• درس‌هایی از مناظره‌های سال ۸۸ به روایت رهبر انقلاب

    https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22741/smpf.jpgمناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از ساعتی دیگر در رسانه ملی آغاز می‌شود. در سال ۱۳۸۸ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو روز پس از آغاز مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، در مراسم ۱۴ خرداد آن سال خطاب به نامزدها فرمودند که «برای اثبات خود به نفی دیگری متوسل نشوند» و مناظرات را «در چهارچوبهای درست شرعی» انجام دهند تا به «دشمنی و ایجاد نقار منتهی نشود».

    بازخوانی این تذکرات در آستانه برگزاری مناظره‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خالی از لطف نخواهد بود:
    https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif انسان نمی‌پسندد که ببیند یک نامزدی، چه در نطقهای تبلیغاتی، چه در سخنرانی، چه در تلویزیون، چه در غیر تلویزیون، برای اثبات خود متوسل بشود به نفی آن دیگری.
    https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif نامزدها همه برای یک هدف دارند کار میکنند. هر کسی به نظر خودش یک احساس مسئولیتی، تکلیفی دارد، می‌آید میدان. من با مناظره و معارضه و گفتگو و انتقاد مخالفتی ندارم؛ اما سعی کنید این در چهارچوبهای درست شرعی و دینی انجام بگیرد.
    https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif مردم، مردم بیداری هستند، میفهمند، میدانند. این چهار نفر نامزدی که از شورای نگهبان تأیید شده‌اند و در اجتماعات گوناگون سخنرانی میکنند، خودِ آن نامزدهای محترم توجه کنند، مراقبت کنند که در این سخنرانی‌ها، در این اظهارات، جوری نباشد که منتهی بشود به ایجاد دشمنی و ایجاد نقار؛ با برادری و با مهربانی پیش بروند.
    https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif اختلاف نظر، اختلاف رأی، اختلاف سلیقه، در مسائل گوناگون، در مسائل شخصی، در مسائل عمومی، یک امر طبیعی است؛ اشکالی هم ندارد. نگذارید این به اغتشاش منتهی بشود.