news/content
پیوندهای مرتبطگزيده بياناتگزيده بيانات
1389/05/26

تلاوت سوره شمس



پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایام ماه مبارک رمضان، بخش‌هایی از توصیه‌ها و نصایح اخلاقی معظم‌له را به همراه تلاوت سوره‌ای از قرآن کریم منتشر می‌کند.
«و نفْسٍ و ماسوَّیها»
اگرچه آباد کردن هر بخشی از این مجموعه‌ی عالمِ وجود که دست ما به آن می‌رسد، ارزش والایی دارد، اما هیچ آباد کردنی به پای آباد کردنِ روان انسان و فکر انسان - که در حقیقت راه آینده‌ی او را ترسیم می‌کند - نمی‌رسد. شما مسؤولان آموزش و پرورش، به حیث این‌که معلّمان و برنامه‌ها و بقیه‌ی ابزار و ادوات کار در اختیارتان است، اوّلین سنگِ بناهای شخصیت فکری هر موجود بشری را که در این کشور پهناور و بزرگ رو به رشد است، می‌گذارید. فکر و روان انسان، عزیزترین پدیده‌ی این عالم وجودی است که ما آن را تاکنون شناخته‌ایم - «و نفْسٍ و ماسوَّیها» که خدای متعال به آن سوگند یاد می‌کند - و واقعش هم همین است. اگر فکر انسانها و روح آنها - که دو مقوله است - درست شد، همه چیز درست خواهد شد؛ چون عالم دستخوش انسان است و انسان هم در حقیقت، ترکیبی از همین است.
دیدار کارکنان وزرات آموزش و پرورش 1377/05/05
[ادامه]
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی