news/content
نسخه قابل چاپ
1403/02/21

بیانات در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما پس از شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

خبرنگار: عرض سلام و ادب دارم محضر جنابعالی و میلاد حضرت فاطمه‌ی معصومه (سلام الله علیها) و آغاز دهه‌ی کرامت را خدمتتان تبریک و تهنیت میگویم. حضرتعالی در هنگام رأی‌سپاری به صندوق در دور اوّل انتخابات به نیکی خطاب به ملّت شریف ایران فرمودید که «فَاستَبِقُوا الخَیرات»(۱) و اینکه در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست؛ امّا احتمالاً برای برخی از هم‌وطنانمان دور دوّم انتخابات از اهمّیّت کمتری برخوردار باشد و یا عزیزانی که در دور اوّل مشارکت فرمودند، تصوّر کنند که به تکلیف عمل شده و دور دوّم را چندان جدّی تلقّی نکنند. بفرمایید که حضرتعالی چه توصیه‌ای برای مردم عزیز ایران در دور دوّم انتخابات دارید.

بسم الله الرّحمن الرّحیم. سلام عرض میکنم به همه‌ی کسانی که می‌شنوند این سخن را و به حضّار محترم و به آقای مجری محترم؛ ان‌شاءالله که همه‌ی شما موفّق باشید. انتخابات، فی‌نفْسه یک کار اساسی و مهمّی برای کشور و برای مردم است. انتخابات نشانه‌ی حضور مردم است؛ نشانه‌ی اراده و تصمیم‌گیری مردم است؛ بنابراین وظیفه‌ی ملّی هر انسانی که مایل است کشور پیشرفت داشته باشد و [همه در آن] کار بکنند و به مقاصد بزرگ نزدیک بشوند، این است که در انتخابات شرکت کنند.

مرحله‌ی اوّل و دوّم انتخابات هیچ فرقی با هم ندارد؛ همان اهمّیّتی که مرحله‌ی اوّل دارد، مرحله‌ی دوّم هم دارد. شما در مرحله‌ی اوّل تعدادی را انتخاب کردید و به مجلس فرستادید، لکن ظرفیّت همچنان تمام‌نشده است؛ در مرحله‌ی دوّم، ظرفیّت را تکمیل میکنید؛ اگر چنانچه ما آنجا هم شرکت کردیم، فرض کنید در تهران یا در هر شهر دیگری تعدادی را انتخاب کردیم و بقیّه ماندند و شرکت نکردیم، در واقع کار را کأنّه نیمه‌تمام رها کردیم؛ بنابراین اهمّیّت مرحله‌ی دوّم کمتر از مرحله‌ی اوّل نیست. ان‌شاءالله که مردم عزیزمان، همه شرکت کنند و رأی بدهند و مجلس را تکمیل کنند؛ هرچه رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است، هرچه مجلس قوی‌تر باشد امکان کار در کشور بیشتر است. ان‌شاءالله که موفّق باشید.

والسّلام علیکم و رحمة‌الله و‌ برکاته
 

سوره‌ی مائده، بخشی از آیه‌ی ۴۸
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی