others/special
بخش تعاملی: شما نظر دهید+ ۱۶۰ نظر

بخش تعاملی: شما نظر دهید+ ۱۶۰ نظر

پرونده‌ی این ماه، بررسی و آسیب‌شناسی «کیفیت کالای داخلی» است. به نظر شما با وجود این‌که برخی کالاهای ایرانی از کیفیت مشابهی با کالاهای وارداتی برخوردارند اما چرا برخی مردم نمونه‌ی خارجی را برای خرید ترجیح می‌دهند؟
غرور ملی نمی‌گذارد کالای خارجی بخریم

گفت‌وگو با دکتر علی انتظاری

غرور ملی نمی‌گذارد کالای خارجی بخریم

وظیفه‌ی نظام تعلیم و تربیت ماست تا شرایطی به وجود بیاید که ایرانی به ایرانی بودن خودش افتخار کند و غرور و تعصب داشته باشد و نسبت به استفاده از کالای خارجی حساسیت نشان دهد.
نفت و جامعه مصرفی

گفت‌وگو با دکتر ابراهیم رزاقی

نفت و جامعه مصرفی

در زمان محمدرضا شاه که درآمد نفت به کشور سرازیر شد، این شد یکی از عوامل مهم واردات. درآمد نفت که قبلاً چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون بود، از سال ۴۸ و ۴۹ می‌شود پنج میلیارد و تا ۲۰ میلیارد دلار هم می‌رسد. به همان نسبتی که این درآمد ارزی می‌رود بالا، دلار ارزان داده می‌شود و واردات آغاز می‌شود.
انقلاب اسلامی نباید ناقص بماند

گفت‌وگو با دکتر نقی‌زاده، استاد گروه مطالعات ژاپن دانشگاه تهران

انقلاب اسلامی نباید ناقص بماند

ما نمی‌خواهیم ژاپن شویم. ما می‌خواهم ایران اسلامی خودمان باقی بمانیم. بنابراین دقیقاً باید رصد کنیم. تا می‌گویند ایران اسلامی، مساوی می‌شود با این‌که دنیا را بگذاریم کنار! این‌طور نیست، باید با سرعت رشد دنیا ...
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی