news/content
نسخه قابل چاپ
1394/07/29
گزیده‌ای از سخنان سیدحسن نصرالله در مراسم بزرگداشت شهید «حسن محمد الحالج»

انتفاضه سوم، فرصت نسل‌های جدید برای مبارزه‌

انتفاضه سوم، فرصت نسل‌های جدید برای مبارزه‌

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم گرامیداشت شهید «حسن محمد الحالج» با اشاره به دستاوردها و توانایی‌های مقاومت گفت: مقاومت شایستگی و توانایی لازم برای حضور در دو جبهه‌ی دشمن اسرائیلی و مقابله با هر نوع توطئه علیه ملت‌های منطقه را دارد. نبرد ما با تروریسم دفاع از اسلام و مقدسات اسلامی و ملت‌های منطقه است. وی همچنین در مورد ویژگی‌های شخصیتی شهید الحاج، انتفاضه ملت فلسطین و آینده‌ی آن و تحولات منطقه سخن گفت. گزیده ای از این سخنرانی به گزینش KHAMENEI.IR تقدیم مخاطبین محترم می‌شود:
 
شهید الحاج فرمانده‌ای شایسته بود که موفقیت‌های بزرگی در مقاومت در برابر اسرائیل در جبهه‌های مختلف داشت. پیروزی بزرگ سال ۲۰۰۶ نتیجه‌ی کار مردان مقاومت از جمله فرمانده‌ی شهید الحاج بود، ابومحمد و دیگر برادرانش در مقاومت از سال ۲۰۰۶ برای تقویت توان مقاومت و ایجاد قدرت بازدارندگی در برابر دشمن تلاش کردند.

اطمینان می‌دهم مقاومت امروز فرماندهان زیادی در همه‌ی سطوح دارد. هر لحظه‌ای که ملت ما در برابر دشمن، احساس امنیت و اعتماد می‌کند به لطف مردان مقاومت از جمله شهید ابومحمد است و وصیت شهید ابومحمد حفظ قدرت و آمادگی است.
 
* حمایت از ملت فلسطین مسئولیت همه‌ی ماست
فرماندهان مقاومت آن را به گروهی تبدیل کرده‌اند که توانایی ادامه کار و ادامه مسیر را دارد. مقاومت از مرحله‌ی پی‌ریزی عبور کرده است و دیگر متکی به یک یا دو فرمانده نیست. البته ما برای همه‌‌ی فرماندهان اهمیت قائل هستیم.

ما همواره از مقاومت و انتفاضه ملت فلسطین حمایت خواهیم کرد. حمایت از ملت فلسطین مسئولیت همه‌ی ماست. ما به مقابله با اسرائیل ادامه خواهیم داد. رویاهای کسانی‌که به ناامیدی و سرخوردگی ملت فلسطین امیدوار بودند، امروز بر باد رفته است. ملت فلسطین به جهاد و انتفاضه ادامه می‌دهد. دولت‌ها و ملت‌های امت اسلامی باید از آن حمایت کنند. مقاومت ملت فلسطین تنها امید برای نابود کردن اشغالگری و حمایت از مقدسات است.
 
* انتفاضه‌ی جدید دژ مستحکم در برابر رژیم غاصب     
من به هواداران اطمینان می‌دهم و به دشمنان و رقبا این نگرانی را می‌رسانم که مقاومت با رهبران زنده‌ی خود قوی‌تر می‌شود و با شهادت آنها صلابت بیشتری پیدا می‌کند. ما به مواضع خود در مقاومت در برابر اسرائیل ادامه خواهیم داد. این ایمان و تعهد ما است و ما در کنار مقاومت ملت فلسطین و جهاد و مبارزه آنها باقی خواهیم ماند.

جوانان فلسطینی با سینه‌ی عریان در برابر ارتش اسرائیل مبارزه می‌کنند. ما اطمینان داریم که این رژیم غاصب و حامیان آن آینده‌ای ندارند. انتفاضه‌ی جدید دژ مستحکم حمایت از مسجدالاقصی بود و حمایت و پشتیبانی آن براساس توانمندی‌ها و شرایط همه‌ی مسئولیت همگانی به‌شمار می‌رود. این یک فرصت جدید است که نسل‌های جدید دسترسی به آن را ایجاد کردند، ما در برابر نسل‌های جدیدی قرار داریم که به مقاومت و کرامت و شرافت ایمان دارند.
 
* نبرد با تکفیری‌ها ادامه دارد
توطئه‌ی تکفیری-  تروریستی منطقه و جهان را تهدید می‌کند. ما توانستیم در برابر آن در میدان‌ها و مکان‌های مختلف ایستادگی کنیم و شهید ابومحمد در مقابله با این توطئه که امت اسلامی را تهدید می‌کند، مشارکت داشت.

اگر پایداری مبارزان در عراق، سوریه و لبنان در برابر طرح تکفیری‌ها در میدان‌های مختلف نبود، منطقه امروز چه شرایطی داشت؟ اگر تکفیری‌ها در سوریه، عراق و لبنان پیروز می‌شدند، منطقه چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ نبرد با تکفیری‌ها ادامه دارد و شاید طولانی هم باشد، اما به لطف این پایداری، حمایت از منطقه و حتی متاسفانه دشمنان جاهل هم محقق شده است.
 
* مقاومت از تمامی ملت‌های منطقه دفاع می‌کند
مقاومت از تمامی ملت‌های منطقه دفاع می‌کند. از مسیحیان، اهل تسنن، شیعیان و اقلیت‌های دیگر. مقاومت از حق مشارکت و آزادی بیان دفاع می‌کند و حاج ابومحمد در این مسیر جان خود را از دست داد. شهدای مقاومت به مرزهای لاذقیه و ادلب و حلب رفتند، چرا که پروژه تکفیری و صهیونیستی به دنبال ذلیل کردن ملت‌های منطقه هستند. اما ما می‌بینیم که تحول گسترده‌ای در افکار عمومی عربی ایجاد شده است. چهره‌ها شناخته می‌شود و واقعیت‌ها مشخص می‌گردد. در نتیجه ما می‌بینیم که مواضع جدید و گرایش‌های تازه‌ای مطرح می‌شود و تحولات و تغییرات در مواضع روز‌به‌روز بیش از پیش دنبال می‌شود. علت این تغییر در افکار عمومی به پایداری میدانی و به کسانی باز می‌گردد که شهید شدند تا این پروژه‌ی خونین حاکمیت منطقه را به دست نگیرد. این تحولات میدانی است که باعث شده دولت‌ها و ملت‌های جهان در ارزیابی‌ها و درک خود تجدیدنظر کنند. در نتیجه ما همواره باید در میدان حاضر باشیم.

پایداری ارتش و کمیته های مردمی یمن در برابر متجاوزان سعودی- آمریکایی، یمن را نه تنها از دست متجاوزان بلکه القاعده و داعش نجات می‌دهد. اگر متجاوزان در یمن پیروز شوند که ان‌شاء‌الله نخواهند شد، القاعده و داعش حکومت را در یمن در دست می‌گرفتند.

دو طرح صهیونیسم و تکفیری یک هدف را در منطقه دنبال می‌کنند و به لطف این پایداری در برابر گروه‌های تروریستی شاهد تحول بزرگی در افکار عمومی عربی و موضع‌گیری بعضی کشورهای عربی هستیم. تحول در موضع‌گیری‌ها به لطف مقاومت در برابر تروریست‌ها و خون شهداست.
 
* نبرد ما با تروریسم دفاع از اسلام و ملت‌های منطقه است
مردان مقاومت که جوانان خود را در مرزهای فلسطین فدا کردند، به سهل‌الغاب یا حلب رفتند تا در برابر توطئه تکفیری- صهیونیستی مقاومت کنند و ما بیش از هر زمان، در هر جایی که لازم باشد حضور خواهیم داشت، زیرا ما در مرحله سرنوشت سازی قرار داریم.

ما حتی در نیجریه شاهد حملات انتحاری علیه مسلمانان در مساجد هستیم. نبرد با تکفیری‌های تروریست دفاع از اسلام، مسلمانان، ملت‌های منطقه و مقدسات منطقه است. ما به مسئولیت‌های خود عمل خواهیم کرد و فرماندهان، مجاهدان و امکانات لازم را برای مقاومت در هر دو جبهه لبنان و منطقه در اختیار داریم. نبرد ما با تروریسم دفاع از اسلام و مقدسات اسلامی و ملت‌های منطقه است.

حوادثی که رخ می‌دهد باور ما را تقویت می‌کند که اشتباه نمی‌کردیم و در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. مقاومت شایستگی و توانایی لازم برای حضور در دو جبهه‌ی دشمن اسرائیلی و مقابله با هر نوع توطئه علیه ملت‌های منطقه را دارد.
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی