news/content
نسخه قابل چاپ
1398/09/25

بیانات در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان

بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱)
 اوّلاً به یکایک مردم عزیز هرمزگان سلام میرسانم و تقدیر و تکریمِ خودم را از این مردم عزیز که در طول زمان همواره برجستگی‌هایی از خودشان نشان داده‌اند، عرض میکنم. به خانواده‌های معظّم شهیدان و همچنین خانواده‌های جانبازان و رزمندگان، سلام و احترام عرض میکنیم.

 شما اشاره کردید که [مردم] هرمزگان از اوّل انقلاب در وادی مبارزه و مجاهدت بوده‌اند؛ من عرض میکنم تاریخ مجاهدت و مبارزه‌ی هرمزگان بیش از اینها است، خیلی قبل از اینها است؛ همین جزیره‌ی هرمز -که شما اشاره کردید- یک یادگار تاریخیِ مبارزه‌ی این مردم است؛ خود بندرعبّاس همین ‌جور؛ این نشان‌دهنده‌ی این است که عنصر شجاعت و دفاع از حق در این استان نهادینه شده؛ این خیلی باارزش است. افتخاراتی هم که اشاره کردید، همه‌ درست است؛ یعنی آنچه در مورد تشکیل نیروی دریایی، حضور در جبهه‌های بزرگِ دفاع از کشور و دفاع از اسلام و نظام جمهوری اسلامی [گفتید]، در همه‌ی اینها انصافاً هرمزگان یک برجستگی از خودش نشان داده؛ در این هیچ تردیدی ما نداریم، این را میدانیم. بنابراین کاری که شما شروع کرده‌اید -که تجلیل از شهدای هرمزگان است- کار بسیار خوب و لازمی است و یک وظیفه است بر عهده‌ی همه.

 چرا میگوییم وظیفه است؟ به خاطر اینکه یک سیاستی وجود دارد -یک سیاست دنیایی، بین‌المللی؛ که حالا آن سیاست در داخل هم یک شعبی پیدا میکند- برای به فراموشی سپردن نمادهای انقلاب؛ که یکی‌ [از این نمادها] و برترینش مجاهدت و شهادت در راه خدا است؛ برای اینکه نام شهدا را، یادشان را، حرکاتشان را به فراموشی بسپرند؛ شما در واقع در مقابل این حرکت خبیثانه دارید حرکت میکنید. این [هم] که اشاره کردید فلان تعداد خانه، فلان تعداد جهیزیّه و ... [فراهم کرده‌اید]، اینها کارهای بسیار خوبی است، اینها حتماً‌ کارهای برجسته‌ای است. هر شهیدی یک نماد است؛ فرق هم نمیکند که این شهید، باسواد باشد، بی‌سواد باشد، کم‌سن باشد؛ نفْس اینکه یک انگیزه‌ای در کسی به وجود بیاید که برای دفاع از حق حاضر باشد جان خودش را کف دست بگیرد و بیاید وسط میدان، چیز خیلی باارزشی است؛ خدای متعال این را خیلی باارزش [میداند]. اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلون؛(۲) ببینید خدای متعال، مشتریِ یک چنین انگیزه‌ای، یک چنین عزمی، یک چنین اقدامی است؛ این کار خیلی بزرگی است، این چیز خیلی مهمّی است؛ این را شهدای ما انجام دادند؛ حالا کوچک باشد، بزرگ باشد، عالِم باشد، باسواد باشد، بی‌سواد [باشد]؛ هر شهیدی یک نماد است. سعی کنید چهره‌ی شهدا را آن چنان که هست برای جوانهای امروز روشن کنید؛ این نمادها میشوند الگو برای جوان. و این به آنجا منتهی بشود که جوانها بتوانند در بین این چهره‌هایی که معرّفی شده‌اند و نشان داده شده‌اند، برای خودشان الگو انتخاب کنند، به آنها دل ببندند و راه آنها را دنبال کنند؛ کمااینکه الان ملاحظه میکنید در بین شهدائی که اسمشان آورده شده و کتاب درباره‌شان نوشته شده و مانند اینها، همین حالت [برای جوانان] به وجود آمده؛ شهید چیت‌سازیان، شهید ابراهیم هادی، شهید وزوایی؛ همه‌ی‌ اینها شهدائی هستند که چون معرّفی شده‌اند و چهره‌هایشان تبیین شده، مجموعه‌ای از جوانها هم به اینها دل بسته‌اند؛ وقتی دل میبندند، راه آنها را دنبال میکنند. این درست نقطه‌ی مقابل آن حرکتی است که سعی میکند دلبستگی‌ها را به نمادهای فساد، به نمادهای دنیاطلبی، به نمادهای هرزه‌گرایی جلب کند؛ ببینید این، نقطه‌ی مقابل آن است؛ این را شما دنبال بکنید، ان‌شاءاللّه که خداوند هم کمکتان خواهد کرد.

 اسم جزایر را آوردید؛ هم شما، هم آقای استاندار. به جزایر اهمّیّت بدهید، جزایر واقعاً مهم هستند؛ هم از لحاظ امنیّتی، هم از لحاظ اقتصادی، هم از لحاظ تاریخی. و من بالخصوص روی جزیره‌ی هرمز تکیه میکنم؛ اینجا جای مهمّی است. اگرچه مردمش واقعاً دچار مشکلات مادّی و مالی و مانند اینها هستند ــ بنده اطّلاع دارم ــ امّا خب جای خیلی مهمّی است؛ بپردازید به آنجا؛ هم مسئولین کشوری بپردازند، هم شماها به عنوان جریانهای انقلابی حرکت کنید و بپردازید به این مجموعه‌ها. ان‌شاءاللّه که خداوند همه‌ی شما را موفّق و مؤیّد بدارد.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته
 
۱) در ابتدای این دیدار -که در چهارچوب دیدارهای دسته‌جمعی برگزار شد- حجّت الاسلام و المسلمین محمّد عبادی‌زاده (نماینده‌ی ولیّ فقیه در هرمزگان) و آقای فریدون همّتی (استاندار هرمزگان) و سردار اباذر سالاری (دبیر کنگره و فرمانده سپاه استان هرمزگان) مطالبی بیان کردند.
۲) سوره‌ی توبه، بخشی از آیه‌ی ۱۱۱؛ «در حقیقت، خدا از مؤمنان، جان و مالشان را به [بهای] اینکه بهشت برای آنان باشد خریده است؛ همان کسانی که در راه خدا میجنگند و میکُشند و کشته میشوند ...»
 

برچسب‌ها: الگوسازی؛
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • ۳/ رهبر انقلاب: اسم جزایر را آوردید؛ به جزایر اهمّیّت بدهید. هم از لحاظ امنیّتی، هم از لحاظ اقتصادی، هم از لحاظ تاریخی. و من بالخصوص روی جزیره‌‌ی هرمز تکیه میکنم؛ اینجا جای مهمّی است. اگرچه مردمش واقعاً دچار مشکلات مادّی و مالی و مانند اینها هستند و بنده اطّلاع دارم/ بپردازید به آنجا؛ هم مسئولین کشوری بپردازند، هم شماها به عنوان جریان‌های انقلابی حرکت کنید و بپردازید به این مجموعه‌ها.
  • ۲/ رهبر انقلاب ۲۵ آذرماه در در دیدار دست اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان هرمزگان: هر شهیدی یک نماد است؛ فرق هم نمیکند که این شهید، باسواد باشد، بیسواد باشد، کم سن باشد/ چهره‌ی شهدا را آنچنان که هست برای جوانهای امروز روشن کنید؛ این نمادها میشوند الگو برای جوان. و این به آنجا منتهی بشود که جوانها بتوانند در بین این چهره‌هایی که معرّفی شده‌اند و نشان داده شده‌اند، برای خودشان الگو انتخاب کنند، به آنها دل ببندند و راه آنها را دنبال کنند. این درست نقطه‌ی مقابل آن حرکتی است که سعی میکند دلبستگی‌ها را ب
  • ۱/ بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان هرمزگان صبح امروز در بندرعباس منتشر شد: جزیره‌ی هرمز یک یادگار تاریخی مبارزه این مردم است؛ خود بندرعبّاس همین‌جور؛ عنصر شجاعت و دفاع از حق در این استان نهادینه شده/ یک سیاست بین‌المللی؛ که حالا آن سیاست در داخل هم یک شعبی پیدا میکند- برای به فراموشی سپردن نمادهای انقلاب؛ که برترینش مجاهدت و شهادت در راه خدا است وجود دارد؛ شما در واقع در مقابل این حرکت خبیثانه دارید حرکت میکنید.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی