others/content
پیوندهای مرتبطخط حزب اللهخط حزب الله
نسخه قابل چاپ

«اسلام اُموی» رژیم سعودی عاملِ حفظ منافع «نظام سلطه»

در خدمتِ شیطان

گزارش نشریه‌ی خط حزب‌الله (شماره‌ی چهل‌و‌نهم)
«آنان که حج را به یک سفر زیارتی ـ سیاحتی فروکاسته و دشمنی و کینه خود با ملّت مؤمن و انقلابی ایران را در زیر عنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساخته‌اند، شیطان‌هایی خُرد و حقیرند که از به خطر افتادنِ مطامع شیطان بزرگ، آمریکا، به خود می‌لرزند.»(۱۳۹۵/۰۶/۱۲) این فراز از پیامِ حج رهبر انقلاب اشاره به «واقعیت آل‌سعود» به‌عنوان «شیطان حقیر» دارد. حکّامی که صحنه‌ی امروز وقایعِ جهان اسلام به خوبی پرده از چهره‌ی مُزورانه‌شان انداخته است.

* شیطان‌های حقیر
«کاری که امروز دولت سعودی در یمن انجام می‌دهد، عیناً همان کاری است که صهیونیست‌ها در غزّه انجام دادند.»(۱۳۹۴/۰۱/۲۰) علاوه بر این «تشکیل و تجهیز گروه‌های تکفیری» نیز برگ دیگری از کارنامه این دولت است: «حکّام فتنه‌انگیزی که با تشکیل و تجهیز گروه‌های تکفیری، دنیای اسلام را گرفتار جنگ‌های داخلی و قتل و جرح بی‌گناهان کرده‌اند و یمن و عراق و شام و لیبی و برخی از کشورها را به خون آغشته‌اند.»(۱۳۹۵/۰۶/۱۵) ماهیت حقیقیِ این جریان در یک جمله «اسلام اموی» است: «این اسلام وهّابی و تکفیری همان اسلام اموی و مروانی است، اسلامی است که با اسلام حقیقی فرسنگ‌ها فاصله دارد.»(۱۳۹۵/۰۵/۱۱) و در واقع ریشه‌های تاریخی و اعتقادی آن به امثال «عبدالملک مروان» برمی‌گردد که: «خلیفه‌ی مقتدر اموی بود... از جبارترین پادشاهان بنی‌امیه هم بوده. کسی است که به کلی بساط امامت و خلافت را تبدیل کرد به سلطنت کامل.»(۱۳۶۳/۰۸/۱۸) در واقع آنچه که امام خمینی رحمه‌الله‌علیه «اسلام آمریکایی» نامید در ماهیت و عملکرد این جریان تبلور یافته است: «اسلام آمریکایى، اسلامى است که با طاغوت و صهیونیسم می‌سازد، در خدمت هدف‌هاى آمریکا قرار می‌گیرد، ظاهر و اسم آن هم اسلام است، شاید بعضى از مراسم اسلامى را هم انجام می‌دهند.»(۱۳۹۳/۰۴/۰۸)

اطلاع‌نگاشت | خیانت‌های حکام سعودی
* در خدمتِ شیطان بزرگ
اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. آل‌سعود به‌عنوان پرچمدارانِ «شاخه متحجّرِ اسلام آمریکایی»(۱۳۹۵/۰۳/۱۴) در واقع عامل پیشبرد سیاست‌های دولت آمریکا هستند: «اینکه دولت سعودی علناً با رژیم صهیونیستی بنا کند به مُغازِله کردن و رفت‌وآمد را علنی بکند، خنجری است بر پُشت امّت اسلامی... لکن اینجا هم دست آمریکا در میان است. دولت سعودی چون تابع آمریکا است، چشمش به دهان آمریکا است، این غلط بزرگ را انجام داد؛ اینجا هم پای آمریکا در میان است.»(۱۳۹۵/۰۵/۱۱) آمریکا به‌عنوان «رأس استکبار جهانی» اهداف کلانی در جهان اسلام و منطقه غرب آسیا دارد و آل‌سعود ابزار پیاده‌سازی این اهداف، درست برخلاف منافع و مصالح امت اسلامی و به نفع رژیم صهیونیستی است: «آمریکا به اینها به چشم ابزار نگاه می‌کند؛ ابزار حفظ رژیم صهیونیستی و حفظ خوی و منافع استکباری خود آمریکا در منطقه... . برای اینکه یک حفاظی درست کند، رژیم صهیونیستی را حفظ کند و اهداف استکباری خودش را در منطقه نگه بدارد.»(۱۳۹۵/۰۵/۱۱) راهبرد کلان «نظام سلطه» در این منطقه مبتنی بر «اختلاف افکنی» و «نفوذ» است: «نقشه‌ی این دشمن در این منطقه عمدتاً بر دو پایه استوار است یکی ایجاد اختلاف، دوّمی نفوذ.»(۱۳۹۴/۰۵/۲۶) و حکّام سعودی با تجهیز و پشتیبانی از گروه‌های تکفیری، صدّ عن سبیل‌الله و بستن راه حجّاج ایرانی به خانه خدا، حملات وحشیانه به مردم یمن و بحرین و... به صورت تمام و کمال در خدمت «شیطان بزرگ» قرار دارند.

* از همه‌ی مظلومان دفاع میکنیم
از سوی دیگر جمهوری اسلامی به مقابله‌ای همه‌جانبه در برابر توطئه‌های شیطانیِ استکبار و عواملش پرداخته و از امنیت و منافع و مصالح ملت خود و سایر مظلومین و مسلمانان دفاع می‌کند: «سیاست‌های ما در منطقه، نقطه‌ی مقابل سیاست‌های آمریکا است. ما تمامیّت ارضی کشورهای منطقه برایمان بسیار مهم‌ [است]... ما از مقاومت در منطقه دفاع می‌کنیم... از تمامیّت ارضی کشورها حمایت می‌کنیم؛ از همه‌ی کسانی که در مقابله‌ی با سیاست‌های تفرقه‌افکنانه‌ی آمریکا ایستادگی می‌کنند حمایت می‌کنیم؛ با همه‌ی کسانی که این تفرقه‌افکنی را به‌وجود می‌آورند طرفیم و مقابلیم... از همه‌ی مظلومان دفاع می‌کنیم.»(۱۳۹۴/۰۵/۲۶) و در این راه ملت ایران «به توفیق الهی» بر دشمنانش غلبه خواهد کرد: «به توفیق الهی و به کوری چشم دشمنان، این راه به نتایج خود خواهد رسید و ملّت ایران موفّق خواهد شد؛ و دشمنان خواهند دید که نتوانسته‌اند علیه ملّت ایران اهداف شوم خودشان را عمل کنند.»(۱۳۹۴/۰۲/۱۶)
در اين رابطه بخوانید :
....
منبع چاپی: نشریه‌ی «خط حزب‌الله»
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی