news/content
نسخه قابل چاپ
1398/10/05

دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان با رهبر انقلاب

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره‌ی شهدای استان هرمزگان که در تاریخ ۲۵ آذر ۹۸ برگزار شده بود، صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل این همایش در بندرعباس منتشر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به سابقه‌ی طولانی مجاهدت و مبارزه‌ی مردم هرمزگان، شجاعت و دفاع از حق را عناصری باارزش و نهادینه‌شده در این منطقه دانستند و خاطرنشان کردند: تجلیل از شهیدان کاری لازم و وظیفه‌ای بر عهده‌ی همه‌ی ما است، چرا که سیاست و حرکت خبیثانه‌ای با هدف به فراموشی سپردن نمادهای انقلاب بویژه جهاد و شهادت جریان دارد که باید در مقابل این سیاست ایستاد.

رهبر انقلاب اسلامی هر شهید را فارغ از سواد و سنّ و سال آن، نمادی از فداکاری و آمادگی برای جان دادن در دفاع از حق خواندند و با تأکید بر لزوم معرفی این نمادها و الگوهای بسیار ارزشمند به جوانان، افزودند: در نقطه‌ی مقابلِ حرکتی که سعی میکند دلبستگی‌ها را به نمادهای فساد، دنیاطلبی و هرزه‌گرایی جلب کند، تبیین چهره‌های تابناک شهیدان موجب خواهد شد جوانان به آنان دل ببندند و راهشان را دنبال کنند.

ایشان همچنین جزایر استان هرمزگان را از جنبه‌های امنیتی، اقتصادی و تاریخی مهم و حائز توجه دانستند و با تأکید ویژه بر جزیره‌ی هرمز گفتند: البته اطلاع دارم که مردم در جزیره‌ی هرمز واقعاً دچار مشکلات مالی هستند که باید هم مسئولان استانی و کشوری و هم جریانهای انقلابی به آن منطقه بپردازند و برای حل مشکلات آن اقدام کنند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • ۳/ رهبر انقلاب: اسم جزایر را آوردید؛ به جزایر اهمّیّت بدهید. هم از لحاظ امنیّتی، هم از لحاظ اقتصادی، هم از لحاظ تاریخی. و من بالخصوص روی جزیره‌‌ی هرمز تکیه میکنم؛ اینجا جای مهمّی است. اگرچه مردمش واقعاً دچار مشکلات مادّی و مالی و مانند اینها هستند و بنده اطّلاع دارم/ بپردازید به آنجا؛ هم مسئولین کشوری بپردازند، هم شماها به عنوان جریان‌های انقلابی حرکت کنید و بپردازید به این مجموعه‌ها.
  • ۲/ رهبر انقلاب ۲۵ آذرماه در در دیدار دست اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان هرمزگان: هر شهیدی یک نماد است؛ فرق هم نمیکند که این شهید، باسواد باشد، بیسواد باشد، کم سن باشد/ چهره‌ی شهدا را آنچنان که هست برای جوانهای امروز روشن کنید؛ این نمادها میشوند الگو برای جوان. و این به آنجا منتهی بشود که جوانها بتوانند در بین این چهره‌هایی که معرّفی شده‌اند و نشان داده شده‌اند، برای خودشان الگو انتخاب کنند، به آنها دل ببندند و راه آنها را دنبال کنند. این درست نقطه‌ی مقابل آن حرکتی است که سعی میکند دلبستگی‌ها را ب
  • ۱/ بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان هرمزگان صبح امروز در بندرعباس منتشر شد: جزیره‌ی هرمز یک یادگار تاریخی مبارزه این مردم است؛ خود بندرعبّاس همین‌جور؛ عنصر شجاعت و دفاع از حق در این استان نهادینه شده/ یک سیاست بین‌المللی؛ که حالا آن سیاست در داخل هم یک شعبی پیدا میکند- برای به فراموشی سپردن نمادهای انقلاب؛ که برترینش مجاهدت و شهادت در راه خدا است وجود دارد؛ شما در واقع در مقابل این حرکت خبیثانه دارید حرکت میکنید.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی