others/content
پیوندهای مرتبطفيلمفيلم
نسخه قابل چاپ

در کربلای معلی برگزار شد:

گزارشی از برنامه رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پنجره‌های تشنه»

در آستانه‌ی اربعین حسینی و همزمان با حضور میلیونی عاشقان ثارالله در راهپیمایی عظیم اربعین، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «پنجره‌های تشنه» رونمایی شد.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/28443/930918-12.jpg
در این برنامه که به صورت زنده از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، آقای امیر خوراکیان رئیس حوزه ریاست مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی به سنت یادداشت‌نویسی رهبر انقلاب بر حاشیه‌ی کتب مورد مطالعه‌شان اشاره کردند و افزودند: به طور کلی مطالعه کتاب و عادت به مطالعه از نکات مورد تأکید رهبر انقلاب است. سنت حسنه‌ای که ایشان از قدیم داشته‌اند، در ذیل و یا کنار اثر یادداشتی بر کتاب‌ها نوشته‌اند، البته ایشان این سنت حسنه را پس از انقلاب هم ادامه داده‌اند.
وی این تقریظ‌ها را آغازگر جریانی فرهنگی برشمرد و گفت: انتشار این تقریظ‌ها برای تشویق نویسنده و معرفی کتاب‌های خوب ثمربخش است. همچنین درباره تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پنجره‌های تشنه» افزود: یک هفته پس از اهداء این کتاب، ایشان یادداشت قابل تأملی بر این اثر نگاشتند که بخش عمده آن، نوشته‌ای خطاب به محضر امام حسین علیه‌السلام و در ادامه تشویقی برای کتاب است.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/28438/C/13930918_0228438.jpg
وی تأکید کرد: تاکنون بیش از ۴۳ تقریظ نوشته و رونمایی شده است که به‌طور معمول در برنامه‌های گوناگون با حضور شخصیت‌های برجسته از آنها رونمایی صورت گرفته است اما محوریت رونمایی از کتاب‌ «پنجره‌های تشنه» مکان شریفی است که در آن قرار داریم یعنی کربلای معلی. در حقیقت به نوعی شاید بهتر است به جای رونمایی بگوییم این مراسم، مراسم تقدیم این نوشته شیرین به محضر امام حسین علیه‌السلام است چون بخشی از این یادداشت دل‌نوشته رهبر انقلاب به محضر امام علیه‌السلام است و جلوه این احساسات و عواطف و شور معنوی مردم است.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/28443/930918-11.jpg
در ادامه این برنامه، مهدی قزلی نویسنده‌ی کتاب «پنجره‌های تشنه» در سخنانی به ماجرای انتقال ضریح حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام از قم به کربلا و سیر تبدیل این روایت‌گری به کتاب اشاره کرد و گفت: فکر می‌کردم که اتفاقات حاشیه‌ای استقبال مردم از ضریح در شهرها تکرار شود ولی قدم به قدم و ساعت به ساعت غیرقابل پیش‌بینی بود. اتفاقات فیزیکی و معنوی این سفر بسیار خاص بود.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/28443/930918-13.jpg
وی افزود: ما همراه ضریح امام حسین علیه‌السلام از قم تا تهران و از تهران تا مرز و از آنجا به کربلا بودیم، تمام خوزستان را پیاده طی کردیم البته پیاده به این معنا که سرعت حرکت خودروی حامل ضریح با قدم‌های مردم یکی شده بود.
قزلی به تفاوت این مشایعت و پیاده‌روی با پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: در پیاده‌روی اربعین همه رو به سوی یک مرکز مشخص یعنی حرم اباعبدالله علیه‌السلام دارند اما در استقبال و مشایعت مردم با ضریح توجه مردم به سوی یک نشانه از امام حسین علیه‌السلام بود.
وی گفت: برکات این سفر جاری و سایه توجه امام حسین علیه‌السلام واقعاً عمیق و گسترده است. این باعث شرمندگی و خجالت من است و نمی‌دانم چطور باید پاسخگو باشم. ما بدهکار امام حسین علیه‌السلام هستیم و هیچ‌گاه نمی‌خواهم احساس کنم که کار بزرگی انجام دادم بلکه این کتاب پیشکشی به محضر حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام است.
نویسنده کتاب «پنجره‌های تشنه» گفت: رهبر انقلاب یک جمله‌ای در مورد کتاب نوشته بودند که حس خوبی از آن به من منتقل شده و آن چیزی که مد نظر من بوده از منظر ایشان دیده شده است.


|دریافت فیلم برنامه‌ی رونمایی|

 
....
نام پرونده : تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب پنجره‌های تشنه
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی