news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1361/11/19

پیام تلویزیونی به مناسبت بیست و دوم بهمن‌

در آستانه فرارسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و فیلم پیام تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۶۱ را منتشر کرد. رهبر انقلاب اسلامی در آن زمان در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار داشتند.

بسم
اللهالرّحمنالرّحیم
روز بیست و دوّم بهمن، روز نجات ملّت ایران و روز شکوفایی و پیروزی بزرگترین انقلاب دوران تاریخ ما از شروع اسلام تا امروز را به همهی شما هممیهنان عزیز و به همهی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض میکنم.

یومالله بیست و دوّم بهمن برای ما، هم از این نظر حائز اهمّیّت است که روز طلوع و ظهور بزرگترین انقلاب دوران تاریخ ما پس از اسلام است، و هم از این نظر که روز شکوفایی استعدادهای ملّت ما و بهرهگیری از زحمات و رنجها و مصائبی است که این ملّت در طول انقلاب بزرگ خود و در طول سالهای مبارزه و نهضت متحمّل شده است. ما ملّت ایران این انقلاب را عید مبارک بزرگ خودمان بهشمار میآوریم. پیش از این انقلاب، ما جامعهای بودیم از ارادهی انسانی بهدور، از اسلام بهدور، تحت سلطهی بیگانگان، تحت سلطهی مستکبران، وضع مادّی ملّت ما و وضع معنوی این ملّت هر دو بد. انقلاب ما با نام خدا و با طلب مدد و کمک از پروردگار برای پیروزی اسلام و رفع ظلم و ستم آغاز شد و با تحمّل مصائبی در طول پانزده سال و بیشتر، به پیروزی رسید.

از اوّلین روز پیروزی این انقلاب، همهی ما گفتیم و همهی ملّت باور کردند که کار با پیروزی بر ایادی آمریکا در کشورمان تمام نمیشود، کار در بیست و دوّم بهمن به پایان نمیرسد، بلکه کار در این روز بزرگ و مبارک تازه آغاز میشود. ما در بیست و دوّم بهمن قدم در جادّهای گذاشتیم که انتهای این جادّه، جامعهی اسلامی و انسانیِ آسوده و پر نعمت و پر برکت و برابر امر خدا و قوانین الهی است؛ بتدریج به آن نهایت نزدیک خواهیم شد. تا امروز هم هرچه گذشته است، به آن عاقبت و فرجام نیک نزدیک شدهایم؛ باز هم باید تلاش کنیم تا هرچه نزدیکتر بشویم. در این تلاش، لطف خدا و راهنمایی رهبر و امام عزیز و بیبدیلمان و ارادهی عمومی مردممان، مهمترین عناصر هستند. با این حال ما باید پرچمهای برافراختهی این راه را نیز از نظر دور نداریم؛ باید راه را گم نکنیم؛ آنچه موجب میشود که ما راهمان را گم نکنیم، از انقلابمان عدول نکنیم، این است که شعارهای «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و شعارهای اصولیِ از قبیل اینها را همواره به یاد داشته باشیم. هر سخنی، هر عملی، هر حرکتی که ما را از اسلام دور کند، از مقرّرات اسلامی بر کنار بدارد و یا به سیاست «نه شرقی و نه غربی» ما لطمه وارد بکند، در حقیقت ما را از آن نهایت و عاقبت نیک دور خواهد کرد.

اگر بخواهیم بی
دغدغه به سرمنزل جمهوری واقعی اسلامی و حکومت واقعی الهی برسیم، باید مردم ما هرچه بیدارتر، هوشیارتر و آگاهتر بشوند. مردم باید به شعار اکتفا نکنند؛ عمق دادن هرچه بیشترِ فکر اسلامی و معارف اسلامی در خودشان باید همّت بگمارند؛ و البتّه معلّمان دین، راهنمایان الهی و قرآنی در این راه مسئولیّت بزرگی را به عهده دارند.

من در چهارمین سالگرد و آغاز پنجمین سال انقلاب شکوهمند و عزیز و بینظیرمان، به شما ملّت عزیز ایران و به شما قهرمانانی که این بار را بر دوش کشیدهاید پیام میدهم و از شما درخواست میکنم که درک اسلام و فهم قوانین اسلامی و آشنایی با قرآن را هرچه بیشتر همّت بگمارید؛ و از فضلا، علما، معلّمان دین، آموزگاران معارف الهی و دانندگان سیاست درست اسلامی درخواست میکنم که در راه روشن کردن ذهن مردم، هرچه بیشتر تلاش کنند. ما راه طولانی و زیادی در پیش داریم که باید آن راه را بپیماییم تا بتوانیم به سرمنزل حکومت واقعی الهی و اسلامی انشاءالله برسیم و بدین وسیله بشارت و مژدهای به همهی مستضعفان و چشم‌انتظاران حکومت الله بدهیم.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی