیر قابل حل نداریم» را براساس بیانات حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) و رهبر انقلاب اسلامی منتشر می‌کند.

کلیپ صوتی | مشکل غیر قابل حل نداریم

اطلاع‌نگاشت | مدیر قوی می‌خواهیم

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی در حرم مطهر رضوی، «قوی شدن کشور» را مستلزم داشتن «اقتصاد قوی» به‌همراه «مدیریت قوی» می‌دانند. ایشان در دیگر سخنرانی‌ها «مدیر قوی» را با عناوین «مدیر انقلابی»، «مدیر جهادی» و «مدیر کارآمد» نیز ذکر کرده‌اند. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR خصوصیات مدیر قوی را براساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این اطلاع‌نگاشت بررسی می‌کند.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/36385/C/13960213_0136385.jpg

» دریافت طرح با کیفیت بالا «

#

نیت‌ها را برای خدمت به محرومان خدایی کنید

نکاتی که رهبر انقلاب در دیدار کارگران، خطاب به نامزدهای ریاست‌جمهوی عنوان کردند:

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif نیت‌ها را برای خدمت به محرومان خدایی کنید
نیّتهایتان را خدایی کنید؛ برای قدرت نباشد، برای خدمت باشد. اگر کسی برای خدمت به مردم، بخصوص خدمت به طبقات ضعیف، وارد میدان مبارزه بشود، هر حرکت او، هر کلمه‌ی او، هر حرف او حسنه است، پیش خدای متعال اجر دارد. با این نیّت وارد بشوید؛ با نیّت خدمت.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gifشعارتان در جهت حمایت از طبقات ضعیف باشد
 مطلب دوّم اینکه شعارها را جوری انتخاب کنید که همه بدانند شما میخواهید از قشرهای ضعیف کشور و طبقات ضعیف کشور حمایت کنید، مشکلِ [مردم] مشکل‌دار را میخواهید برطرف کنید. ما یک پیکره‌ای هستیم؛ جامعه مثل پیکر یک انسان است؛ ببینیم کجایمان ضعیف است، به کجا خون نمیرسد، کجا محتاج رعایت بیشتر است، به آن برسیم؛ نه اینکه به بقیّه‌ی جاهای بدن بی‌اعتنائی کنیم؛ نه، امّا اولویّت را این [بخش] قرار بدهیم. بنده در دولتهای مختلف، گاهی اوقات اعتراضهای سختی داشتم به مسئولین گوناگون. حالا ما این اعتراضها را معمولاً جلوی مردم و در مظهر افکار عمومی نمی‌آوریم؛ چون مردم از دعوا و اوقات‌تلخی و مانند اینها خیلی خوششان نمی‌آید، فایده‌ای هم ندارد؛ امّا با خود مسئولین کشور بنده گاهی اوقات، اوقات‌تلخی‌های زیادی داشتم. یکی از موارد زیاد اوقات‌تلخی، همین بوده که چرا این اولویّتها را رعایت نمیکنید. اولویّت چیست؟ در بخشهای مختلف -خب کشور بخشهای اقتصادی دارد، بخشهای فرهنگی دارد، بخشهای گوناگون سیاسی، علمی و غیره- در هر بخشی یک اولویّتی وجود دارد؛ آن را باید رعایت کرد، آن را باید دنبال کرد، آن را باید جلو انداخت. این آقایانی که امروز نامزد انتخاباتند، تصمیم بگیرند و بین خودشان و خدای متعال عهد کنند که اگر از طرف مردم مقبول شدند و رأی آوردند، اولویّتها را رعایت کنند؛ آنجایی‌ را که بیشتر نیاز به مراقبت دارد، بیشتر مورد توجّه قرار بدهند؛ برنامه‌ها را آن‌جور [دنبال کنند].

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gifجز با کار جهادی و انقلابی  کشور به سامان نمیرسد
 این را هم همه بدانند، خود نامزدهای محترم هم بدانند که ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. در همه‌ی بخشها، کمربسته بودنِ مثل یک جهادگر لازم است‌؛ این اگر بود، کارها راه می‌افتد؛ این اگر بود، بن‌بست‌ها باز میشود، شکافته میشود؛ [یعنی] کار فراوان، پُرحجم و باکیفیّت و مجاهدانه و انقلابی. انقلابی یعنی چه؟ بعضی خیال میکنند وقتی میگوییم انقلابی، یعنی بی‌نظم؛ نخیر، اتّفاقاً یکی از خطوط اصلی انقلابی‌گری، نظم است؛ منتها انقلابی، یعنی اینکه خودمان را سرگرم کارهای حاشیه‌ای و تشریفاتی و زرق‌وبرقی و مانند اینها نکنیم؛ کار انقلابی یعنی برای یک مجوّز [راه‌ها را کوتاه کنند]. عدّه‌ای از این کارآفرینانِ بااخلاص و متدیّن، چندی پیش آمدند با ما ملاقات کردند و گفتند که برای مجوّزِ یک چیز کوچک -که حالا اسم آوردند و بنده نمیخواهم جزئیّات را بیان کنم- باید انسان از مثلاً ۲۰ یا ۲۵ جا مجوّز بگیرد؛ اینها کار غیر انقلابی است. کار انقلابی یعنی آن کسانی که ضوابط را تعیین میکنند، بیایند راه‌ها را کوتاه کنند؛ راه‌های میان‌بُر بگذارند جلوی پای مردم، جلوی پای کارآفرین، جلوی پای کسی که میخواهد خدمت بکند؛ کارهای لازم اینها است، [مسئولین] دامن همّت به کمر بزنند و واقعاً کار کنند.

#

رأی، امانت مردم است

» ۱۹روز مانده به انتخابات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار کارگران در آستانه روز کار و کارگر و در فاصله ۱۹روز مانده به انتخابات چندنکته را خطاب به مردم، مسئولان انتخابات و نامزدها طرح کردند که نکات پیرامون برگزاری انتخابات را مرور می‌کنیم:

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif رأی، امانت مردم است
یک سفارش دیگر هم مربوط به مسئولان است؛ مسئولان دولتی که انتخابات را برعهده دارند؛ که چه در وزارت کشور، چه در شورای نگهبان، چه در تبلیغات که در صدا و سیما است و جاهای دیگر، چه در بخشها ی مختلفی که حالا ان‌شاءاﷲ در روز رأی گیری رأی خواهند گرفت؛ امانت مردم را حفظ کنند. این آراء مردم، این حضور مردم، امانت مردم است. این امانت را در نهایت احتیاط حفظ کنند و نگه دارند؛ مبادا خدای نکرده کسانی بتوانند به این امانت دست‌درازی کنند.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif قانون را دقیق رعایت کنید؛ بدون استثناء
قانون را به‌طور دقیق رعایت کنند؛ در قبال هیچ‌کس نسبت به قانون {کوتاهی} رودربایستی و این حرفها نداشته باشند؛ قانون قانون است، برای همه است؛ هیچ استثنائی در مورد قانون وجود ندارد، قانون را رعایت کنند، تا ان‌شاءاللّه یک کار درست، صحیح، و مطلوب و مرضیّ حقِّ متعال ان‌شاءاللّه انجام بگیرد.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gifتکرار میکنم؛ رأی مردم حقّ‌النّاس است
و مکرّر من عرض کردم، باز هم تکرار میکنم، که رأی مردم حقّ‌النّاس است؛ اگر کسی تعرّض کند، تعرّض به حقّ‌النّاس کرده است که از عهده‌ی حقّ‌النّاس بر آمدن کار بسیار مشکلی است.

#

طرح | مشغول مسائل فرعی نشوید

اصلی-فرعی کردن مسائل کشور و توجه بیشتر به مسائل اصلی، یکی از توصیه‌های همیشگی رهبر انقلاب به مسئولین، نخبگان جامعه و رسانه‌های کشور بوده است؛ مخصوصا در سالهای اخیر. (مطالعه بیشتر بیانات درباره اصلی-فرعی کردن امور)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین، اولویت اصلی کشور را رفع مشکلات اقتصادی و توجه معیشت مردم میدانند، به‌طوری که در ۸سال اخیر شعار سال‌ها، اکثرا سمت و سوی اقتصادی داشته است. ایشان در ۳۰ فروردین امسال در توضیح علت برجسته‌سازی مسئله‌ی اقتصاد فرمودند: «بنده شعارهای اقتصادی را در این دو سه سال اخیر برجسته کرده‌ام، برای اینکه احساس کردم دشمن از این ناحیه میخواهد ضربه بزند به این مجموعه‌ی عظیم ملّی. وقتی ما مشکل اقتصادی داشته باشیم، بخشهای مختلف نخواهند توانست کارهای درست خودشان را انجام بدهند، لذا باید ببینیم در این مجموعه‌ی وظایفی که بر عهده‌ی مسئولان کشور، دولت، قوای سه‌گانه و سازمانهای مختلف است، آن نقطه‌ی حسّاس و کلیدی، امروز چیست؟ ممکن است امروز یک نقطه‌ی کلیدی باشد، فردا نقطه‌ی دیگری نقطه‌ی کلیدی‌ باشد. امروز تقویت اقتصادی در کشور، یک نقطه‌ی کلیدی و دارای اولویّت است؛ لذاست که بنده روی این تکیه میکنم، روی معیشت مردم تکیه میکنم، روی معیشت کارکنان دستگاه‌های مختلف تکیه میکنم. ۱۳۹۶/۰۱/۳۰»

» دریافت طرح با کیفیت بالا «

اطلاع‌نگاشت | هشدارهای انتخابات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مسئله رقابت‌های انتخاباتی در خطاب به نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها هشدارهایی بیان کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مجموعه‌ای از مهم‌ترین این موارد را در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌کند.


»دریافت اطلاع‌نگاشت «

«بنده در انتخابات دخالت نمی‌کنم؛ مگر...»

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif «انتخابات» در نظام اسلامی یکی از اصلی‌ترین بسترهای نقش‌آفرینیِ مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور است. رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر اهمیت انتخابات تأکید داشته و همگان را به رعایت «قانون» در این موضوع و «تمکین در مقابل رأی مردم» دعوت کرده‌اند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در جدول زیر براساس بیانات رهبر انقلاب، رویکرد و رفتار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به موضوع انتخابات را طرح و تبیین کرده است.

متن کامل یادداشت «بنده در انتخابات دخالت نمی‌کنم؛ مگر...» را در اینجا بخوانید. http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=36283


 

قولی که نامزدها برای بازکردن گره‌ اقتصاد به مردم باید بدهند

» ۲۴روز مانده به انتخابات

رهبرانقلاب، پیش از ظهر روز عید مبعث در ديدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی یک توصیه به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری کردند و از آنها خواستند یک قول به مردم بدهند: «من به همه‌ی این آقایان نامزدهای انتخابات این را عرض میکنم و قبلاً هم عرض کردم که تصمیم بگیرند و به مردم هم بگویند و در تبلیغاتشان هم بگویند، قول هم بدهند که برای پیشرفت امور کشور، برای توسعه‌ی اقتصادی، برای بازکردن گره‌ها، نگاهشان به بیرون از این مرزها نخواهد بود، نگاه به خود ملت خواهد بود. توانایی‌های ملت ما زیاد است. ظرفیت‌های ما زیاد است. توجه به این ظرفیت‌ها کشور را به اقتدار و استحکام ساخت درونی می‌رساند»

#

صفحه ویژه‌ی انتخابات ۹۶ آغاز به‌ کار کرد

با نزدیک شدن به ایام دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت‌ماه ۹۶، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «صفحه‌ی ویژه انتخابات ۹۶» شامل دیدگاه‌های رهبر انقلاب درباره‌ی انتخابات را راه‌اندازی کرد.

در صفحه‌ی ویژه‌ی انتخابات سایت KHAMENEI.IR بیانات و دیدگاه‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی انتخابات در قالب‌های مختلف به مخاطبان ارائه خواهد شد.

این صفحه تا روز انتخابات به صورت منظم روزآمد می‌شود.

کاربران می‌توانند برای ورود به این صفحه به نشانی farsi.khamenei.ir/entekhabat96 مراجعه کنند.

#

انتخابات، ذخیره‌ای که باعث مصونیت کشور میشود

» ۳۰ روزمانده به انتخابات


رهبر انقلاب روز چهارشنبه ۳۰ فروردین در پایان بیاناتشان با کارکنان ارتش سخنان و توصیه‌های انتخاباتی‌شان با ملت ایران را آغاز کردند و سه نکته درباره انتخابات گفتند:
۱- همه باید قدر انتخابات را بدانند؛ دولتی‌ها بدانند، نامزدهای انتخاباتی بدانند، مردم بدانند، دست‌اندرکاران خود انتخابات بدانند؛ قدر انتخابات را بدانند. انتخابات را گرامی بداریم.
۲- انتخابات باید سالم، با امنیّت، با سلامت و با گستردگی انجام بگیرد.
۳- اگرچنانچه این اتّفاق افتاد که ان‌شاءالله به توفیق الهی همین‌جور هم خواهد شد... و یک انتخابات گسترده، بانشاط، با شور و شوق و سالم و همراه با امنیّت ان‌شا‌ءالله اتّفاق بیفتد، این برای کشور یک ذخیره‌ای خواهد بود و خود این، کشور را مصونیّت بسیاری خواهد داد که امیدواریم ان‌شاءالله همین‌جور هم بشود.