news/content
نسخه قابل چاپ
1388/05/24

انتصاب آیت‌الله صادق آملی لاریجانی به ریاست قوه قضائیه

انتصاب آیت‌الله صادق آملی لاریجانی به ریاست قوه قضائیه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آیت‌الله آقای حاج شیخ صادق آملی لاریجانی را به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب کردند. متن حکم به این شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب حجّت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ صادق آملی لاریجانی، محقّق فرزانه و ارجمند (دامت توفیقاته)

اکنون که دوران تمدیدشده‌ی مسئولیّت آیت‌الله آقای هاشمی‌شاهرودی در قوّه‌ی قضائیّه به پایان رسیده است، با تشکّر و تقدیر از مجاهدتها و خدمات ارزنده و ماندگار ایشان، جنابعالی را که از برجستگان علمیِ حوزه‌ی علمیّه‌ی قم و برخوردار از روحیه‌ و توان نوآوری و ابتکار میباشید، بر اساس اصل یکصدوپنجاه‌وهفت قانون اساسی، به ریاست قوّه‌ی قضائیّه‌ی جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم.

با گذشت سه دهه از آغاز تشکیلات نوین دادگستری و کسب تجربیّات گران‌بها و آزمون و خطاهای اجتناب‌ناپذیر، اکنون چشمداشتِ سلامتِ ارکان و اتقانِ احکام و سرعت و سهولت در اجرای عدالت، از دادگستری جمهوری اسلامی، انتظاری بحق است که مسئولان این پیکره‌ی عظیم و دستگاه‌های جانبی آن باید در برآوردن آن با همه‌ی توان از هیچ کوشش و ابتکاری فروگذار نکنند.

اینجانب بجِد امیدوار است که دوران مدیریّت جنابعالی با توجّه به فراهم آمدن بسیاری از زیرساختهای لازم و با تکیه بر صلاحیّتهای علمی و عملی آن جناب، دوران شکوفایی قوّه‌ی قضائیّه به شمار آید.

توفیقات جنابعالی و همکاران محترم و قضات شریف را از خداوند متعال مسئلت میکنم.
 
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۳ مرداد ۱۳۸۸  
 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی