others/special
پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۴

پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۴

دولت، کارگزار ملّت است؛ و ملّت، کارفرمای دولت است. هرچه بین ملّت و دولت صمیمیّت بیشتر و همکاری بیشتر و همدلی بیشتری باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت... لذا به نظر من امسال را باید سال همکاری‌های گسترده‌ی دولت و ملّت دانست؛ من این شعار را برای امسال انتخاب کردم: «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی».
راه درک نام سال

| یادداشت |

راه درک نام سال

نام سال مثل مرکز دایره است. «بازیگران عزم ملی» و «مدیران جهادی» سال ۹۳ در سال جدید خود مورد خطاب هستند. هنر افراد این است که خود را با مرکز تنظیم کنند. نمی‌شود که همه راضی باشند و در رسانه‌هایشان بگویند نام سال مؤید رفتار ما بود. کلید موفقیت نام سال در به‌وجود آمدن حس «اعتماد» طرفینی در کشور است.
دلالت‌های نام سال پسامذاکره

| یادداشت |

دلالت‌های نام سال پسامذاکره

همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت در دوران پسامذاکره می‌تواند چاره‌ساز بحران‌های امنیتی باشد که در جنوب غرب آسیا پیشاروی کشور است. در سالی که اوباما به ایرانیان لبخند زد، فتنه‌ی ۸۸ رقم خورد. دور و دیر نیست که دشمن غیرقابل اعتماد در ظاهر مؤدبانه، سوداهای دیگر را در سر داشته باشد.
شرط تحقق شعار سال ۹۴ چیست؟

| یادداشت |

شرط تحقق شعار سال ۹۴ چیست؟


«رمز موفقیت دولت و قوه‌ی قضاییه و مقننه، در پشتیبانی قاطبه‌ی ملت از آنهاست. هر حرکت و گفتاری که روح اعتماد مردم به این قوا و کارگزاران آن را متزلزل و در این پشتیبانی، اندک خللی وارد سازد، حرام شرعی و خیانت ملی است.» ۱۳۶۸/۱۰/۱۸
نماهنگ: نشانه‌ی سال ۱۳۹۴

نماهنگ: نشانه‌ی سال ۱۳۹۴



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۴ را سال «دولت و ملّت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کردند.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی