others/special
اگر شوروی عاقل بود...

گفت‌وگو با دکتر صفری سفیر اسبق ایران در روسیه:

اگر شوروی عاقل بود...

کتاب یلتسین را ببینید؛ می‌گوید وقتی من می‌خواستم دوستم را فلان‌جا بگمارم، بوش پدر به من زنگ زد. خواهش کرد سه نفر را در کابینه‌ام حتماً جا بدهم. آقای گایدار، آقای چوبایس و آقای کوزیروف.
تا آمریکا هست، فتنه ادامه دارد

گفت‌وگو با دکتر منوچهر محمدی

تا آمریکا هست، فتنه ادامه دارد

همان زمان در نامه‌ای به یکی از مسؤولان وقت نوشتم که کار شما الگوی زمان دکتر مصدق را تداعی می‌کند و تأکید کردم که شما غافل هستید؛ چراکه در این‌جا ولی‌فقیهی هم هست که در زمان مصدق نبود و بنابراین قطعاً خنثی خواهد شد.
ارتش رسانه‌ای

نقش رسانه‌ها در فروپاشی شوروی

ارتش رسانه‌ای

شبکه‌های رادیویی بسیاری به صورت قارچی با حمایت مستقیم آمریکا رشد می‌کردند که از نمونه‌ی آن‌ها می‌توان به "رادیو اروپای آزاد" اشاره کرد که ضمن انتقال سریع اطلاعات، تفسیرها و جانب‌داری‌های خاص آمریکایی را چاشنی اخبار می‌کردند.
می‌گفتند ما و آمریکایی‌ها در یک کمپ هستیم

تحلیل ماجرای فروپاشی شوروی

می‌گفتند ما و آمریکایی‌ها در یک کمپ هستیم

رهبری در ایران، با رهبری در حزب کمونیست کاملاً متفاوت است. رهبری در ایران حتی اگر جمهوری اسلامی هم نبود، جایگاه خودش را داشت. چراکه جایگاه رهبری و مرجعیت دینی در کشور ما براساس بازی‌های حزبی نیست.
طرح آمریکایی فروپاشی شوروی

گزیده سخنان رهبر انقلاب:

طرح آمریکایی فروپاشی شوروی

این طرح آمریکایی یا غربی، یک طرح نظامی نبود. در درجه اوّل یک طرح رسانه‌ای بود که عمدتاً به‌وسیله تابلو، پلاکارد، روزنامه، فیلم و غیره اجرا شد... این که من می‌گویم، تفکّر یک طلبه گوشه‌نشین نیست...
شکست طرح فروپاشی

سال‌روز صدور نامه امام به گورباچف

شکست طرح فروپاشی

شکست دیگر در اجرای طرح فروپاشی به سبک شوروی بر ضد ایران، در عرصه‌ی افشای طرح آن‌ها برای حذف اسلام رقم خورده است. آمریکا و غرب نمی‌توانند بر ضد اسلام مستقیماً وارد عمل شوند و چاره‌ای جز پیش گرفتن شیوه‌های منافقانه ندارند.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی