news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبرخبرخبرعکسعکسگزيده بياناتگزيده بيانات
نسخه قابل چاپ
1387/02/06

مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما پس از شرکت در مرحله‌ی دومِ انتخابات هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی

●این‌بار هم طبق روال گذشته، حضرت عالی جزو نخستین کسانی هستید که در این مرحله از انتخابات رأیتان را به صندوق انداختید. ملت ایران آماده‌اند نصایح، توصیه‌ها و رهنمودهای حضرت عالی را در باره اهمیت این دوره از انتخابات و نقش مردم بشنوند.

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم.
اهمیت این دوره از انتخابات، مثل اهمیت مرحله‌ی قبلی انتخابات است. مرحله‌ی دوم از لحاظ اهمیت، با مرحله‌ی اول هیچ تفاوتی ندارد؛ و همان انگیزه و همان احساس و همان روحیه‌ی تکلیف‌پذیری و مسئولیت‌پذیریای که در مرحله‌ی اول همه‌ی ما را وادار کرد که به پای صندوقها بیائیم، عیناً همان روحیه و همان احساس مسئولیت این‌بار هم ما را فرامیخواند که به پای صندوق رأی بیائیم و رأیمان را بیندازیم. و یک مثل قدیمی در همه جای ایران هست که: «کار را که کرد؟ آن که تمام کرد»؛ این، تمام کردنِ کار است.

ان‌شاءاللَّه ملت عزیزمان در حوزه‌هائی که انتخابات به مرحله‌ی دوم کشیده شده، همت کنند و پای صندوقها بیایند تا رأی خوبی جمع شود و مجلس خوبی به توفیق الهی و به حول و قوه‌ی الهی ان‌شاءاللَّه تشکیل شود.

● خیلی متشکرم از محضرتان.

من هم از شما متشکرم.

***

خدا ان‌شاءاللَّه از همه‌تان این زحمات را قبول کند و همه‌تان را عاقبت بخیر کند و ان‌شاءاللَّه دفعات متعددی توفیق پیدا کنید که این مسئولیت و وظیفه را انجام بدهید. (۱)

۱) در پاسخ به درخواست دعای خیر از طرف یکی از دست‌اندرکاران برگزاری حوزه‌ی انتخابیه بیان فرمودند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی