others/content
نسخه قابل چاپ

|گزارش افتتاحیه|

همایش«نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای»

همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» در بیروت آغاز به کار کرد. در این همایش به بررسی ابعاد علمی و اجتهادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته می‌شود و اندیشمندان و صاحب‌نظرانی از کشورهای مختلف اسلامی حضور دارند. در ادامه گزارشی از افتتاحیه این همایش را می‌خوانید:

به محض خروج از فرودگاه بین‌المللی لبنان، با بیلبوردهای تبلیغاتی همایش به شکل‌های مختلف مواجه شدیم. برخی نام آیت‌الله خامنه‌ای را برجسته کرده بودند و برخی هم تصویر رهبر معظم انقلاب را. در هر صورت در لابه‌لای تابلوهای تبلیغاتی رنگارنگ و بعضا متفاوتِ بیروت، نام ولی امر مسلمین نیز به چشم می‌خورد.

همان‌طور که از پیش اعلام شده بود، همایش رأس ساعت 9:30 در سالن اجتماعات هتل گالریا (ماریوت سابق) آغاز به کار کرد اما قبل از آغاز همایش، تمام صندلی‌های همایش پُر شده بود و افراد زیادی در انتهای سالن همایش به صورت ایستاده در انتظار قرائت قرآن و آغاز رسمی همایش بودند.

https://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif حضور طیف‌های مختلف
تعداد زیاد شرکت‌کنندگان در همایش، مسئولین اجرایی همایش را با مشکل روبه‌رو کرد، به‌طوری که مجبور بودند مدام بین صفوف بگردند تا افراد آشنا و خودی را بلند کنند و به جایشان، مهمانان خاص یا برخی شخصیت‌ها را بنشانند.
شرکت‌کنندگان در همایش از یک طیف یا مذهب خاصی نبودند و بین آن‌ها شیعه، سنی و مسیحی وجود داشت و حضور شخصیت‌های بلندپایه از روحانیون اهل سنت لبنان چشم‌گیر بود.

بسیاری از رسانه‌های ملی و بین‌المللی آمده بودند تا اخبار این همایش به‌ویژه سخنرانی افتتاحیه یعنی سیدحسن نصرالله را مخابره کنند. شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای همچون OTV، بی‌بی‌سی، المنار، الاتجاه، الاتحاد،NBN، تلویزیون لبنان، تلویزیون سوریه و پرس‌تی‌وی، رادیو النور، رادیو الغد، روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز، پایگاه اسلام‌آنلاین و روزنامه‌های لبنانی مانند النهار، السفیر، البناء، الحیاة و الاخبار و تعداد دیگری از نمایندگان رسانه‌های ارتباط‌جمعی در این همایش حضور داشتند. بعداً متوجه شدم که تعدادی از همین شبکه‌ها، به‌طور مستقیم سخنان سیدحسن را منتشر کرده‌اند و البته شبکه المنار دیشب مجدداً به‌طور کامل سخنان دبیرکل حزب‌الله را پخش نمود.

https://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif شیخ شفیق جرادی: دشمنان درصدد منزوی کردن آیت‌الله خامنه‌ای هستند
بعد از قرائت قرآن، سرود جمهوری لبنان نواخته شد و در ادامه حجت‌الاسلام شفیق جرادی، دبیر همایش و مدیر پژوهشکده مطالعات دینی و فلسفی «المعارف الحکمیة» از اهداف برگزاری این همایش گفت. وی در ابتدای سخنان خود از حاضران خواست برای شادی روح شهدا به‌ویژه شهدای راه آزادسازی فلسطین سوره فاتحه بخوانند.

شیخ جرادی گفت: این سمینار درصدد تبیین مبانی معرفتی و شخصیتی است که علاوه‌بر جنبه سیاسی از جنبه فکری و علمی عمیق و گسترده‌ای برخوردار می‌باشد، اما متأسفانه غلبه تحولات و حوادث سیاسی، امنیتی و سیطره استکبار و صهیونیست‌ها بر وسائل ارتباط جهانی، این جنبه ایشان را تحت‌الشعاع قرار داده و مستکبرین و صهیونیست‌ها درصدد منزوی کردن شخصیت علمی، فکری و اجتهادی ایشان هستند.

دبیر این همایش ادامه داد که شناخت صحیح مواضع ایشان بدون شناخت مبانی فکری و اجتهادی آیت‌الله خامنه‌ای امکان‌پذیر نمی‌باشد و این سمینار گامی کوچک در این مسیر و برای تبیین ضرورت اهتمام به این موضوع برگزار می‌شود. وی در پایان پیشنهاد کرد که جایزه‌ای به نام «آیت‌الله خامنه‌ای» برای حمایت از مبتکران و اندیشمندان جوان، در لبنان ایجاد شود.

https://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif سخنان سیدحسن نصرالله: تحقق پیش‌بینی‌های آیت‌الله خامنه‌ای
بعد از سخنان آقای جرادی، همه منتظر بودند تا سخنان «سید» را از طریق ویدئوکنفرانس بشنوند. با ظاهر شدن تصویر سیدحسن بر روی صفحه، همه به احترام بلند شدند و صلوات فرستادند که سیدحسن به همگان خوشامد گفت و سخنان خود را آغاز کرد. دبیرکل حزب‌الله از تسلط رهبر انقلاب در عرصه‌های گوناگون سخن گفت تا آن‌جا که به یکی از جلسات در محضر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: «امام خامنه‌ای در آن جلسه به صورت دقیق و جزئی و تخصصی از تاکتیک‌ها و سلاح‌های نظامی سخن گفتند.» این بخش از سخنان سیدحسن نصرالله با صلوات حُضار مواجه شد.
دبیرکل حزب‌الله در ادامه به چند شاهد مثال برای دیدگاه‌های دقیق رهبر انقلاب و اِشراف ایشان بر مسائل منطقه و همچنین تحقق پیش‌بینی‌های رهبر انقلاب سخن گفت.


سیدحسن به جنگ 33 روزه اشاره کرد و گفت که در آن روزها به ویژه روزهای نخست، همگان شاهد اوج قساوت و تجاوزگری اسرائیل بودند و تحلیل‌ها به سمت خاصی می‌رفت و کسی فکر نمی‌کرد که حزب‌الله بتواند با آن صلابت در برابر دشمن بایستد اما یکی از برادران، یک پیام شفاهی مفصل از طرف امام خامنه‌ای آورد و از جانب ایشان گفت که این جنگ شبیه جنگ خندق است و همه بسیج شده‌اند تا جریان مقاومت را زمین بزنند اما شما توکل به خدا کنید و من به شما می‌گویم که حتماً پیروز خواهید شد. این سخنان با صلوات حضار همراه شد.

پس از سخنرانی سیدحسن نصرالله، اعلام تنفس شد و مقداری از حجم سنگین شرکت‌کنندگان و رسانه‌ها کاسته شد و نشست‌های تخصصی با ارائه مقالات ار سوی اندیشمندان کشورهای مختلف ادامه یافت.
برچسب‌ها: اجتهاد؛
در اين رابطه بخوانید :
....
نام پرونده : نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی