news/content
پیوندهای مرتبطنقشه راهنقشه راهصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1390/12/04

انتخابات مجلس نهم | برنامه دشمن علیه انتخابات مجلس

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون برنامه‌های دشمن علیه انتخابات:
[بشنوید]

با اصل انتخابات دشمنند

دشمنان ما می‌خواهند اصلاً انتخابات برگزار نشود. چرا؟ برای این‌که بتوانند شاهدی بیاورند که در ایران مردم‌سالاری و دمکراسی نیست. وقتی ما انتخابات برگزار می‌کنیم، حربه‌ی آن‌ها گم می‌شود. بنابراین اولین خواسته‌های آن‌ها برگزار نشدن انتخابات است؛ کمااین‌که زمان برگزاری انتخابات مجلس هفتم هم تلاش کردند انتخابات را تعطیل کنند؛ اما خدا نگذاشت.
بیانات در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان کرمان ۱۳۸۶/۰۲/۱۹

تلاش دشمن برای حذف حضور مردم
بدانید مخالفان این کشور، دشمنان این ملت، دشمنان بهروزی ایران، دشمنان پیشرفت و ترقّی ملت ایران و دشمنان نظام جمهوری اسلامی هرچه بتوانند، انجام می‌دهند تا مردم را از حضور در صحنه‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و هر صحنه‌ی دیگری باز بدارند. تا امروز نتوانسته‌اند؛ به حول و قوّه‌ی الهی در آینده هم نخواهند توانست.
بیانات در اجتماع بزرگ مردم قزوین‌ ۱۳۸۲/۰۹/۲۵

می‌خواهند انگیزه مردم را کم کنند
در هر برهه‌ای سعی گردانندگان تبلیغات خصمانه‌ی استکبار جهانی بر این بوده است که حضور مردم را کمرنگ کنند؛ انگیزه‌ی مردم را کم کنند؛ همت آن‌ها را، امید آن‌ها را نسبت به انتخابات از بین ببرند یا کمرنگ کنند. البته به توفیق الهی نتوانسته‌اند. این نشاندهنده‌ی اهمیت انتخابات است.
‌بیانات در در دیدار فرماندهان نیروی هوائی ارتش ۱۳۸۶/۱۱/۱۹

با انتخاب آدمهای اصلح و متعبد مخالفند
 [دشمنان]با اصل انتخابات دشمنند؛ با حضور پرشور و گسترده‌ی مردم در انتخابات دشمنند؛ با انتخاب آدمهای اصلح و طرفدار حقوق مردم و متعبد و پایبند به مبانی اسلامی و ارزشهای اسلامی مخالفند، دشمنند؛ چرا؟ چون می‌دانند این‌ها هم انتخابات، هم حضور گسترده‌ی مردم، هم حضور آدمهای مناسب و شایسته در مجلس، به ضرر آنهاست؛ لذا مخالفت می‌کنند.
‌بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۱۳۸۶/۱۲/۲۲

تلاش دشمن برای سردرگمی مردم
 [دشمن]می‌خواهد که مردم تحت تأثیر غوغا‌ها و تهمت‌زنی‌ها و هوچیگری‌ها، دچار دهشت شوند و نتوانند نمایندگان حقیقی خودشان را به مجلس بفرستند؛ تحت تأثیر تبلیغات فریبنده و رنگین قرار گیرند و نتوانند عناصری را که به آن‌ها دل می‌بندند و اطمینان می‌کنند، پیدا کنند و به مجلس بفرستند.
بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۱۳۷۸/۱۱/۱۳

می‌خواهید برای ایجاد چیزی که هست تلاش کنید؟!
در داخل چرا یک عده‌ای همین‌طور یا صریحاً می‌گویند دموکراسی و مردمسالاری نیست، یا صریحاً نمی‌گویند؛ جوری می‌گویند که معنایش‌‌ همان «نیست» است؟ می‌گویند آقا ما باید برای ایجاد مردم‌سالاری در کشور تلاش کنیم! چیزی که هست. می‌خواهید برای ایجاد آن چیزی که هست، تلاش کنید؟! این‌ها آن چیزهائی است که نقطه‌ی مقابل اعتماد به نفسی است که ملت ما به آن احتیاج دارد و باید آن را داشته باشد.
بیانات در دانشجویان دانشگاه‌های استان یزد ۱۳۸۶/۱۰/۱۳

انتخابات باید پشتوانه امنیت ما باشد
انتخابات همیشه در کشور ما تا حدودی یک حادثه‌ی چالش‌برانگیز است. اگرچه در مقایسه‌ی با انتخاباتهائی که در بعضی از کشورهای دنیا - چه کشورهای به اصطلاح پیشرفته، و چه بعضی از کشورهای دیگر - برگزار می‌شود، که تویشان چه خباثت‌ها، چه خیانت‌ها، چه درگیری‌ها، حتّی چه کشت و کشتار‌ها اتفاق می‌افتد، بحمدالله این حوادث در کشور ما نیست، اما بالاخره یک چالشی است؛ مردم را متوجه می‌کند. مراقب باشید این چالش به امنیت کشور صدمه نزند. انتخابات که مظهر حضور مردم است، مظهر مردم‌سالاری دینی است، باید پشتوانه‌ی امنیت ما باشد. نباید اجازه داد که این چیزی که ذخیره‌ی امنیت است، پشتوانه‌ی امنیت است، به امنیت ما صدمه وارد کند.
دیدید، حس کردید، از نزدیک لمس کردید آن وقتی را که دشمنان می‌خواهند از انتخابات علیه امنیت کشور سوء استفاده کنند. باید همه مراقب باشند، همه بهوش باشند. آحاد مردم، مسئولان گوناگون، منبرداران سیاسی، کسانی که می‌توانند با مردم حرف بزنند، همه مراقب باشند، مواظب باشند؛ از انتخابات مانند یک نعمت الهی پاسداری کنند.
خطبه‌های نماز عید سعید فطر ۱۳۹۰/۰۶/۰۹

خواست دشمن را تخطئه کنید
دشمنان می‌خواهند ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ دشمنان می‌خواهند که ما انتخاباتمان چشمگیر نباشد؛ دشمنان می‌خواهند چنین وانمود کنند که ملت، رغبتی به انتخابات و به کارهای مربوط به مجلس و مسائل اساسی نظام ندارد. شما باید این را تخطئه کنید و باید شرکت کنید.
بیانات در بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران‌ ۱۳۷۱/۰۲/۱۷

ملت‌ها به انتخابات ایران نگاه می‌کنند!
من مطمئنم که این انتخابات برای ملتهای دیگر هم یک نشانه‌ای است. برای همین هم هست که دستگاه‌های خبیث استکبار، از آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها و دیگران، دارند مرتباً تلاش می‌کنند که این انتخابات را به یک جوری خراب کنند، مخدوش کنند. کشورهای دیگر نگاه می‌کنند ببینند این پیشکسوت انتخاباتی و انقلابی - که ملت ایران است - چه کار خواهد کرد. ملت ایران در این زمینه، جزو پیشکسوتهاست. ملتهای دیگر نگاه می‌کنند ببینند انتخابات در ایران به کجا خواهد رسید. استکبار دوست دارد که انتخابات در کشور ما آنچنان بشود که ملتها را مأیوس کند.
بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹دی ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
 
گوش ملت به این حرف‌ها بدهکار نیست!
این ملت، در آستانه‌ی یک آزمایش بزرگ، یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی است. جنجالهای تبلیغاتیِ صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها هم، اساساً، به همین خاطر است. هروقت فکر می‌کنند که خواهند توانست ملت را از یک اقدام اساسی باز بدارند، دریغ نمی‌کنند. مردم، از مدّت‌ها پیش منتظرند که در روز جمعه، به پای صندوقهای رأی بروند، و آن‌ها، برای این‌که ذهن‌ها را به جای دیگری متوجّه کنند، در رسانه‌های مزدور خود، شعارهای ضدّ ملت ایران و ضدّ نظام جمهوری اسلامی سر می‌دهند. اما گوش ملت ما، به این حرف‌ها بدهکار نیست.
بیانات در «دانشکده افسری» ۱۳۷۴/۱۲/۱۶

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی