others/special
بی‌تحرکی در ایجاد شبکه ملی اطلاعات

در گفتگو با دبیر شورای عالی مجازی بررسی شد؛

بی‌تحرکی در ایجاد شبکه ملی اطلاعات

| ابوالحسن فیروزآبادی
یک ساختار باید متولی شبکه‌ی ملی اطلاعات در کشور باشد که مناسب‌ترین جا وزارت ارتباطات است. امّا تا الان هیچ تحرکی ندیدیم که این ساختار ایجاد شود. مسئولین مربوطه می‌گفتند شبکه‌ی ملی اطلاعات به دولت ربطی ندارد. آن‌ها فقط شبکه‌ی ملی ارتباطات را وظیفه‌ی دولت می‌دانستند. امّا سال گذشته رهبر انقلاب تکلیف کردند که دولت باید این کار را بکند.
 
شبکه ملی اطلاعات هزینه کاربران را کمتر می‌کند

بررسی فرصت‌های اقتصادی شبکه ملی اطلاعات

شبکه ملی اطلاعات هزینه کاربران را کمتر می‌کند

| رضا تقی‌پور
حداقل ۸۰ درصد محتوای تولیدی و مصرفی کشور، داخلی است و نیاز به ترافیک اینترنت بین‌الملل و گرفتن پول انتقال ترافیک و پهنای باند از کاربران را ندارد. شبکه‌ی ملی اطلاعات چرخه‌ی تولید و مصرف را در داخل کشور مدیریت می‌کند. یعنی این ترافیک، پهنای باند خیلی کمی را اشغال می‌کند و طبیعتاً هزینه کاربران بسیار کمتر خواهد بود.
اروپا هم می‌خواهد از بند اینترنت آمریکایی رها شود

نگاهی به شکل گیری شبکه ملی اطلاعات

اروپا هم می‌خواهد از بند اینترنت آمریکایی رها شود

| محمدحسن انتظاری
رئیس‌جمهور فرانسه رسماً مطرح کرد که دو جور اینترنت داریم، آمریکایی و چینی. ما باید در اروپا اینترنت اروپایی داشته باشیم. چرا اروپا این را می‌گوید؟ علتش این است که پلتفرم غول‌های سرویس‌دهنده‌ی آمریکایی تمام زمام و اختیار اروپایی‌ها را در همه چیز گرفته‌اند.
این فضا را خط‌کشی کنید

این فضا را خط‌کشی کنید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «فضای مجازی بدون اختیار ما، دارد مدیریت میشود و عوامل مسلط بین‌المللی در این فضا از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل داده‌ها و هزاران کار دیگر بشدت فعالند. نمیشود مردممان را در این فضا، بی‌پناه رها کنیم.» ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، لوح «این فضا را خط‌کشی کنید» را منتشر میکند.
 
کلیپ صوتی | فضای مجازی را رها نکنید

کلیپ صوتی | فضای مجازی را رها نکنید

|فضای مجازی چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند مدیریّت میکنند این فضا را. ما نمیتوانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی