[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در ارتباط تصویری با مردم قم - 1400/10/19
عنوان فیش :مستحکم‌تر شدن رابطه مردم با امام بعد از توطئه طاغوت
کلیدواژه(ها) : نقشه دشمن, توطئه تبلیغاتی, تبعیت مردم از امام خمینی(ره), حضور مردم در انقلاب اسلامی, حماسه نوزدهم دی
نوع(ها) : قرآن

متن فیش :
من یک مختصر توضیحی عرض میکنم تا روشن بشود که چقدر در زمینه‌ی عقلانیّت، این قیام [قیام نوزدهم دی] توفیق به دست آورده است. هدف طاغوت این بود -یعنی مسئله‌ی نوشتن آن مقاله در [روزنامه‌ی] اطّلاعات یک چیز دفعی و آنی نبود که آناً تصمیم‌گیری کرده باشند؛ این یک هدف بزرگی را تعقیب میکرد- که قدسیّت امام را بشکنند؛ آن عظمتی را که امام در چشم مردم داشت و به فرمان او حرکت میکردند، بشکنند و از بین ببرند. ‌میدیدند نفوذ روزافزون امام را در افکار مردم، در اذهان مردم؛ این را مشاهده میکردند؛ میخواستند جایگاه امام را تنزّل بدهند در بین مردم؛ لذا شروع کردند به این کار. اگر چنانچه مشت محکم مردم قم در روز نوزدهم دی به سینه‌ی طاغوت نمیخورد، این کار ادامه پیدا میکرد؛ فقط همان یک مقاله نبود؛ مقالات متعدّد، کتاب، داستان مینوشتند، فیلم و غیره درست میکردند برای اینکه امام را و جایگاه امام را در چشم مردم تنزّل بدهند، و در واقع مرکزیّت نهضت را از بین ببرند؛ چون امام محور این حرکت عظیم مردم که روز‌به‌روز گسترش پیدا میکرد [بود] و دستگاه‌های امنیّتی طاغوت میدیدند و میفهمیدند این حقیقت را، [لذا] میخواستند این محور حرکت را و مرکز نیروبخش این حرکت را با این کار از بین ببرند.
پشت طاغوت هم به آمریکا گرم بود؛ یعنی خاطرش جمع بود که هر حرکتی که در این زمینه انجام بدهد و دنباله‌هایش امام را به یک امر مثلاً افراطی و خشونت‌زایی متّهم کنند و بنا بگذارند بر اینکه هر کسی را که طرف‌دار این بزرگوار است، مورد فشار قرار بدهند، آمریکا پشت سر او است و عکس‌العمل جهانی، واکنش ‌بین‌المللی و امثال اینها پیدا نمیکند. میدانید در همان روزها در ژانویه‌ی آن سال، [یعنی] دهم دی سال ۵۶، کارتر در تهران بود و جشن ژانویه‌شان را در تهران با شاه گرفتند؛ آنجا یک نطقی‌ کرد که و گفت که ایران -ایران پهلوی- جزیره‌ی ثبات است. از غلطهایی و اشتباهاتی که کرد و واضح شد چقدر محاسبات اینها اشتباه است -هنوز هم محاسبات آمریکایی‌ها اشتباه است- یکی‌اش همین حرف بود که گفت ایران جزیره‌ی ثبات است. پس بنابراین طاغوت -محمّدرضا- احساس میکرد که موقعیّت کاملاً مناسب است برای اینکه نهضت را با کوبیدن امام بزرگوار [خاموش کند]؛ که حالا جسمش از دسترس آنها دور بود، [چون] امام در نجف بودند، ولیکن میتوانستند ذکر امام، یاد امام، حرمت امام را مورد خدشه و مناقشه و توهین قرار بدهند؛ دیدند فرصت، فرصت خوبی است و این کار را شروع کردند. پس کار، کار یک محاسبه بود، یعنی آنها روی مسئله محاسبه کرده بودند و نشسته بودند و نقشه کشیده بودند.
مردم قم این محاسبه را به هم زدند؛ یعنی در واقع این کار مردم قم محاسبه‌ی دشمن را به هم زد؛ فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون؛ (1) آنها توطئه چیدند امّا این توطئه علیه خودشان تمام شد؛ یعنی میخواستند امام را بشکنند، [امّا] موجب شد که امام مستحکم‌تر، پُرفروغ‌تر در صحنه ظاهر شد؛ میخواستند رابطه‌ی مردم را با امام ضعیف کنند، این رابطه مستحکم‌تر شد؛ میخواستند نهضت را تضعیف کنند، این نهضت قوی‌تر شد؛ در واقع حرکت مردم متضمّن یک چنین محاسبه‌ای بود. نمیگوییم تک‌تک آحاد مردمی که آمدند به خیابان این محاسبه را کرده بودند، امّا پشت این حرکت جمعی، که در واقع خدای متعال این حرکت را به مردم الهام کرده بود، یک محاسبهی مهمّی بود که این محاسبه، محاسبهی دشمن را به هم زد، نابود کرد نقشهی دشمن را؛ یعنی همان کسی که در این روز -دهم دی سال ۵۶- ایران را جزیره‌ی ثبات نامیده بود، یعنی خود این کارتر، سال بعد در دی سال ۵۷ مجبور شد که هایزر را بفرستد تهران برای اینکه نهضت را به هر وسیله‌ای که هست و هر جور که ممکن است خاموش کند -با کودتا، با کشتار، با قتل‌عام مردم، این کار را بکند- که البتّه در این کار هم بحمدالله ناموفّق ماند و نتوانستند جلوی حدوث انقلاب را بگیرند.
1 ) سوره مبارکه الطور آیه 42
أَم يُريدونَ كَيدًا ۖ فَالَّذينَ كَفَروا هُمُ المَكيدونَ
ترجمه :
آیا می‌خواهند نقشه شیطانی برای تو بکشند؟! ولی بدانند خود کافران در دام این نقشه‌ها گرفتار می‌شوند!


مربوط به :بیانات دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی - 1393/11/01
عنوان فیش : تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, هدف دشمن, دین‌زدایی, رسانه‌های بیگانه
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, هدف دشمن, دین‌زدایی, رسانه‌های بیگانه
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
امروز همه‌ی سعی دستگاه‌های تبلیغاتی بین‌المللی و جهانی معنویت‌زدایی است، دین‌زدایی است، عفّت و عصمت‌زدایی است؛ این جزو برنامه‌های حتمی صهیونیستی است در سرتاسر دنیا و دارند پیش میروند و روزبه‌روز بدتر [ عمل‌] میکنند.

مربوط به :بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی - 1388/06/04
عنوان فیش : نظام جمهوری اسلامی ایران, آمادگی برابر دشمن, مبارزه با توطئه دشمن, جنگ نرم, زر زور تزویر, توطئه تبلیغاتی
کلیدواژه(ها) : نظام جمهوری اسلامی ایران, آمادگی برابر دشمن, مبارزه با توطئه دشمن, جنگ نرم, زر زور تزویر, توطئه تبلیغاتی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
هدف، دفاع از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی در مقابله‌ ی با یک حرکت همه‌ جانبه‌ ی متکی به زور و تزویر و پول و امکانات عظیم پیشرفته‌ ی علمیِ رسانه‌ ای است.

مربوط به :بیانات در سالروز عید سعید مبعث‌ - 1388/04/29
عنوان فیش : استکبار, رسانه‌های بیگانه, تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, قدرت امنیتی و جاسوسی و تبلیغاتی دشمن, رسانه های فرصت طلب
کلیدواژه(ها) : استکبار, رسانه‌های بیگانه, تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, قدرت امنیتی و جاسوسی و تبلیغاتی دشمن, رسانه های فرصت طلب
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
رسانه‌ ها و دستگاه‌های تبلیغاتی و اطلاعاتیِ وابسته‌ ی به استکبار، میداندارترین عناصر دشمنان استقلال ملتها برای به آشوب کشیدن ملتها هستند؛ برای اینکه اینها را از مسیرشان منصرف کنند.

مربوط به :بیانات در دیدار نخبگان و فرهیختگان استان فارس‌ - 1387/02/17
عنوان فیش : تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, یأس, یاس, یأس‌پراکنی دشمن, مبارزه با توطئه دشمن, نقشه دشمن, توطئه تبلیغاتی
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, یأس, یاس, یأس‌پراکنی دشمن, مبارزه با توطئه دشمن, نقشه دشمن, توطئه تبلیغاتی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
سیاه‌نمائی سم مهلکی است ، ناامیدسازی و آینده را تاریک نشان دادن؛ و این سم مهلک سعی می شود به وسیله‌ی تبلیغات معارض و خصمانه، در کشور پراکنده شود؛ با این مبارزه کنید.

مربوط به :بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری - 1384/06/17
عنوان فیش : دشمن, جوان, هدف دشمن, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, سلاح تبلیغات
کلیدواژه(ها) : دشمن, جوان, هدف دشمن, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, سلاح تبلیغات
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
دشمن از ابزارهای هنری و ابزارهای مدرنِ تبلیغی استفاده می‌کند و حرفها را پخش می‌کند؛ آماج عمده هم جوانهای ما هستند.

مربوط به :بیانات‌ در دیدار کارگزاران نظام - 1384/06/11
عنوان فیش : اسلام, تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, دشمن
کلیدواژه(ها) : اسلام, تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, دشمن
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
امروز همه‌ی شگردهای تبلیغاتی را دارند علیه اسلام اعمال می‌کنند.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم کرمان‌ - 1384/02/11
عنوان فیش : رئیس جمهوری اسلامی ایران, تبلیغات دشمن, اختیارات رئیس جمهور, رئیس جمهور, توطئه تبلیغاتی
کلیدواژه(ها) : رئیس جمهوری اسلامی ایران, تبلیغات دشمن, اختیارات رئیس جمهور, رئیس جمهور, توطئه تبلیغاتی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
رئیس جمهور در کشور ما نقش بسیار مهمی دارد؛ تبلیغات بیگانه می‌خواهد عکس این را نشان دهد. آنها دشمنانه حرف می‌زنند.

مربوط به :بیانات در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی - 1384/01/01
عنوان فیش : ایالات متحده امریکا, تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, هدف دشمن, پیشرفت‏ علمی و فناوری, پیشرفت علمی ایران, حرکت علمی ایران, مسئله هسته‌ای ایران, پیشرفت هسته‌ای ایران
کلیدواژه(ها) : ایالات متحده امریکا, تبلیغات دشمن, تبلیغات منفی, توطئه تبلیغاتی, هدف دشمن, پیشرفت‏ علمی و فناوری, پیشرفت علمی ایران, حرکت علمی ایران, مسئله هسته‌ای ایران, پیشرفت هسته‌ای ایران
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
آنچه در تبلیغات غربی‌ها - بخصوص امریكایی‌ها - در مورد انرژی هسته‌یی گفته می‌شود، هدفش این است كه ملت ایران را از یك پیشرفت علمی و فناوری محروم كند.

مربوط به :بیانات در دیدار بسیجیان و سپاهیان لشکر ۲۵ کربلا - 1382/06/29
عنوان فیش : انقلاب اسلامی, دشمن, هدف دشمن, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, لشگرکشی‌های تبلیغاتی
کلیدواژه(ها) : انقلاب اسلامی, دشمن, هدف دشمن, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, لشگرکشی‌های تبلیغاتی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
حجم تبلیغاتی که دشمنان در طول سالها علیه انقلاب با ترفندهای گوناگون تبلیغاتی به‌کار برده‌اند، حقیقتاً حیرت‌انگیز است.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ورامین‌ - 1382/03/22
عنوان فیش : دشمن, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری, هدف دشمن, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, یأس, یاس, ناامیدی از انقلاب اسلامی, دشمن‌شناسی, نقشه دشمن
کلیدواژه(ها) : دشمن, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری, هدف دشمن, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, یأس, یاس, ناامیدی از انقلاب اسلامی, دشمن‌شناسی, نقشه دشمن
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
بلندگوهای دشمن بیشترین تبلیغات خود را صرف مأیوس کردن و ترساندن مردم می‌کنند.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی - 1381/11/28
عنوان فیش : دشمن‌شناسی, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, عملیات روانی, نقشه دشمن
کلیدواژه(ها) : دشمن‌شناسی, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, عملیات روانی, نقشه دشمن
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
مبارزه‌ی دشمن، مبارزه‌ی تبلیغاتی است و بوقهای تبلیغاتی دشمن همه‌ی فضاهای ممکن را علیه ملت ایران پُر می‌کند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه - 1381/06/24
عنوان فیش : دشمن, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, قدرت امنیتی و جاسوسی و تبلیغاتی دشمن, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری
کلیدواژه(ها) : دشمن, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, قدرت امنیتی و جاسوسی و تبلیغاتی دشمن, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
تبلیغات دشمنان، قوی است. امروز زر و زور و تزویر با هم در اختیار استکبار است و تزویرشان به وسیله‌ی همین بوقهای تبلیغاتی است.

مربوط به :بیانات در دیدار اعضای ستادهای نمازجمعه - 1381/05/05
عنوان فیش : نظام سلطه, سلطه طلبی, دشمن, تبلیغات دشمن, هدف دشمن, تحرک تبلیغاتی, توطئه تبلیغاتی
کلیدواژه(ها) : نظام سلطه, سلطه طلبی, دشمن, تبلیغات دشمن, هدف دشمن, تحرک تبلیغاتی, توطئه تبلیغاتی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
دشمنان علیه هر چیزی که با سلطه‌طلبی و منافع نامشروع آنها تقابل داشته باشد، تبلیغات می‌کنند.

مربوط به :بیانات در دیدار اعضای ستادهای نمازجمعه - 1381/05/05
عنوان فیش : دشمن, دشمن‌شناسی, تبلیغات دشمن, نقشه دشمن, توطئه تبلیغاتی, سلاح تبلیغات
کلیدواژه(ها) : دشمن, دشمن‌شناسی, تبلیغات دشمن, نقشه دشمن, توطئه تبلیغاتی, سلاح تبلیغات
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
راهی که دشمنان برای مقابله با ملت بزرگ و عظیم الشأن ایران و نظام و کشور جمهوری اسلامی در پیش گرفته‌ و تشخیص داده‌اند، همین تبلیغات است.

مربوط به :بیانات در مراسم دوازدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) - 1380/03/14
عنوان فیش : تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, فضای تبلیغاتی, تحریف تاریخ
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی, فضای تبلیغاتی, تحریف تاریخ
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
در دستگاههای تبلیغاتی جهانی، نقش تحریف و گمراه‌سازی، نقش فوق‌العاده خطرناکی است که امام به آن توجّه داشت.

مربوط به :بیانات در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی - 1380/01/01
عنوان فیش : مردم, دشمن, مقاومت ملت ایران, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی
کلیدواژه(ها) : مردم, دشمن, مقاومت ملت ایران, تبلیغات دشمن, توطئه تبلیغاتی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
متن ملت عزیز ما، تسلیم فشار تبلیغاتی دشمن نشده و نخواهد شد.

مربوط به :بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ - 1379/12/26
عنوان فیش : صهیونیسم بین‌‏الملل, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری, سرمایه‌دارهای صهیونیست, تبلیغات دشمن, امپراتوری تبلیغاتی, توطئه تبلیغاتی, تبلیغات علیه اسلام
کلیدواژه(ها) : صهیونیسم بین‌‏الملل, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری, سرمایه‌دارهای صهیونیست, تبلیغات دشمن, امپراتوری تبلیغاتی, توطئه تبلیغاتی, تبلیغات علیه اسلام
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
امروز تقریبا همه‌ى رسانه‌هاى تبلیغاتى مهم دنیا در انحصار دستگاههاى زرسالار قدرتمندى است که بر بسیارى از حکومتها تسلط دارند. بسیارى از آنها صهیونیست و یا از همپیمانهاى صهیونیستهایند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان - 1378/06/10
عنوان فیش : دشمنان داخلی و خارجی, دشمنان نظام, امپراتوری تبلیغاتی, توطئه تبلیغاتی, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری
کلیدواژه(ها) : دشمنان داخلی و خارجی, دشمنان نظام, امپراتوری تبلیغاتی, توطئه تبلیغاتی, بلندگوهای صهیونیستی و استکباری
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
اگر کسانى خیال مى‌کنند که با پشتیبانى دستگاههاى تبلیغاتى استکبارى و شبکه و امپراتورى تبلیغاتى صهیونیستى در دنیا، مى‌توانند کارشان را در این مملکت از پیش ببرند، اشتباه مى‌کنند؛ چنین چیزى نیست.

مربوط به :بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) - 1378/03/12
عنوان فیش : عملیات روانی, توطئه تبلیغاتی, نقشه دشمن, دشمنان اسلام, دشمن شناسی, دشمنی با جمهوری اسلامی
کلیدواژه(ها) : عملیات روانی, توطئه تبلیغاتی, نقشه دشمن, دشمنان اسلام, دشمن شناسی, دشمنی با جمهوری اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
این توطئه‌ی تبلیغاتی عظیمی که امروز در دنیا علیه جمهوری اسلامی، علیه مسؤولان و علیه ملت ایران است به‌خاطر انتقام گرفتن از اسلام است .

مربوط به :بیانات در خطبه‌های نمازجمعه - 1376/10/12
عنوان فیش :دیندارتر بودن مردم نسبت به قبل از انقلاب
کلیدواژه(ها) : توطئه تبلیغاتی, وضعیت اخلاقی در رژیم پهلوی, نقشه دشمن, نظام جمهوری اسلامی ایران, تاریخ بر سر کار آمدن و حکمرانی محمدرضا پهلوی, تاریخ فعالیتها و مبارزات آیت الله خامنه ای قبل از
نوع(ها) : روایت تاریخی

متن فیش :
اگر من بخواهم به صورت خلاصه عرض کنم که اینها[دشمنان نظام جمهوری اسلامی در تبلیغاتشان] بر روى چه چیزهایى حسّاسیت دارند، باید عرض کنم در درجه اوّل، این سه چیز است: یکى اختلاف... نقطه سوم هم بى‌اعتقادى مردم به اسلام و نظام و ایمان اسلامى است. این را هم به شدّت تبلیغ مى‌کنند. خوب؛ در داخل کشور، جوانان ما، دانشجویان ما، همین دانشگاه تهران ما، همین مسجد دانشگاه، شاهد عبادت و راز و نیاز و نماز جماعت و اعتکاف و روزه‌دارىِ برجسته‌ترین جوانان این مملکت است. بهترین جوانان هر کشور، جوانانى هستند که صاحب فکر و با اندیشه باشند. قاعدتاً و غالباً در میان دانشجویان، این‌طور کسانى به صورت وافر پیدا مى‌شوند؛ البته در بین غیردانشجویان هم این‌طور جوانان خوب هستند. ولى در زمان قدیم - زمان ما که جوان بودیم - در میان دانشجویان، در دانشگاه تهران و بعضى دانشگاههاى دیگر و در همه ایران، شاید هزار نفر اعتکاف نمى‌کردند! در قم که مرکز دین و عبادت بود، شاید چند صدنفر طلبه اعتکاف مى‌کردند. معمول نبود؛ مردم دور بودند.
عزیزان من! من این را همین‌جا بگویم که دستهایى - تبلیغات دروغین و گاهى احمقانه و گاهى خبیثانه - مى‌خواهند این‌طور وانمود کنند که مردم در سابق، از حالا دیندارتر و با اخلاقتر بودند! این، دروغ است.
سابق یعنى چه وقت؟ یعنى دویست سال قبل؟ بله، ممکن است؛ البته آن را هم ما چیزهایى شنیده‌ایم، ندیده‌ایم.
آن سابقى که ما یادمان است - پنجاه سال قبل، چهل سال قبل، سى‌سال قبل - انسان که در ماه رمضان به شهر تهران وارد مى‌شد، اصلاً حال و هواى روزه در این شهر نبود! مردم راه مى‌رفتند و راحت سیگار مى‌کشیدند، غذا مى‌خوردند، ساندویچ مى‌خوردند! اصلاً کسى احساس نمى‌کرد که این‌جا روزه است! مشهد که شهرى مذهبى بود - ما در مشهد بودیم - مردم راحت و علنى روزه مى‌خوردند؛ کانّه در بعضى از بخشهاى شهر، اصلاً ماه رمضان نیامده است! در مساجد - ظهر ماه رمضان در غالب مساجدى که انسان سر مى‌زد و مى‌رفتیم، مى‌دیدیم - پنجاه نفر، چهل نفر، حداکثر صد نفر جمعیت نشسته بودند؛ مگر این که در جایى یک منبرىِ معروفِ خوش‌بیانى باشد!
امروز شما نگاه کنید! همه‌جا روزه‌دار است، همه جا در حال ذکر و در حال توجّه است و بهترین روزه‌داران از میان جوانانند. جلسات قرآن، جلسات دعا، جلسات توسّل، جلسات تضّرع و سخنرانیهاى طولانى هست. اصلاً آیا با گذشته قابل مقایسه است؟ اعتکاف نیز همین‌طور بود. اصلاً اعتکاف در گذشته خیلى کم بود؛ سخت بود، کار مشکلى بود. باید سه روز، روزه مى‌گرفتند، در مسجد مى‌ماندند و از مسجد بیرون نمى‌رفتند؛ همه کس حاضر نبود.
امروز جوانان ما - در دنیایى که نسل جوان روز به روز، رو به فساد بیشتر مى‌رود - در این مملکت، روزبه‌روز پاکیزه‌تر، طاهرتر و نورانى‌تر مى‌شوند. آن وقت تبلیغات استکبارى، این کشور و این جوانان، این دانشگاه، این دانشجو و این استاد دانشگاه و نیز این طبقات گوناگون مردم را که همه سعى مى‌کنند به خدا نزدیک شوند، و خودشان را بیشتر با اسلام و احکام اسلامى منطبق کنند، مى‌کوشد این‌گونه وانمود کند که از اسلام دور شده‌اند!
نظام اسلامى آن‌چنان جوانان را تربیت کرده و آن‌چنان حکومتى آورده است که وقتى همه دنیا از فسادهاى اخلاقى رنج مى‌برند، اینها درامانند. در کشور بزرگ امریکا، بسیارى از مصلحین و متفکّران و مردان روحانى، فریادشان از فسادى که در آن‌جا حاکم است، بلند است، همه مى‌نالند و راه علاجى پیدا نمى‌کنند؛ اما نظام جمهورى اسلامى در چنین شرایطى توانسته است محیطى امن و امان براى نسل جوان به وجود آورد.