news/content
پیوندهای مرتبطگزيده بياناتگزيده بيانات
1389/05/25

تلاوت سوره کافرون



پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایام ماه مبارک رمضان، بخش‌هایی از توصیه‌ها و نصایح اخلاقی معظم‌له را به همراه تلاوت سوره‌ای از قرآن کریم منتشر می‌کند.

«لااَعبدُ ما تَعبُدون»
گاهی درجه‌ی اهمیت حرف و ایده‌ی کشورها، آن‌چنان مهمّ است که آن حرف، به گوش جهانیان سنگین است؛ زیرا مسائل عمده‌ی دنیا را زیر سؤال می‌برد. مانند ایده و حرفی که نظام اسلامی ما امروز دارد و چه بخواهند و چه نخواهند، چه بپسندند و چه نپسندند، سخن و ایده‌ی اسلام همین است: «لااَعبدُ ما تَعبُدون و لا اَنتُم عابِدونَ ما اَعبُدُ و لا اَنَا عابِدٌ ما عَبَدْتُمْ و لا اَنتُم عابِدوُنَ ما اَعْبُدْ.» منطق اسلام در مقابل دنیایی که ایده و فکر و آرمان و هدفها و تفسیر و جهان‌بینی اسلام را درک نکرده و نپذیرفته، این است. «و لن ترضی عنک الیهود و لاالنّصاری حتّی تتّبع ملّتهم قل انّ هدی اللَّه هو الهدی.» یهود و نصاری‌، تا وقتی که دنباله‌رو آنها شوی، از تو راضی نخواهند شد. یعنی دستاوردهایشان را از فرهنگ و فکر و آیین و ایمان و اهداف و جهان‌بینی‌شان، دربست قبول کنی. آن وقت خدا به پیغمبرش می‌فرماید: «قل انّ هدی اللَّه هو الهدی.» زندگی حرکتی است در یک وادی که همه در آن‌جا راه می‌طلبند و من که بنا نیست گمراه شوم، چرا گمراهی را قبول کنم؟ پیام نظام اسلامی این است.
دیدار با کارکنان وزارت امور خارجه 1374/05/02
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی