others/content
نسخه قابل چاپ

محورهای گزارش دکتر موسی نجفی

در ابتدای دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره‌ی آقانجفی اصفهانی‌ با رهبر انقلاب

آقای دکتر موسی نجفی اهداف برگزاری و رئوس برنامه‌های کنگره‌ی آقانجفی اصفهانی‌ را - که قرار است چهاردهم مهر ماه سال جاری در اصفهان گشایش یابد - به شرح زیر توضیح داد:

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif شکستن انحصار شرق‌شناسان در روایت تاریخی دوره‌ی انتقالی تاریخ ایران (تقریباً دوره‌ی مشروطیت) و جلوگیری از تحریف و سیاه‌نمائی آنان از این دوره‌ی تاریخی با بررسی زندگی و افکار شخصیتهائی که در این دوره میزیسته‌اند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif رفع شبهاتی که شرق‌شناسان و نویسندگان بابی و ازلی در مورد مرحوم آقانجفی مطرح کرده‌اند به منظور روشن شدن بخشی از تاریخ ایران و محسوب شدن شخصیتهای این دوره‌ی تاریخی بعنوان ریشه‌های بیداری اسلامی.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif تبیین نقد نظریه‌ی اندیشه‌ی ترقی و استبداد با استفاده از نظریه‌ی اندیشه‌ی تعالی از سوی مرحوم آقانجفی.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif توجه مرحوم آقانجفی به استفاده‌ی درست از مدنیت شیعه و شروع نظام‌سازی در حرکت ایشان به منظور مقابله با احساس تحقیرشدگی.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif مشخص شدن قسمتی از آسیبهای دو قرن اخیر استعمار به کشور ما با بررسی زندگی مرحوم آقانجفی (بعنوان مثال صدور لوح بهائیان و یا چاپ کتاب رؤیای صادقه علیه ایشان بعنوان یک روحانی شیعه).

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif اعتقاد مرحوم آقانجفی به استفاده از مردم و ظرفیت ایمانی آنها (بعنوان مثال در سرکوب بابیه).

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif تلاش این کنگره برای تقویت دشمن‌شناسی و غلبه‌ی تحلیل تاریخی ما بر تحلیل تاریخی دشمن با شناخت شخصیتهای این دوره از تاریخ، به منظور رسیدن به بصیرت تاریخی بعنوان مقدمه‌ی بصیرت سیاسی.

پس از ارائه گزارش، بیانات رهبر انقلاب آغاز شد.
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی