others/content
نسخه قابل چاپ

گزارش کمیسیون تحقیق خبرگان در مورد رهبر انقلاب

فیلم قرائت این گزارش در صحن مجلس خبرگان رهبری را از اینجا دریافت کنید [حجم: 50 مگابایت. 13 دقیقه]

کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد در هیچکدام از اوصاف و شرایط مذکور در اصل پنجم و یکصد و دهم قانون اساسی در وجود رهبر معظم انقلاب کم و کاستی مشاهده نشد و هر چه جلوتر می رویم صفات لازم درخشانتر و درایت و مدیریت در حد اعلا در این ایشان متجلی می شود.

آیت الله مجتهد شبستری نمایند مردم آذربایجان شرقی و سخنگوی کمیسیون تحقیق امروز گزارشی از نتیجه بررسی اعضای این کمیسیون به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ارائه کرد.

در ابتدای این گزارش آمده است: نظر به اینکه وظیفه کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری بررسی درباره اصل 111 قانون اساسی است این کمیسیون در هر ماه یک جلسه و در مواقع لزوم جلسات متعدد فوق العاده تشکیل می دهد و به وظیفه تحقیق در  پیرامون تداوم شرایط و اوصاف مربوط به مقام رهبری بحث و بررسی می نماید. اینک قرار شد با موافقت هیئت محترم رئیسه خلاصه ای از نتایج جلسات ویژه اخیر در رابطه با تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری خدمت سروران معظم و خبرگان محترم ملت تقدیم گردد.

این گزارش می افزاید: در بررسیهای این کمیسیون در هیچکدام از اوصاف و شرایط مذکور در اصل پنجم و یکصد و دهم قانون اساسی در این مدت 20 سالی و اندی در وجود رهبر عزیزمان نه تنها کم و کاستی مشاهده نشد بلکه هر مقدار زماناً جلوتر می رویم صفات لازم مزبور درخشانتر مخصوصا درایت و مدیریت در حد اعلا در این ایشان متجلی می شود و بی اختیار آیه شریفه"الله اعلم حیث یجعل رساله " در ذهن انسان تداعی می نماید. چون هدف گزارش عملکرد و بحث از مدیریت 20 ساله مقام رهبری فعلا مطرح نیست فقط به علت حساس بودن مقطع 10 ماهه اخیر و حوادث بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری توضیحی در این قسمت معروض می گردد.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: در شرایطی که طبق مستندات معتبر و واضح و اعترافاتی که شمه ای از آن در سیمای جمهوری اسلامی ایران و در رسانه های خارجی منتشر شد حقیقت جریان، توطئه براندازی بود که توسط بیگانگان و مزدوران داخلی آنها طراحی شده بود. از سرویسهای جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی و سازمان سیاسی آمریکا گرفته تا سفارتخانه پیر استعمار دولت انگلیس، از منافقین محارب و سلطنت طلبها گرفته تا آنان که از بیت العدل دستور می گرفتند با استفاده از بسترسازی فریب خوردگان و فتنه گران و آشوب طلبان داخلی که با ایجاد بلوا و آتش سوزی و آشوب در روزهای قدس و 13 آبان و 16 آذر با شعارهای انحرافی که حکایت از حذف اسلامیت و جمهوری و اهانت به مقام بالای امام عظیم الشان قدس سره و مقام شامخ ولایت می نمود بالاخره وقاحت را به جایی رساندند که به قرآن مجید و عاشورای حسینی و عزاداران سید الشهدا(ع) هتاکی کردند و مصدوم نمودند و سایر فجایعی که برادران بزرگوار مستحضرید.

این گزارش ادامه می دهد: لازم به یادآوری است اولین برنامه معارضین القای تقلب در انتخابات و دومین مرحله طرح ابطال انتخابات بود و در نتیجه نادیده گرفتن قانونمندی، ایجاد تفرقه و تشتت در بین آحاد ملت، ایجاد التهاب در کشور و پایمال کردن خون مقدس شهدا که استقلال آزادی و جمهوری اسلامی برای کشورمان به ارمغان آورده بود.

در ادامه تاکید شد: با تفضلات الهی و مدیریت عالی و درایت رهبر معظم انقلاب در وهله اول و بصیرت علمای متعهد به انقلاب و مردم ولایتمدار در وهله بعدی همه این توطئه ها خنثی گردید و با راهپیمایی عظیم و پرشور ملت سلحشور ایران در هشتم و نهم دی ماه و محکوم نمودن این هتاکیها و قداست شکنی ها نقشه شوم دشمنان اسلام به ولایت و مقدسات اسلامی نقش بر آب شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مقام معظم رهبری با آن ذکاوت و تیزهوشی که دارند در اول فروردین 88 در سخنرانی مشهد مقدس در مورد احتمال وجود توطئه ها و القا شبهات در انتخابات هشدار دادند. سپس در آستانه انتخابات از روشنگریها و هدایتهای بصیرت آمیز به طور مرتب مردم را برخوردار می فرمودند. مخصوصا روی جمهوریت و اسلامیت نظام با بیانات مختلف تاکید داشتند و بعد از انتخابات و مسائل اردوکشیهای خیابانی که عمدتا در تهران و تا حدی در بعضی شهرستانها پیش آمد علاوه بر ایراد خطبه ها و سخنرانیهای حکیمانه عمومی بعضی از کاندیداها و اعضای اصلی ستادهای آنان را در جلسات خصوصی کراراً خواسته و نصایح لازم مخصوصا اصل قانونمندی را گوشزد فرمودند و ضرورت توبه و برگشتن به آغوش ملت را یادآور شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: گاهی با یادآوری بصیرت عمار و ضرورت دشمن شناسی و در کمین بودن دشمنان قسم خورده اسلام و لزوم مقابله با آنان به درایت مردم می افزودند. از مظاهر منادی وحدت بودن معظم له همین بس که می فرمود باید جذب حداکثری و دفع حداقلی محقق شود. گاهی از فتنه هایی که به وسیله بنی صدر و خارجیها در زمان حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) پیش آمد سخن به میان می آورد.

این گزارش می افزاید: از مسجد ضرار و سواستفاده از عناوین مذهبی را یادآوری می فرمودند و به طور خلاصه در برخورد با فتنه و تبیین حقایق و ترمیم مسائل تلاش وافر مبذول می داشت و در ایجاد آرامش و برقراری وحدت در بین آحاد ملت و رعایت احترام مسئولین عالی کشور و انسجام و همدلی بین قوای سه گانه و پیشرفت مادی و معنوی کشور تاکید فراوان داشته و دارند تا اینکه بحمدالله تعالی با این تعابیر خردمندانه در حد زیادی فتنه ها خاموش گردید. اینکه عرض شد تا حد زیادی برای اینکه طبق اخبار موثق هنوز اتاق فکری در خارج از کشور با عضویت چند نفر که مشکل اعتقادی دارند برقرار می شود و همچنین در برنامه های اینترنتی مشاهده می شود که به داخل کشور مشغول القائات مطالب شیطانی و تداوم دادن خط توطئه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و آب به آسیاب دشمن می ریزند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ولی آنچه جای خوشحالی است داشتن بصیرت و روحیه ولایتمداری و اطاعت محض از رهنمودهای مقام شامخ ولایت در اکثریت قریب به اتفاق ملت است و خوشبختانه افراد منحرف تعداد بسیار قلیل است و شاهد زنده این معنی راهپیمایی بسیار گسترده و بی سابقه 22 بهمن در سراسر کشور بود که ملت با حماسه بی نظیر خود و شعارهای ولایتمدارانه دنیا را مبهوت و دشمنان را دچار سردرگمی نمود و لذا جای بسی تقدیر و سپاسگزاری است.

گزارش کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان می افزاید: مقام معظم رهبری علاوه بر پیام تشکری که صادر فرمودند در دیدار جمعی از مردم آذربایجان به مناسبت سالروز قیام 29 بهمن تبریز تفصیلا از هوشیاری و حضور در صحنه ملت ایران قدردانی فرمودند ضمنا هشداری به سردمداران استکبار دادند و فرمودند جمهوری اسلامی ایران از موضع خود که سخن دلت ملت ها و بسیاری از دولتهاست کوتاه نخواهد آمد اما به هیچوجه از این مخالفتها و تهدیدها نیز نمی هراسیم و با صراحت اعلام می کنیم ما با استکبار و نظام سلطه و تسلط چند کشور به جهان مخالفیم و با آن مبارزه می کنیم و نخواهیم این چند دولت با سرنوشت دنیا بازی کنند.

در پایان این گزارش آمده است: در خاتمه از خداوند متعال دوام سایه پربرکت رهبر حکیم و دیده بان شجاع فرزانه را بر سر میهن عزیز ایران بلکه جهان اسلام و سربلندی ملت قهرمان و آگاه ایران و تمام مسلمین جهان مسئلت داریم.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی