news/content
نسخه قابل چاپ
1393/05/23

انتصاب مجدد آیت‌الله آملی لاریجانی به ریاست قوه قضائیه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای اصل صد و پنجاه و هفت قانون اساسی، با صدور حکمی آیت‌الله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی را برای یک دوره‌ی دیگر، به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم

آیت‌الله جناب آقای حاج شیخ صادق آملی لاریجانی (دامت توفیقاته)

با تکریم و قدردانی از یک دوره‌ی تلاش عالمانه و ارزشمند جنابعالی در مسئولیّت ریاست قوّه‌ی قضائیّه، در اجرای اصل صد و پنجاه و هفت قانون اساسی، جنابعالی را برای یک دوره‌ی دیگر به تصدّی این مسئولیّت خطیر برمیگزینم.

بهره‌مندی از زیرساخت‌های فراهم‌شده در دهه‌های گذشته، استفاده از تجارب دوره‌ی نخست مسئولیّت، تعامل و همکاری قوای سه‌گانه، اهتمام به تحقّق سیاستهای کلّی و رویکردهای اعلام‌شده‌ی نظام در امور قضائی بویژه در ایجاد سازوکار مناسب برای دسترسی آسان همگان به عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی، اصلاح قوانین و تهیّه‌ی لوایح مورد نیاز قوّه، تأمین سلامت ارکان قوّه با اِعمال نظارت مناسب، مبارزه‌ی اساسی با فساد، و از همه مهم‌تر ایجاد امنیّت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با معاضدت دستگاه‌های مسئول، در پرتو اغتنام از فرصتهای پُرشتاب، خواهد توانست توقّع شکوفایی و جهش در قوّه‌ی قضائیّه و تحقّق اصول مربوط در قانون اساسی را برآورده سازد و تحقّق قضاء اسلامی و اجرای عدالت به معنای واقعی و جلب رضایت پروردگار متعال را به عمل نزدیک کند، باذن الله تعالی.

مدیریّت برجسته، هوشمندانه و انقلابی و مخلصانه‌ی جنابعالی، برآورده شدن خواسته‌ها و نکات اشاره‌شده را به فضل الهی تضمین خواهد کرد، ان‌شاءالله.

توفیق جنابعالی و همکاران محترم و خوبتان را از خداوند متعال مسئلت مینمایم.
 
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۳ مرداد ۱۳۹۳  
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی