news/content
پیوندهای مرتبطصوتصوت
1392/08/30

شرح حدیث اخلاق | میانه روی در هزینه کردن و انفاق

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای جلسات درس خارج فقه خود، به شرح یک حدیث اخلاقی می‌پردازند. «عبرت گرفتن و موعظه شدن» موضوع شرح حدیثی اخلاقی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلّی ‌الله ‌علیه ‌و آله‌ و سلّم است که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR فیلم و متن آن را منتشر می‌کند. متن بیانات معظم‌له که در این فیلم مشاهده می‌کنید به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

الحمدللّه رب العالمین طوبی لمن انفق القصد. انفاق عرض کردیم یعنی خرج کردن، پولی که دارید،‌ مالی که دارید این را خرج کنید در امور گوناگون زندگی. این را به این می‌گویند انفاق. قصد یعنی میانه روی. فرمود طوبی لمن انفق القصد. خرج او، خرج کرد او، هزینه کرد او میانه روانه باشد. نه اسراف و تبذیر و نه امساک. هر دو طرف قضیه از طرف شرع مقدس مطرود  است. میانه روی،‌ میانه روی را پیدا کنید. پس انفق القصد. در خرج کردن مال میانه رو باشد، زیادی خرج نکند، زیادی هم امساک نکند. و بذل الفضل. آنچه که از این خرج میانه روانه زیاد می‌آید این را هم انفاق کند در راه خدا. بذل، بذل کند بدهد به کسانی که نیاز دارند یا به جاهایی که نیاز هست.

 
گزیده دیدار: شرح حدیث اخلاق | میانه روی در هزینه كردن و انفاق

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی