others/special
جنگ گفتمانی بر سر پیچ تاریخی

پرونده پیچ تاریخی / گفت‌وگو با دکتر دهقانی فیروزآبادی

جنگ گفتمانی بر سر پیچ تاریخی

برخی معتقدند اگر چین به منزلت هژمونیک برسد، تغییر گفتمان به وجود می‌آید، ولی ما اعتقاد داریم که این تغییر گفتمانی با انقلاب اسلامی رخ داده است / انقلاب اسلامی یک ورودی (Input) مُخلّ نظم جهانی بوده است و غربی‌ها می‌خواهند آب رفته را به جوی بازگردانند.
آمریکا و ابرقدرتی‌اش

پرونده پیچ تاریخی / دکتر فؤاد ایزدی

آمریکا و ابرقدرتی‌اش

امروز میزان بدهی‌های دولت آمریکا بیش از ۱۶ هزار میلیارد دلار است / در یک نظرسنجی در آمریکا، اکثریت پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که کشورشان مسیر غلطی را طی می‌کند.
تاریخ همیشه بر سر نقطه عطف است

پرونده پیچ تاریخی / گفت‌وگو با دکتر اصغر افتخاری

تاریخ همیشه بر سر نقطه عطف است

به نظر من تا زمانی که جمهوری اسلامی بر ایدئولوژی خود استوار باشد، پیشگام این خیزش تمدنی است. جمهوری اسلامی می‌تواند به دامن غرب برود و اسم خود را نگهدارد، اما دیگر هویت ندارد.
درآمدی بر پرونده «پیچ تاریخی»

درآمدی بر پرونده «پیچ تاریخی»

به‌کارگیری همزمان این ادبیات به این معنا است که در هر دو سوی این درگیری دامنه‌دار، همه‌چیز در اوج حساسیت و تعیین‌کنندگی ارزیابی می‌شود. برای داشتن تصویری روشن‌تر از مختصات «پیچ تاریخی» آن را به مورد بررسی قرار دادیم.
هندسه جدید دنیا

هندسه جدید دنیا

وضعیتی که امروز در دنیا هست، وضعیت تحول است. اوضاع جهان در حال تبدیل به یک شکل جدید و هندسه‌ی جدید است.
شکل‌بندی هندسه ژئوپلیتیک جدید

دکتر ابراهیم متقی، استاد روابط بین‌الملل

شکل‌بندی هندسه ژئوپلیتیک جدید

هرگاه کشوری در صدد باشد تا به قدرت مازاد راهبردی دست یابد، دیگر کشورها و بازیگران در برابر آن مقاومت می‌کنند. در هندسه‌ی ژئوپلیتیکی جدید، هژمونیک‌گرایی آمریکا با نشانه‌هایی از واکنش متقابل فراگیر روبه‌رو گردیده است.
پیچ تاریخی

بشنوید:

پیچ تاریخی

وضعیتی که امروز در دنیا هست، وضعیت تحول است. اوضاع جهان در حال تبدیل به یک شکل جدید و هندسه‌ی جدید است.... کلیپ صوتی «پیچ تاریخی» با نگاهی به بیانات رهبر انقلاب درباره تغییر اساسی آرایش سیاسی دنیا منتشر شد.
غرب برای عبور از پیچ تاریخی تربیت نشده است

|یادداشتی درباره‌ی ریشه‌های بحران در آمریکا|

غرب برای عبور از پیچ تاریخی تربیت نشده است

این تک‌گویی اومانیستی البته با تولید به‌ظاهر ایدئولوژی‌های متفاوت -کاپیتالیسم، سوسیالیسم، فاشیسم، نازیسم و ...- توأم بوده است، ولی به هر حال الان غرب حرف جدیدی برای گفتن ندارد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی