others/content
نسخه قابل چاپ

آنتی‌وار:

آمریکا در حال بررسی خروج ناوگان خود از بحرین است

نگاهی به اخبار هفته‌ی گذشته‌ی بیداری اسلامی در خاورمیانه:

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif شورای مخالفان یمنی تشکیل شد
معترضان یمنی، شورایی متشکل از هفده تن از چهره‌های برجسته‌ی مخالفین دولت یمن شامل علی ناصر محمد، رئیس‌جمهور سابق یمن تشکیل داده‌اند تا تلاش‌ها برای اخراج رئیس‌جمهور فعلی یمن، علی عبدالله صالح از قدرت را هدایت نمایند. ژنرال عبدالله علی علیوا، انتخاب این افراد برای فرماندهی نیروهای نظامی یمن است.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بیش از پنجاه کشته در درگیری‌های لیبی
دکتر محمد ادریس، از پزشکان بیمارستان اجدابیا در لیبی به آسوشیتدپرس گفت میزان تلفات درگیری‌های انقلابیون لیبی در روز سه‌شنبه به ۲۷ کشته و ۸۳ زخمی رسید. در عین حال یک منبع پزشکی دیگر گفت که در هفته گذشته بیش از ۵۰ نفر در درگیری‌ها در شهر مرسی البریقه کشته شده‌اند. درگیری‌ها در لیبی در حالی برای مقابله با حاکم لیبی افزایش پیدا کرده که پیش از این ناتو اعلام کرده بود برای دفاع از غیرنظامیان و همیاری با مخالفان سرهنگ قذافی در لیبی مداخله خواهد کرد. اما امروز وضعیت لیبی تنها به بن‌بستی تبدیل شده که تلفات بیش‌تری می‌دهد.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif دیدار مقامات آمریکایی با نمایندگان قذافی
بنابر اخبار منتشره، مسئولان وزارت امور خارجه‌ی آمریکا با نمایندگان سرهنگ قذافی، دیکتاتور لیبی مذاکره کرده‌اند. این در حالی است که غربی‌ها اعلام کرده‌اند شورای انقلابیون را دولت مشروع لیبی می‌دانند و خواهان خروج قذافی از لیبی هستند. جزئیات دقیق این مذاکرات مشخص نیست.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif گزارش ایندیپندنت از چهره مبارزات مردم بحرین
روزنامه‌ی ایندیپنت گزارشی در مورد آیات القرمزی، ‌شاعره‌ی بحرینی به مناسبت آزادی وی از زندان تنظیم کرده که در آن نوشته «خانم القرمزی شاعره‌ای است که به چهره‌ی مبارزات مردم بحرین تبدیل شده اما وی هزینه‌ی سنگینی برای شجاعت خود پرداخته است.» این گزارش در مصاحبه با خانم القرمزی به شرح شکنجه‌ها علیه این شاعره می‌پردازد. در بخشی از این مصاحبه، خانم القرمزی به تفکر حکومت بحرین اشاره می‌کند که خواست مردم بحرین برای برابری و حقوق‌شان را هدایت شده از سوی ایران می‌داند. وی گفت در زندان در پاسخ به این‌که «چرا حامی ایران هستی؟» گفته «اصلاً ربطی به ایران ندارد، این‌ها خواست مردم بحرین است که من بیان کرده‌ام.»

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif خروج حزب شیعیان بحرین از مذاکرات آشتی ملی
حزب الوفاق بحرین اعلام کرد از مذاکرات «گفت‌وگوی ملی» که دولت بحرین در حال برگزاری آن است کناره خواهد گرفت. پیش از این، از نحوه‌ی پیشرفت مذاکرات و همچنین رفتار با مخالفان دولت بحرین انتقاد کرده بود. الوفاق معتقد است که ۳۵ کرسی از ۳۰۰ کرسی با توجه به نسبت جمعیتی حامیان آنان، بسیار اندک است.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif خبری که خانواده‌ی حاکم بحرین را به لرزه درخواهد آورد
پایگاه آنتی‌وار به نقل از روزنامه‌ی «استرالیایی» نوشت نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی خروج ناوگان پنجم خود از بحرین است. به نوشته‌ی این رسانه، وجود این پایگاه در بحرین با توجه به تحولات بحرین موجب دغدغه‌ی سیاست‌مداران در واشنگتن شده است. این روزنامه نوشت که امارات متحده عربی، احتمالاً مقصد ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا خواهد بود. اندی کاروین، از خبرنگاران رادیو ملی آمریکا، نوشته‌ای را از یک فعال بحرینی در این رابطه منعکس کرده که «پخش گزارش احتمال خروج نیروی دریایی آمریکا از بحرین، خانواده‌ی حاکم بحرین را بسیار نگران خواهد کرد و آن‌ها را به لرزه در خواهد آورد.» در وقایع اخیر ناشی از بیداری اسلامی مردم خاورمیانه، دولت آمریکا مجبور شد تا سیاست خود در حمایت از دیکتاتورهای عرب را مورد تجدید نظر قرار دهد؛ بدین‌گونه که تا آخرین لحظه از آن‌ها حمایت کرده و در زمانی که این حمایت قابل تداوم نیست، آن را سلب کرده و مدعی حمایت از مردم می‌شود.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif اخبار ضد و نقیض درباره‌ی سلامت حسنی مبارک
هفته‌ی گذشته وکیل حسنی مبارک، رئیس‌جمهور سرنگون‌شده‌ی مصر اعلام کرد مبارک دچار سکته‌ی مغزی شده و به کما رفته است. اما همزمان با آن برخی منابع این خبر را تکذیب کرده‌اند. آخرین خبر این‌که سی‌ان‌ان گزارش داد که رئیس‌جمهور سرنگون‌شده‌ی مصر، هوشیاری خود را بازیافته است. با نزدیک شدن به تاریخ محاکمه‌ی مبارک در پی درخواست‌های مردم مصر، اخبار مختلفی از وضعیت سلامت وی منتشر می‌شود. برخی رسانه‌ها به نقل از برخی مردم مصر نوشته‌اند حکام فعلی مصر به دنبال راه فرار مبارک از محاکمه هستند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif مصر: اجازه‌ی حضور ناظر بین‌المللی را نمی‌دهیم
شورای ارتش مصر اعلام کرد اجازه‌ی دخالت ناظران بین‌المللی در انتخابات پارلمانی آتی مصر را نخواهد داد. ژنرال ممدوح شاهین ضمن اعلام سیاست‌ها و قوانین انتخابات مصر تأکید کرد منع حضور ناظران بین‌المللی، یک امر ضروری برای حفظ حاکمیت مصر است. وی افزود که «ما هیچ چیز برای پنهان کردن نداریم و هرچه که بر حاکمیت ما اثر می‌گذراد را رد می‌کنیم.»

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif تغییر در کابینه‌ی دولت مصر
دولت موقت نظامی مصر، وعده‌ی تغییر کابینه را با هدف تمکین به تظاهرات ده روزه مردم در میدان التحریر انجام داد. چهارده وزیر از ۲۷ وزیر این کابینه شامل وزرای اقتصاد و امور خارجه تغییر کردند. در عین حال، وزرای کشور و دادگستری به کار خود در حالی ادامه می‌دهند که بسیاری از مصری‌ها، آنان را بابت روند کند محاکمه‌ی مقامات رژیم قبلی و تأمین امنیت و یا عدم محاکمه‌ی سرزنش می‌کنند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif کشتی بشردوستانه عازم غزه شد، اسرائیل باز هم مانع شد
پس از هفته‌ها کارشکنی، بالاخره فعالان حامی غزه در چارچوب «کاروان آزادی» در اعتراض به حصر غزه بوسیله‌ی رژیم صهیونیستی عازم این منطقه شدند. این کشتی قرار بود همراه با هشت کشتی دیگر این سفر را انجام دهد اما دولت یونان آن‌ها را متوقف کرد. اخبار منتشره حاکی از این است که نیروهای اسرائیلی برای مقابله با این افراد، وارد این قایق فرانسوی شده‌اند. به گفته‌ی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی این کشتی به بندر اشدود در مناطق اشغالی وارد شده است. وی مدعی شده که توقیف این کشتی، «آرام پیش رفته است.»

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif رژیم صهیونیستی: بابت کشتار عذرخواهی نمی‌کنیم
رژیم صهیونیستی گفت بابت کشتار 9 تبعه‌ی ترکیه در کشتی «کاروان آزادی» در سال گذشته عذرخواهی نخواهد کرد. موشه یالون، وزیر امور استراتزیک رژیم صهیونیستی گفت ما آماده‌ی عذرخواهی نیستیم و عذرخواهی به معنای پذیرش مسئولیت است. در حالی رژیم صهیونیستی از پذیرش مسئولیت این کشتار سر باز می‌زند که حامیان مقاومت فلسطین سال گذشته در تلاش بودند تا حصر چهار ساله‌ی دریایی نوار غزه را بشکنند اما با حمله‌ی کماندوهای رژیم صهیونیستی مواجه شدند که به کشته شدن 9 تن منجر شد.
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی