news/content
نسخه قابل چاپ
1395/07/21
گزیده‌ای از سخنرانی سید حسن نصرالله در روز عاشورا

پوزه‌ آل‌سعود به خاک مالیده‌ شد

پوزه‌ آل‌سعود به خاک مالیده‌ شد

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌مناسبت سالگرد شهادت اباعبدالله علیه‌السلام در میان عاشقان سیدالشهداء در منطقه ضاحیه رفت و با اشاره به اینکه آل‌سعود در جنگ علیه یمنی‌ها به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند علت این جنگ را کینه و عداوت وهابی آ‌ل‌سعود از مردم متمدن یمن دانست و تأکید کرد آن زمان که نجد عربستان سرتاسر بیابان بود، ملت یمن دارای علم و تمدن بود. گزیده‌ای از این سخنرانی به گزینش KHAMENEI.IR تقدیم مخاطبین محترم می‌شود:

* مبارزان یمنی پوزه آل‌سعود را به خاک مالیده‌اند
جنگ یمن که از سوی عربستان سعودی بر ملت یمن تحمیل شده است، برای تحقق اهداف سیاسی نیست بلکه جنگی است که بیانگر میزان کینه و عداوت و انتقام گیری رژیم سعودی از یمن است.

سعودی همیشه درباره‌ی یمن چنین تصور می‌کرد که بخشی از عربستان است که ملت آن باید فرمانبردار و تسلیم اراد‌ه‌ی‌‌ عربستان باشد. علت چنین کینه توزی این است که ملت یمن به میدان می‌آید تا خواست و اراده‌ی خود را برای رسیدن به استقلال، آزادی، تصمیم‌سازی مستقل و برای رسیدن به یمن قدرتمند و عزیز و یمن عزیزی که به لحاظ تاریخی به داشتن علم تمدن شناخته شده است مطرح کنند. آن زمان که «نجد» [عربستان سعودی] سرتاسر بیابان بود ملت یمن از علم و تمدن برخوردار بودند. علت انتقام گیری آل‌سعود از ملت یمن و علت این جنگ اینهاست.

در آغاز جنگ، رهبری(مقام معظم رهبری) به این نکته اشاره داشتند، من نیز الان به این نکته اشاره می‌کنم، در مرزهای عربستان، در پادگان‌ها، در کوهستان‌ها و در تپه ماهورها نظامیان عربستان در حال فرارند، واقعیت این است که مجاهدان مبارز یمنی پوزه‌ی آل‌سعود را در خاک عربستان به خاک مالیده‌اند. ما با استفاده از تجربه‌ی مشابه خود، از راهی دور به این برادرانمان می‌گوییم به خداوند بزرگ اعتماد کنید، به خدای سبحان توکل کنید، سرهایتان را در پناه الهی و قدم‌هایتان را استوار بر زمین قرار دهید که خدا شما را رها نخواهد کرد بلکه شما را بر این طاغیان متوحش پیروز خواهد کرد.

* انتفاضه قدس در قلب مردم فلسطین جای دارد
عنوان دوم مبحث درباره‌ی فلسطین است، درباره‌ی قبله اول ما، سرزمین مقدس ما، که همیشه پناه قلوب ما بوده و هست، فلسطین هر روز بر این نکته تأکید دارد که گزینه‌ی واقعی و درست ملتش، انتفاضه است، گزینه‌ی مورد تأییدش انتفاضه‌ی قدس، جهاد، مقاومت و رویارویی با اشغالگران است، بسیاری در پی آن بودند تا وانمود کنند انتفاضه‌ی قدس در آغاز سال دومش شکست خواهد خورد و به پایان خواهد رسید اما در روزهای گذشته ثابت شد این انتفاضه در عمق وجدان، عقل و قلب جوانان، مردان و زنان فلسطین لانه کرده است. پیامی که باید آشکار و مفهوم باشد این است که اقدام قهرمانانه و شهادت طلبانه‌ی مقاومت در داخل فلسطین اشغالی به اسرائیلی‌هایی که از مناطق مختلف جهان می‌آیند تا سرزمین دیگران را غصب کنند می‌فهماند  سرزمین فلسطین برایشان سرزمین شیر و عسل نخواهد بود بلکه سرزمین مرگ، خونریزی و خسران است در نتیجه اسرائیلی‌های متجاوز باید به‌همراه خانواده‌هایشان به همان کشورهایی که از آنجا به فلسطین آمده‌اند بازگردند، این هدف مقاومت و پیام مقاومت در فلسطین است.

تعارف و چانه زنی‌های اسرائیلی‌ها در مناسبت‌های مختلف، تاکنون چیزی برای مردم فلسطین و قضیه‌ی فلسطین به دنبال نداشته است. چانه زنی آمریکایی‌ها هم چیزی به دنبال نداشته است، تنها دستاورد آن آفرین گفتن به فردی بود که با آنان چانه زنی کرده است، در مقابل اسرائیل پیوسته از آمریکایی‌ها مدرن‌ترین سلاح، فناوری‌های نظامی و ده‌ها میلیارد دلار پول می‌گیرد، از وتوی آمریکا در شورای امنیت و حمایت بی حد و حصر دولت‌های آمریکا بهره می‌برد، آنانکه الان پیگیر تحولات هستند می‌دانند کلینتون و ترامپ در رسانه‌ها بر سر حمایت بی قید و شرط از اسرائیل رقابت می‌کنند اما فلسطین، مردم فلسطین و مظلومان فلسطین، در مناظره‌ی نامزدها در آمریکا جایگاهی ندارد در نتیجه راهی که برخی در پیش گرفته‌اند درست نیست، راه درست راه شهدا و مجاهدان است، راهی که چند روز گذشته شهید مصباح ابو صبیح به‌عنوان یک مجاهد شهادت طلب بر ادامه‌ی آن تأکید کرد، چنانچه دختر این شهید با تأکید بر افتخار به بیداری، بصیرت و جانفشانی شهدا، بر آن تأکید کرده و به نوعی ابراز داشته است مردم فلسطین با وجود همه دشواری‌هایی که در منطقه وجود دارد مسیر و راهشان را شناخته‌اند. ما در لبنان در روز عاشورای امام حسین علیه‌السلام، اعلام می‌کنیم که نه تنها در هر روز عاشورا، بلکه در هر روز از سال در کنار مردم فلسطین هستیم، ما با آنها در یک جایگاه، در یک نبرد و در یک سرنوشت قرار داریم.

* داعش غده‌ی سرطانی برای مردم عراق
موضوع سوم مبحث ما درباره‌ی عراق است، عراقی‌ها در آستانه‌ی نبرد تعیین کننده‌ی با داعش قرار دارند، نیروهای مسلح و بسیج مردمی، عشایر اعم از سنی، شیعه، کرد، عرب و ترکمان با خون پاکشان و با همکاری هم در مبارزه با تروریست‌ها و تکفیری‌ها، تاکنون پیروزی‌های مداومی را رقم زده‌اند، آنان هیچ گزینه‌ای جز حرکت در مسیر ریشه کن کردن این تومور سرطانی بر سر ندارند، غده‌ای سرطانی که همه‌ی مردم عراق، اعم از شیعه، سنی، ایزدی، مسیحی، کردها، ترکمان را عذاب داده و در حق آنان جنایت و کشتار مرتکب شده است.

امروز نیروهای عراقی در مسیر موصل قرار دارند، چنانچه دیروز گفتم امروز هم خطاب به برادرانمان در عراق، به مقامات عراق، به دولت عراق، به نیروهای مسلح و بسیج مردمی می‌گویم آمریکایی‌ها می‌خواهند راهی را از موصل به مناطق شرقی در سوریه باز کنند، برادران عراقی به‌خوبی می‌دانند آنان (آمریکایی‌ها) از فلوجه مسیری را به سوریه بازکرده بودند تا کاروانی بزرگ متشکل از صدها دستگاه تجهیزات جنگی و هزاران ستیزه جو، در مقابل چشمانشان به‌سمت سوریه حرکت کنند، آمریکایی‌ها کاری با آنان نداشتند تا آنکه جنگنده‌ها و بالگردهای عراقی و نیروهای عراقی وارد عمل شدند و این کاروان را بمباران کردند. امروز آمریکایی‌ها می‌خواهند داعش را در منطقه‌ی شرقی سوریه مستقر کنند.

من به براداران عراقی می‌گویم پس از شکست داعش در عراق، استقرار این گروه در سوریه چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد، اول اینکه این گروه از حضور نظامی خود در شرق سوریه یعنی در مرزهای غربی عراق، برای عملیات امنیتی، تروریستی و انتحاری در داخل عراق بهره می‌گیرد و خود را به عراق خواهد رساند در نتیجه برای توقف عملیات خرابکارانه‌ی این گروه مجبور خواهید شد در منطقه‌ی شرقی سوریه مداخله کنید. دوم اینکه داعش با تجدید قوا، خود را برای بازگشت مجدد به عراق آماده می‌کند.

سال‌ها پیش وقتی الانبار و صلاح الدین و استان‌های نینوا و موصل، در دست دولت عراق بود داعش از کجا وارد عراق شده بود؟ آنان از رقه، از دیرالزور و از منطقه‌ی شرقی سوریه وارد عراق شده بودند در نتیجه این فریب آمریکایی‌ها (گشودن راه فرار برای داعشی‌ها) پیروزی شما را در برابر داعش در موصل از بین خواهد برد. پیروزی واقعی مردم عراق این است که داعش را سرکوب کند، سرکردگان و ستیزه جویانش را به اسارت بگیرد و آنان را محاکمه‌ی عادلانه کنند نه اینکه راهی برای داعشی‌ها جهت ورود به سوریه باز شود زیرا حضورشان در سوریه، بیش از هر چیزی خطری بزرگ برای عراق خواهد بود.

* ما خسته نمی‌شویم و همچنان شکست ناپذیریم
دهم محرم امسال در شرایطی برگزار می‌شود که یکی از شخصیت‌های  شریف و شجاع حسینی، در شهر خود در منطقه‌ی الدراز بحرین در محاصره قرار دارد، اطرافش را جمعیتی از زنان و مردان وفادار با حضور در میدان الفداء و اطراف منزل این شخصیت، و با هدف دفاع از حسینشان یعنی حضرت آیت‌الله مجاهد شیخ عیسی قاسم گرفته‌اند. فردی که در پی محاکمه‌های صوری و ظالمانه و اتهامات دروغ و بی اساس، آْن هم در کشوری که زندان‌هایش از علما، رهبران سیاسی، صاحبان اندیشه و جوانان آزادیخواه و مبارز پر شده است و ابتدایی‌ترین حقوق‌بشر در آن مراعات نمی‌شود، به زندان یا اخراج از کشور تهدید شده است.

در روز عاشورا به مردم بحرین به دلیل وفاداری به رهبرشان و وفاداری به انقلابشان، به دلیل پایداری و اراده لازم در ادامه راه و شانه خالی نکردن از اهداف و حقوق مشروع، درود می‌فرستیم. حقوقی که برخی برای رسیدن به آن به شهادت رسیده‌اند، برخی مجروح  شده‌اند، علما، مردان و جوانان بحرینی زندانی شده‌اند. به مردم بحرین می‌گوییم صبر پیشه کنید و در راه حقی که قرار دارید  استوار باشید زیرا آنان که به شما زور می‌گویند در مسیر سقوط قرار دارند، این هدف به خواست خدا با تلاش مجاهدان یمنی و با سقوط آل‌سعود محقق خواهد شد تا همین امر گشایشی را در کار مردم مظلوم بحرین ایجاد کند. در روز دهم محرم، فریاد سر می‌دهیم تا جهان به‌ویژه مردم بیدار و آگاه به قضیه بحرین و مظلومیت مردم بحرین مسئولیت خود را بشناسند.

مقاومت همچنان چشمانش به اسرائیل است، چشمانش به مرزهای جنوبی است، حزب‌الله تمامی فعالیت‌ها، برنامه‌ها و توطئه‌های اسرائیل اعم از نقاط ضعف و قوت آنان را پیگیری می‌کند و فریاد می‌زند مقاومت اسلامی در لبنان میدان مقابله با اسرائیل را خالی نخواهد کرد، ما به‌خوبی می‌دانیم آنچه که کشور ما را در برابر اسرائیل حفظ کرده است عوامل سیاسی نبود بلکه قدرت لبنان بود که در قالب ارتش، ملت و مقاومت نمود پیدا کرده است. وقتی ازمقاومت، حضور، توانمندی و آمادگی مقاومت غافل شویم خواهیم دید که اسرائیل بر آسمان و زمین ما مسلط خواهد شد در نتیجه ما غفلت نمی‌کنیم. همانگونه که چشمانمان به مرزهای جنوبی است به مرزهای شرقی در بقاع و به رویارویی با تکفیری‌ها نیز چشم دوخته‌ایم هرجا تکفیری‌ها باشند ما نیز حضور خواهیم داشت، در سوریه در کنار مرقد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، در کنار مرقد حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها، نیز حضور خواهیم داشت، همچنان به مسئولیت‌های سنگین جهادی خود در آنجا عمل خواهیم کرد، آنجا فرزندان شما، مردان شما، برادران شما، همسران شما، از کرامت، از مقاومت، از محور مقاومت، از مردم منطقه، از فلسطین، از شرافت، از عزت، از تاریخ، از گذشته و از آینده دفاع می‌کنند، ما راهمان را در این نبرد که آمریکایی‌ها و آل‌سعود و هم‌پیمانانشان بر مردم سوریه و محور مقاومت تحمیل کرده‌اند پیدا کرده‌ایم و به این راه پایبندیم، هر روز هم بصیرت و هوشیاری ما در این زمینه بیشتر می‌شود، می‌دانیم این حضور، حضوری جهادی در میدان‌های نبرد است زیرا با تلاش برای تحمیل جنگی مواجه هستیم که ما را از مسیر امام حسین علیه‌السلام دور کند، برای حسینی که شما دیروز و امروز برایش فریاد زده‌اید، اما راهی را که انتخاب کرده‌ایم امام حسین علیه‌السلام به ما آموخته است، امام حسین علیه‌السلام به ما موضع جاودانه و درسی کامل از ایمان، جهاد، سیاست، زندگی و اجتماع آموخته است، امام حسین علیه‌السلام به ما آموخته است که أَلا إِنَّ الدَّعِی  بْنَ الدَّعِی  قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّة (آگاه باشید  این فرد فرومایه، فرزند آن فرومایه، مرا در بین دو راهی شمشیر و ذلّت قرار داده است و هیهات که زیر بار ذلّت برویم)

برخی در پی محاصره‌ی مالی و اقتصادی ما هستند. هفته‌های گذشته دنیس راس از بزرگان صهیونیست در دولت سابق آمریکا گفته بود در مقابله با حزب‌الله، در درجه‌ی اول باید در پی مخدوش ساختن چهره‌ی حزب‌الله بود، آنان می‌خواهند ما را در گرفتاری قرار دهند به‌همین دلیل شب و روز در پی مادر شهید، همسر  شهید و خواهر شهیدند تا از زبانشان چیزی را که مطلوب آنهاست بشنوند و سپس آن را بزرگنمایی کنند اما تاکنون موفق نبوده‌اند. پیام امروز شما و در مراسم عاشورا این است که ما خسته نمی‌شویم و همچنان شکست ناپذیریم زیرا کسی که حامی و عاشق حسین و زینب سلام‌ا‌‌لله‌علیهما است هیچگاه شکست را تجربه نخواهد کرد.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی