others/special
اراده می‌خواهد و توفیق و قصد قربت

حجت‌الإسلام والمسلمین محسن قرائتی

اراده می‌خواهد و توفیق و قصد قربت

متأسفانه نه در حوزه‌های علمیه‌ی ما قرآن در بورس است، نه در دانشگاه‌های ما. نمی‌دانم آیا الآن درس‌ تفسیر 2 درصد از درس‌های حوزه را هم تشکیل می‌دهد یا نه؟ / ای کاش خود رهبر معظم انقلاب فشار کاری‌شان کم می‌شد؛ خود ایشان در مدت رهبری‌شان یک دوره تفسیر می‌گفتند.
به دنبال مخاطب کیفی هستیم

گفت‌وگو با محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن

به دنبال مخاطب کیفی هستیم

هدف اصلی ما همان زندگی با قرآن است. این برنامه‌ها ابزار و راهی است تا ما به همان زندگی با قرآن برسیم. یعنی تلاوت، قرائت، مرور، تکرار، حفظ و بحث­های مفهومی، آن‌قدر با پوست و گوشت مردم عجین بشود که اثر بگذارد در زندگی‌شان و زندگی‌ها را قرآنی کند.
باید برای گرایش عمومی به قرآن تلاش کنیم

گفت‌وگو با سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن

باید برای گرایش عمومی به قرآن تلاش کنیم

تلاوت قرآن و برنامه‌های قرآنی باعث ایجاد انس و رشد انگیزه‌ی مردم برای گرایش به قرآن می‌­شود. این موضوع هم برگرفته از فرمایشات خود رهبر انقلاب است که تلاوت قرآن را مانند دروازه‌ی بسیار زیبای یک باغ و یا کاشی یک معماری زیبا تشبیه فرمودند.
کرامت‌های مسجد کرامت

گفت‌وگو با مرتضی فاطمی قاری پیشکسوت قرآن کریم

کرامت‌های مسجد کرامت

بعد هم فرمودند: "آقای فاطمی! این آقای رجائی خودش هم قاری قرآن است ها!" بلافاصله هم به آقای رجائی گفتند که مسئله‌ی قرآن را توی مدارس جدی بگیرید. آقای رجایی گفت بله ما هم خودمان اصرار داریم...
حلقه مشهد

گزارشی از فعالیت‌های قرآنی رهبر انقلاب

حلقه مشهد

جلسات قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد از سرچشمه‌های این جریان بود که به تدریج توانسته بود جمعیت قابل توجهی از جوانان، دانشجویان و حتی استادان دانشگاه و دکترها و مهندسان را به سوی جلسات قرائت و تفسیر قرآن بکشاند.
ذهن که قرآنی شد...

گفت‌وگو با امیر آقایی حافظ کل قرآن کریم

ذهن که قرآنی شد...

در سنین کودکی و نوجوانی ذهن­ها آماده‌­تر است. در یکی از احادیث، معصوم می‌­فرماید آن چیزی که انسان در کودکی فرامی­‌گیرد، مثل حکاکی روی سنگ است و خیلی سخت‌تر فراموش می‌شود.
متولی مشخصی نداریم

گفت‌وگو با منصور قصری­‌زاده قاری ممتاز قرآن کریم

متولی مشخصی نداریم

اگر مردم با آیات الهی آشنا باشند، خودشان درگیر این ماجراها می‌شوند. نمی­‌گوییم که همه نماز شب بخوانند، اما می‌شود هر کسی در حیطه‌ی کار خودش خط قرمزها را رعایت کند.
سه خاطره قرآنی

کریم منصوری

سه خاطره قرآنی

بعد از مسابقات عربستان خدمت حضرت آقا رسیده بودیم. ایشان برای تشویق به من گفتند: «حالا وقت آن است که کل قرآن را مثل آقای پرهیزگار حفظ کنید؛ چون قاری بین‌المللی هستید.» بعد از مدتی موفق به حفظ کل قرآن شدم و ایشان هم من را مورد تشویق قرار دادند.
به شما یک انگشتر خواهم داد

احمد ابوالقاسمی

به شما یک انگشتر خواهم داد

قاری باید بتواند برداشت‌های گوناگون از آیات را با قرائت خودش القا کند. رهبر انقلاب در یکی از سخنانشان چیزی به این مضمون فرمودند که: «من گاهی از برخی تلاوت‌های استاد مصطفی اسماعیل معانی جدیدی را می‌‌یافتم.»
ایران و نشر وحدت اسلامی با قرآن

گفت‌وگو با ابوالعینین شعیشع، بسیونی و طاروطی

ایران و نشر وحدت اسلامی با قرآن

به نظر من ایران یکی از کشورهای بسیار مهم و فعال در راستای نشر وحدت اسلامی ازطریق قرائت و حفظ قرآن محسوب می‌شود. زیرا قرآن، قانون امت اسلامی است و خداوند همیشه از ما می‌خواهد که جزء سربازان قرآن باشیم.
آنچه خدا خواسته است

دکتر مجید معارف

آنچه خدا خواسته است

تدبّر منافاتی با تفسیر ندارد، اما چیز مستقلی است برای خودش. رابطه‌ی این‌ دو با هم لزوماً علّی و معلولی نیست، رابطه‌ی دوسویه است. گاهی اطلاعات تفسیری کمک می‌کند به عمیق شدن تدبر، و عمل تدبر کمک می‌کند تا از مفاهیمی پرده‌برداری شود که واژه‌ها از بیان آن قاصرند.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی