others/content
نسخه قابل چاپ

نگاهی به اخبار خاورمیانه در روز ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

محکومیت یک شاعره بحرینی به زندان

نگاهی به اخبار خاورمیانه در روز ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif دور جدید تلاش‌های شورشیان لیبی
شورشیان لیبی روز یک‌شنبه تلاش کردند تا شهر الزنتان در غرب این کشور را تنها یک روز پس از تشدید بمباران‌های ناتو، از نیروهای معمر قذافی پس بگیرند. درگیری شدیدی در این میان بین شورشیان و نیروهای قذافی درگرفت. این دور از درگیری‌ها همزمان با آغاز دور جدید حملات شورشیان شامل آغاز تلاش برای بازپس‌گیری بندر نفتی زاویه است که منجر به بسته شدن راه ارتباطی حیاتی میان تونس و لیبی به وسیله نیروهای دولت لیبی گردید.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif دستگیری جاسوس اسرائیل در مصر
مقامات مصری یک فرد متهم به جاسوسی رژیم صهیونیستی را بازداشت کرده و مشغول بازجویی از وی هستند. جاسوسی و تلاش برای اثرگذاری بر معترضان به هنگام قیام مصر که منجر به سقوط حسنی مبارک گردید، از اتهامات اعلامی این فرد هستند. سخنگوی دادستانی مصر گفت که نیروهای امنیتی در حال بررسی و بازجویی هستند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif محکومیت یک شاعره بحرینی به یک سال زندان
یک شاعره ۲۰ ساله بحرینی به اتهام سرودن شعر انتقادی علیه حکام بحرین به یک سال زندان محکوم شد. حکم صادره برای این خانم از سوی دادگاه ویژه امنیتی بحرین، پیامی آشکار است که از عدم تمایل حاکمیت بحرین به توقف سرکوب‌ها و آغاز گفت‌وگوهای ادعایی برای آشتی ملی در این کشور است.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif پادشاه اردن مدعی تمکین به درخواست مردم شد
پادشاه اردن مدعی شده به خواست مردم برای کابینه انتخابی به وسیله مردم تمکین می‌کند اما از ارائه زمان برای این اقدام خودداری کرد. ملک عبدالله دوم، از حامیان و هم‌پیمانان اصلی دولت آمریکا، برای اولین بار است که آشکارا در این رابطه سخن گفته و مدعی شده تغییر ناگهانی در دولت اردن، می‌تواند به «هرج و مرج و ناآرامی» مشابه دیگر کشورهای عربی منجر شود.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی ترکیه
گزارش رسانه‌ها حاکی از این است که حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان توانسته 50/2 درصد آرا را در انتخابات پارلمانی روز شنبه کسب نماید اما بعید به نظر می‌رسد بتواند با این اکثریت جزیی به هدف اصلی خود برای اعلام رفراندوم جهت تدوین قانون اساسی جدید دست پیدا کند.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی