others/content
نسخه قابل چاپ

گذر زمان، چگونه بیهوده بودن یاوه گویی‌ها و عجز و استیصال رژیم‌صهیونیستی را روایت میکند؟

۱۰۰ روز ناکامی صهیونیستی؛ ۱۰۰ روز مقاومت طوفانی

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif ۱۵ مهرماه امسال (۷ اکتبر) تنها یک تاریخ نیست؛ بلکه روزی است که حالا نمادی از استقامت و رشادت جوانان حماسه‌آفرین فلسطینی شده‌است. مجاهدانی که با عملیات طوفان الاقصی، لرزه بر پیکر رژیم صهیونیستی انداختند. عملیاتی که دست برتر جبهه مقاومت را در میدان نشان داد و رسوایی تاریخی اطلاعاتی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را رقم زد. طوفان الاقصی و ۱۰۰ روز ناکامی صهیونیست‌ها در شکست حماس با وجود حمایت‌های آشکار نظامی و امنیتی و مالی آمریکا و کشورهای غربی، نشانگر این است که تا چه اندازه معادلات به‌نفع جبهه مقاومت تغییر کرده است. متحمل شدن خسارت‌های فراوان در عرصه سیاست داخلی همچون فرار ۲۳۰۰۰۰ شهرک‌نشین پس از حملات حزب الله لبنان، شکل‌گیری مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی و ضربه جدی به اقتصاد‌ داخلی با فراخوان حدود ۲۲۰۰۰۰ نیروی ذخیره، نشان می‌دهد چگونه در طول ۱۰۰ روز گذشته، صهیونیست‌های جنایتکار، شکست و اضمحلال را به چشم خود دیده‌اند.

* صد روز جنایت همراه با شکست همه هدف‌های خیالی صهیونیست‌ها
رژیم صهیونیستی که بعد از طوفان الاقصی خود را در میدان نظامی در وضعیت ضعف و شکست می‌دید، با مشارکت مستقیم آمریکا، خشونت سازمان‌دهی شده‌ای علیه مردم‌ غزه به راه انداخت. از آغاز تجاوز نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی تا کنون، ۶۵ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرود آمده؛ نزدیک به ۶۰ هزار نفر از اهالی غزه زخمی و ۳۰ هزار نفر از آنها، شهید یا مفقود شده‌اند؛ در بین شهدا، ۱۰ هزار شهید کودک، ۷ هزار شهید زن، ۳۳۷ شهید از کادر درمان و ۱۱۷ شهید خبرنگار وجود دارد؛ نزدیک به ۷۰ هزار خانه به طور کامل تخریب و ۲۹۰ هزار خانه آسیب دیده و حدود ۲ میلیون آواره بدون امکانات اولیه زندگی به مقاومت در برابر رژیم غاصب، آمریکا، اروپا و ناتو ادامه می‌دهند؛ اما آیا تونل‌های زیر زمینی حماس فتح شده؟ نیروی مقاومت فلسطین از بین رفته؟ مردم، غزه را ترک کرده‌اند؟ اسرای صهیونیست به طور کامل آزاد شده‌اند؟ همه دنیا دیدند که پاسخ این سوالات منفی است و «رژیم صهیونیستی بعد از قریب صد روز جنایتی که دارد انجام می‌دهد، به هیچ‌کدام از هدف‌هایش نرسیده. شکست؛ یعنی چه؟ شکست یعنی همین. گفت حماس را از بین می‌بریم، نتوانست؛ گفت مردم غزّه را منتقل می‌کنیم، نتوانست؛ گفت جلوی اقدامات مقاومت را می‌گیریم، نتوانست.»۱۴۰۲/۱۰/۱۹

* صهیون بازنده و شکست خورده به روایت آمار
مطابق نقشه سران آمریکا و اسرائیل و رؤسای سیا و موساد که تنها ظرف این ۱۰۰ بیش از ۲۰ بار با هم دیدار کرده‌اند، باید امروز چیزی به نام باریکه غزه روی نقشه وجود نداشته باشد، اما قضیه کاملاً برعکس است؛ مطابق جدیدترین نظرسنجی انجام شده در اراضی اشغالی، ۳۰ درصد از اسرائیلی‌ها اعتقاد دارند رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه بازنده شده و همچنین ۶۴ درصد از اسرائیلی‌ها نسبت به عملکرد نتانیاهو در جنگ علیه غزه اعلام نارضایتی کردند؛ آمار ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفری مجروحان از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» که روزنامه یدیعوت آحارنوت از آن پرده برداشته به تعبیر روزنامه دیگر صهیونیستی یعنی جروزالم پست، مشکل بزرگی برای نظام سلامت اسرائیل است که آمادگی لازم برای رویارویی با آن را ندارد؛ این درحالی است که پایگاه خبری عبری زبان واللا، تعداد مجروحان اسرائیلی را ۳۰ هزار تن برآورد کرده است.

* رسوا شدن شعار حمایت از حقوق بشر
ضربه شدیدی که صهیونیست‌ها با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» و در طول ۱۰۰ روز گذشته از گروه‌های مقاومت فلسطینی و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه دریافت کرده‌‌اند، یک شکست غیرقابل ترمیم و تمام عیار اطلاعاتی، نظامی را در تاریخ این رژیم نامشروع ثبت کرده است و نشان می‌دهد این رژیم در وضعیت استیصال و اشتباهات محاسباتی به سر می‌برد. نشانه این برهم خوردن نظام محاسباتی رژیم صهیونیستی، ادامه حملات وحشیانه به نوار غزه و کشتار شهروندان بدون دستیابی به کوچک‌ترین دستاورد محسوس در تغییر میدان نظامی و سیاسی است، رویه‌ای که استمرار آن موجب دودشدن بودجه‌های هنگفت این رژیم برای بزک خود در افکار عمومی جهان شده است.

رویه خشونت‌آمیز و نسل‌کشی وسیع رژیم صهیونیستی، آن قدر شکل مشمئز کننده‌ای به خود گرفته است که ادعاهای حامیان آمریکایی و غرب در حمایت از حقوق بشر و صلح و... را یکسره باطل کرده و خیابان‌های کشورهای غربی، بارها شاهد حضور حامیان مقاومت بوده و میادین اصلی شهرهای بزرگ کشورهای غربی به معرکه‌ای برای شعار علیه مواضع دوگانه سران این کشورها مبدل شده است. ترور فرماندهان مقاومت در نقاط مختلف منطقه که رژیم صهیونیستی از آن به‌عنوان گام سوم عملیات خود تعبیر کرده را نیز می‌توان در راستای تلاش اسرائیل برای دستاوردسازی و سرپوش گذاشتن روی ضعف‌ها و شکست‌ها و به نتیجه نرسیدن اهداف این رژیم در جنگ غزه دانست.

* جبهه مقاومت، یکپارچه در برابر اسرائیل
بیش از صد روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» می‌گذرد؛ اما در طول این مدت نه شدت عملیات‌های حماس کاهش پیدا کرده و نه از حجم عملیات‌های ترکیبی حزب‌الله، انصارالله و مقاومت عراق کاسته شده است؛ حزب‌الله با مشغول کردن بخش زیادی از نیروی اسرائیل به خود، در سه ماه گذشته بیش از ۶۷۰ عملیات انجام داده است.

یمنی‌ها نیز دریای سرخ را به دریایی پر از آتش برای کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و پشتیبانی کننده اسرائیل تبدیل کرده‌اند که خسارت‌های اقتصادی فراوانی برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته؛ بر اساس اعلام رسانه‌های عبری زبان، هزینه انتقال یک کانتینر از خاور دور به اراضی اشغالی با افزایش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار همراه بوده است؛ از سوی دیگر مقاومت عراق نیز با حملات راکتی، امنیت پایگاه‌های آمریکایی در منطقه را به مخاطره انداخته است؛ در طول صد روز گذشته، پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه و حتی سرزمین‌های اشغالی از آتش مقاومت عراق در امان نبوده‌اند؛ همه این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که «مقاومت، زنده، سرحال، آماده؛ آن رژیم، خسته، سرافکنده، پشیمان و داغ باطله‌ی «جنایت‌کار» به پیشانی‌اش خورده؛ این وضعی است که امروز وجود دارد.»۱۴۰۲/۱۰/۱۹

* تشکیل جبهه عظیم مردمی و جهانی علیه رژیم صهیونیستی
امروز مقاومت مردم غزه با قوت ادامه پیدا کرده است و «بایستی همین خط دنبال بشود: خطّ ایستادگی در مقابل ظلم، در مقابل زور، در مقابل استکبار، در مقابل غصب؛ باید این خط ادامه پیدا کند.»۱۴۰۲/۱۰/۱۹ زیرا با امتداد خط مقاومت، رژیم صهیونیستی بیش از گذشته، مسیر سراشیبی سقوط را طی می‌کند.

این روزها، نقشه‌های رژیم سفاک صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه با عملیات «طوفان الاقصی» نقش برآب شده و افسانه قدرت بازدارندگی اسرائیل با عملیات‌های موفق گروه‌های مقاومت به تاریخ پیوسته است. از سوی دیگر با شکایت آفریقای جنوبی، اسرائیل در دادگاه لاهه در خصوص نسل‌کشی، (فارغ از نتیجه و حکم دادگاه)، بیشتر رسوا خواهد شد.

کلام پایانی اینکه پس از گذشت ۱۰۰ روز از آغاز طوفان الاقصی که نمادی روشن از ناکامی صهیونیست‌ها در شکست مقاومت است، یک جبهه عظیم مردمی و بین‌المللی علیه جنایات این رژیم در تمام جهان شکل گرفته است. گروه‌های مقاومت نیز مصمم‌تر از همیشه در راه آرمان قدس شریف در حال جهاد هستند که نشان دهنده فتح و پیروزی فلسطین قهرمان است. «در مسئله‌ی غزّه پیش‌بینی‌ها دارد بتدریج خودش را کاملاً نشان می‌دهد. از اوّل، پیش‌بینیِ روشن‌بینانِ دنیا، چه اینجا و چه جاهای دیگر، این بود که در این قضیّه آن که پیروز خواهد شد مقاومت فلسطین است، آن که شکست خواهد خورد رژیمِ خبیثِ ملعونِ صهیونیست است؛ این دارد اتّفاق می‌افتد و همه می‌بینند این را. سه ماه است که رژیم صهیونیستی دارد جنایت می‌کند... این جنایت‌ها در تاریخ خواهد ماند... همه خواهند فهمید که صبر آن مردم و ایستادگی مقاومت فلسطینی این رژیم را وادار به عقب‌نشینی کرد.»۱۴۰۲/۱۰/۱۹
در اين رابطه بخوانید :
....
نام پرونده : صد روز طوفان
منبع چاپی: گزارش هفته نشریه خط حزب‌الله ۴۲۷
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی