news/content
نسخه قابل چاپ
1393/03/03

گزیده بیانات رهبر انقلاب پیرامون پیروزی حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۰

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif ضرورت عقب‌نشینی بی‌قید و شرط اسرائیل از جنوب لبنان
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای، در دیدار سید حسن نصرالله و هیأت همراه، با تأکید بر عدم توقف مبارزه با اسرائیل تا خروج کامل از زمینهای غصب شده، تبلیغات وسیع و فعالیتهای سیاسی دولت غاصب فلسطین و همپیمانانش را به منظور انکار ملت فلسطین و خاموش کردن مقاومت آنان دانستند و بر ادامه مبارزه تا پیروزی کامل، تأکید کردند.
ولی امر مسلمین با اشاره به ضرورت عقب‌نشینی بی‌قید و شرط اسرائیل و تخلیه جنوب لبنان فرمودند: فلسطینیها یک روزی نشستند تا اسرائیلیها مسلط شدند، اما نسل دیگری پیدا شد که با نام اسلام، شروع به مبارزه کرد و مقاومت فلسطین آغاز شد. سعی اسرائیلیها بر این است که این مقاومت را خاموش کنند.
دیدار سید حسن نصرالله با رهبر انقلاب ۱۳۷۸/۰۷/۲۰




https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif رفتار شجاعانه‌ی متکی بر ایمان، صراط مستقیم به سوی آزادی و استقلال
اینک ملتهای‌ عرب‌ و مسلمان‌ برای‌ نخستین‌ بار شاهد عقب‌ نشینی‌ خفت‌بار و از سر ناچاری‌ غاصبان‌ صهیونیست‌ از سرزمینی‌ هستند که‌ سالها آن‌ را ملک طلق‌ خود پنداشته‌ و هرگونه‌ گفت‌وگو درباره‌ آن‌ را رد می‌کردند. این‌ حادثه‌ عظیم‌، منشاء مقایسه‌ای‌ به‌ یاد ماندنی‌ میان‌ دوگونه‌ رفتار با دولت‌ خشن‌ و زورگوی‌ صهیونیست‌ و حامیان‌ بی‌انصاف‌ آن‌ است‌: رفتاری‌ از سر شجاعت‌ و عدالت‌خواهی‌ و متکی‌ بر فداکاری‌ مؤمنانه‌ جوانان‌، و رفتاری‌ از سر تسلیم‌ و گریز و متکی‌ بر تصمیم‌ مستکبران‌.
پیروزی‌ مقاومت‌ اسلامی‌ و سازمان‌ حزب‌ الله‌ سرافراز لبنان‌ و موفقیت‌ افتخارآمیزی‌ که‌ برای‌ ملت‌ خود آفریدند، به‌ همه‌ می‌آموزد که‌ صراط مستقیم‌ به‌ سوی‌ آزادی‌ و استقلال‌، جز رفتار شجاعانه‌ و عدالت‌خواهانه‌ و متکی‌ بر ایمان‌ و آگاهی‌ جوانان‌ حق‌طلب‌ نیست‌.
اکنون‌ همه‌ معادلات‌ سیاسی‌ و محاسبات‌ مادی‌، مقهور فداکاری‌ جوانان‌ مؤمن‌ و مخلص‌ شد که‌ آرایشهای‌ فریبنده‌ ارتش‌ غاصب‌ صهیونیست‌ و قضاوتهای‌ عجولانه‌ درباره‌ شکست‌ناپذیری‌ آن‌ را به‌ چیزی‌ نگرفته‌ و نیروی‌ فداکاری‌ و ایثاری‌ را که‌ آیات‌ باهره‌‌ی اسلام‌ و قرآن‌ در ذهن‌ و دل‌ آنان‌ پدید آورده‌ بود به‌ درستی‌ ارج‌ نهادند. به‌ وعده‌ الهی‌ اطمینان‌ یافتند و جانهای‌ پاک خود را به‌ میدان‌ بردند.
بخشی از پیام تبریک به ملت، دولت و حزب‌الله لبنان به مناسبت پیروزی‌ بر رژیم صهیونیستی ۷۹/۳/۴

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif فلسطین، همانند جنوب لبنان، آزاد خواهد شد
روزی که رژیم صهیونیستی وارد جنوب لبنان شد و این منطقه را اشغال کرد، به قصد این نیامد که یک روز از این‌جا بیرون برود. احتیاطا تا بیروت هم آمدند و خودشان را به بیروت هم رساندند؛ منتها نمی‌خواستند آن قسمتها را نگه‌دارند. تصمیم قطعی رژیم صهیونیستی این بود که بخش جنوب لبنان را نگه‌دارد و جزو پیکره قلمرو غصبی خودش قرار دهد.... در مقابلشان چه بود؟ در مقابلشان نیروی مردمیِ تهیدستِ بدون هیچ‌گونه تجهیزات در لبنان بود؛ یعنی نیروی حزب‌الله، نیروی مقاومت مسلمانان، نیروی آحاد مردمی که بمبارانهای روزمرّه رژیم صهیونیستی را تحمّل کردند. سالها طول کشید، اما نتیجه به پیروزی نیروی انسانی‌ای که متّکی به ایمان و اراده بود، تمام شد. یک‌بار دیگر آن تصویری که قدرتهای استکباری می‌خواستند از آرایش عوامل اثرگذار به ذهنها القاء کنند، باطل شد و معلوم گردید که نخیر؛ این‌طور نیست که هرکس سلاح و قدرت نظامی دارد، هرکس قدرت تبلیغات بین‌المللی و جهانی دارد، لزوماً موفق خواهد شد.
اگر در دو، سه سالی قبل، به آحاد مردم و به خود صهیونیستها و پشتیبانانشان گفته می‌شد که همین جوانان مؤمن حزب‌الله در لبنان بر شما صهیونیستها پیروز خواهند شد، شما را از این‌جا بیرون خواهند کرد، سرزمین خودشان را از شما به‌زور پس خواهند گرفت، کسی باور نمی‌کرد؛ اما همین مطلبی که باور نمی‌شد، اتفاق افتاد!
همچنان که بعد از بیست و دو سال جنوب لبنان برگشت، بعد از گذشت چندین سال ممکن است بخشهایی از فلسطین اشغالی و در نهایت همه فلسطین اشغالی به مردم فلسطین برگردد. امروز عدّه‌ای این را بسیار بعید می‌بینند؛ دیروز هم عدّه‌ای آزاد شدن جنوب لبنان را بعید و محال می‌دانستند؛ اما شد!
بیانات در مطهر امام خمینی(ره) ۱۳۷۹/۰۳/۱۴



https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif نقش حزب‌الله در جلوگیری از تشنج در جنوب لبنان

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در دیدار با آقای کوفی عنان، با تأکید بر این‌ که‌ سازمان‌ ملل‌ متحد حقیقتا می‌تواند در مسایل‌ خاورمیانه‌ نقش‌ ایفا کند افزودند: ما از مواضع‌ سازمان‌ ملل‌ و شورای‌ امنیت‌ راضی‌ نیستیم‌ زیرا در حل‌ مسایل‌ جهانی‌، معیارهای‌ یکسانی‌ به‌ کار گرفته‌ نمی‌شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ هم‌ چنین‌ با اشاره‌ به‌ خروج‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ از جنوب‌ لبنان‌، نقش‌ سازمان‌ ملل‌ متحد و شخص‌ دبیرکل‌ را در این‌ قضیه‌، مؤثر دانستند و تأکید کردند: قضیه‌ رژیم‌ اسرائیل‌ و لبنان‌ هنوز تمام‌ نشده‌ زیرا رژیم‌ صهیونیستی‌ از تمام‌ خاک‌ لبنان‌ خارج‌ نشده‌ است‌.
ایشان‌ با تأکید بر این‌ که‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ از هر تلاشی‌ برای‌ احقاق‌ حقوق‌ مردم‌ لبنان‌ حمایت‌ می‌کند، تصریح‌ کردند: مسأله‌ لبنان‌ و رژیم‌ صهیونیستی‌ باید بگونه‌ای‌ حل‌ شود که‌ مردم‌ لبنان‌ قانع‌ گردند که‌ خاک‌ کشورشان‌ به‌ آنها بازگردانده‌ شده‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ جنبش‌ انقلابی‌ حزب‌الله‌ لبنان‌ در حفظ آرامش‌ در جنوب‌ این‌ کشور افزودند: حزب‌ الله‌ لبنان‌ توانست‌ با تدبیر از وقوع‌ هرگونه‌ تشنج‌ و ناآرامی‌ به‌ هنگام‌ خروج‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ از جنوب‌ لبنان‌ جلوگیری‌ کند.
دیدار آقای‌ کوفی‌ عنان‌ دبیرکل‌ سازمان‌ ملل‌ متحد با رهبر معظم انقلاب ۱۳۷۹/۰۳/۲۹

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif پدیده‌ی حزب‌الله، یک صنع الهی است
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در دیدار با حجت‌الاسلام‌ آقای‌ سید حسن‌ نصرالله‌، ضمن‌ تبریک‌ پیروزیهای‌ ماندگار و بزرگ‌ مردم‌ و مقاومت‌ اسلامی‌ لبنان‌ در مقابل‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ خاطرنشان‌ کردند: این‌ پیروزی‌ تحقق‌ وعده‌ الهی‌ در نصرت‌ کسانی‌ که‌ خداوند را یاری‌ دهند بود.
ایشان این‌ پیروزی‌ درخشان‌ را نتیجه‌ ایثار و فداکاری‌ رزمندگان‌ مقاومت‌ اسلامی‌ و مردم‌ لبنان‌ و شهدای‌ گرانقدر مقاومت‌ از جمله‌ سید عباس‌ موسوی‌ دبیرکل‌ شهید حزب‌ الله‌ دانستند و تصریح‌ کردند: پدیده‌ حزب‌ الله‌ لبنان‌ در منطقه‌ و در نزدیکی‌ دولت‌ غاصب‌ صهیونیستی‌ یک‌ صنع‌ الهی‌ است‌ که‌ توانست‌ دشمنی‌ را که‌ سالها شکست‌ناپذیری‌ او تبلیغ‌ و القاء شده‌ بود، به‌ زانو درآورد و او را مجبور به‌ فرار کند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ با تأکید بر این‌ که‌ آزادی‌ سرزمین‌ اشغالی‌ فلسطین‌ محور اصلی‌ مبارزه‌ با رژیم‌ صهیونیستی‌ است‌ افزودند: پیروزیهای‌ اخیر در جنوب‌ لبنان‌، زمینه‌ را برای‌ گرایش‌ هر چه‌ بیشتر نسل‌ جدید فلسطین‌ به‌ مبارزه‌ و جهاد با رژیم‌ اشغالگر قدس‌ بیشتر کرده‌ است‌.
دیدار حجت‌الاسلام‌ سید حسن‌ نصرالله‌ با رهبر انقلاب ۱۳۷۹/۰۴/۱۴



https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif پیروزی در جنوب لبنان، بر هم زننده‌ی برنامه‌ی سازشکاران

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در دیدار با رمضان عبدالله، با اشاره‌ به‌ تحرکات‌ جاری‌ آمریکا ـ رژیم‌ صهیونیستی‌ و عرفات‌ برای‌ فیصله‌ دادن‌ به‌ مسأله‌ فلسطین‌، خاطرنشان‌ کردند: آمریکا و اسرائیل‌ به‌ خوبی‌ می‌دانند که‌ مردم‌ فلسطین‌ پس‌ از پیروزی‌ اخیر مقاومت‌ اسلامی‌ در جنوب‌ لبنان‌، روحیه‌ جهادی‌ تازه‌ای‌ پیدا کرده‌اند به‌ همین‌ دلیل‌ آنها تلاش‌ می‌کنند با به‌ راه‌اندازی‌ کمپ‌ دیوید دوم‌، مسأله‌ فلسطین‌ را خاتمه‌ دهند اما بی‌تردید در این‌ اجلاس‌ هم‌ به‌ مقصود واقعی‌ خود یعنی‌ پایان‌ دادن‌ به‌ مسأله‌ فلسطین‌ دست‌ نخواهند یافت‌ زیرا پرچم‌ جهاد و مبارزه‌ همچنان‌ در دست‌ جوانان‌ فلسطینی‌ در اهتزاز است‌.
دیدار دکتر رمضان‌ عبدالله‌ دبیرکل‌ جنبش‌ جهاد اسلامی‌ فلسطین با رهبر انقلاب ۱۳۷۹/۰۵/۰۱
 
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif سه عامل پیروزی در جنوب لبنان
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، در دیدار آقای‌ نبیه‌ بری‌، رئیس‌ مجلس‌ نمایندگان‌ لبنان‌، از شکست‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در جنوب‌ لبنان‌ به‌ عنوان‌ یک‌ حادثه‌ فراموش‌ نشدنی‌ یاد و تصریح‌ کردند: این‌ پیروزی‌ عظیم‌ نتیجه‌ سه‌ عامل‌ روح‌ مقاومت‌ و مجاهدت‌، همبستگی‌ و ایستادگی‌ در برابر وسوسه‌ دشمن‌ برای‌ بی‌تأثیر نشان‌ دادن‌ مقاومت‌ است. ایشان افزودند: علی‌ رغم‌ این‌ پیروزی‌، جهادهای‌ بزرگتری‌ در پیش‌ رو است‌ که‌ پیروزی‌ در این‌ جهادها نیازمند حفظ این‌ سه‌ عامل‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر این‌ که‌ یکی‌ از علل‌ شکست‌ مذاکرات‌ کمپ‌ دیوید دوم‌، تأثیر پیروزی‌ جنوب‌ لبنان‌ بود، افزود: با ادامه‌ اشغال‌ سرزمین‌ فلسطین‌، خطر اسرائیل‌ همچنان‌ پابرجاست‌ و همه‌ وظیفه‌ دارند برای‌ آزادی‌ فلسطین‌ تلاش‌ کنند.
دیدار آقای‌ نبیه‌‌بری‌ رئیس‌ مجلس‌ نمایندگان‌ لبنان با رهبر انقلاب ۱۳۷۹/۰۵/۱۳



https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif پیروزی در جنوب لبنان، نتیجه‌ی دادخواهی ملت ایران
امروز انگیزه‌های استقلال‌طلبی در میان ملتهای دنیا بسیار شده است. اگر شما می‌بینید که ملت لبنان توانست به دست جوانان شجاع خود، افسانه شکست‌ناپذیری و غیرقابل عقب‌نشینی بودن نیروهای صهیونیستی را باطل کند و بشکند، و امروز در داخل سرزمینهای اشغالی، مردم مظلوم فلسطین، با وجود تهی بودن دستشان از سلاح، مقاومت می‌کنند و جانانه ایستاده‌اند و نیروهای ظالم و قسیّ‌القلب صهیونیست را دچار محذور و مشکل کرده‌اند، به خاطر این است که در دوران بیست‌ساله گذشته، فریاد رسای ملت ایران در میدانهای مختلف به گوش همه رسید و علی‌رغم این‌که می‌خواستند صدای ملت ایران را خاموش و در گلو خفه کنند، اما نتوانستند و نخواهند توانست.
بیانات در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السّلام‌ ۱۳۷۹/۰۹/۰۶
 
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif پیروزی در جنوب لبنان، نشاندهنده‌ی اصالت مبارزه در مقابل طرح‌های سازشکارانه
پیروزی مسلمانان در رویاروییِ به ظاهر نابرابر با دشمنان اسلام در جنوب لبنان، نشان دیگری از اصالت و حقّانیت مبارزات اسلامی و تأکیدی است بر این‌که اگر مسلمانان به وعده خداوند اعتماد کنند و برای خدا مجاهده نمایند، پیروزی آنها حتمی است. بی‌تردید پیروزی خیره‌کننده مقاومت اسلامی در جنوب لبنان از یک سو و شکست فضاحت‌بار طرحهای سازشکارانه از سوی دیگر، از عبرتهای اصلی منطقه است که موجب شده مردم مسلمان فلسطین یک بار دیگر به انتفاضه رو کنند؛ ولی این بار دیگر نغمه‌های سازشکاری در داخل فلسطین و یا منطقه، بر روی فلسطینیانِ صبور، شجاع و مقاوم اثری ندارد و آنها مصمّم هستند که ان‌شاءالله مبارزات خویش را تا پیروزی ادامه دهند.
در مراسم گشایش کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین‌ ۱۳۸۰/۰۲/۰۴

برچسب‌ها: حزب الله لبنان؛
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی