others/content
نسخه قابل چاپ

گزارش روزانه از اخبار بیداری اسلامی/28

جنگ مخفی آمریکا در یمن

خبر استعفای مسئول مرکز ملی ضدتروریسم آمریکا در حالی منتشر می‌شود که نیویورک تایمز نیز جنگ مخفی آمریکا در یمن را افشا کرده است. خلاصه این اخبار و دیگر تحولات منطقه خاورمیانه در روز پنج‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ به شرح زیر است:

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif جنگ مخفی آمریکا در یمن
مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند برای «ریشه‌کنی القاعده در یمن» و همزمان با خلاء قدرت در این کشور، بمباران یمن را در قالب جنگ مخفیانه علیه یمن را افزایش داده‌اند. روزنامه نیویورک تایمز که این عملیات را افشا کرده، به نقل از مقامات امنیتی است که مرکز فرماندهی عملیات مشترک پنتاگون در همکاری نزدیک با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، حملات به مناطقی از یمن که «القاعده در آن‌ها مستقر است» را افزایش داده است. دلیل این افزایش، «مشغول شدن نیروهای ارتش یمن به سرکوب معترضان در پایتخت یمن» اعلام شده است. این گزارش مدعی شده کاخ سفید، نگران آینده یمن بدون رئیس‌جمهور و با حضور القاعده است. القاعده، جنگ علیه تروریست و مواردی از این قبیل، همواره بهانه‌های دولت آمریکا برای جنگ‌افروزی و دخالت در امور کشورها بویژه در خاورمیانه بوده است.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif تدفین نوزده شهید انقلاب مصر بعد از پنج ماه
پیکر ۱۹ شهید قیام مردم مصر بالاخره به خاک سپرده شد. پیکر این افراد که برای پنج ماه گذشته در سردخانه قاهره بوده، از سوی کسی شناسایی نشد تا این‌که مسئولان، اجازه دفن آن‌ها را صادر کرده‌اند. سقوط «نامبارک مصر»، ۸۴۶ کشته داشته که اغلب آنها، بدست پلیس مصر و به هنگام تظاهرات خیابانی و با شلیک مستقیم به سر و قفسه سینه به شهادت رسیده‌اند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif استعفای مدیر مبارزه با تروریسم دولت اوباما
وب‌سایت «نشنال جورنال» اعلام کرد: مایکل لیتر، مسئول ضدتروریسم دولت آمریکا، پس از پنج سال فعالیت از شغل خود استعفا می‌دهد. رئیس مرکز ملی ضدتروریسم آمریکا، کار خود را در دولت بوش در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد و بوسیله اوباما نیز ابقا شد. یک منبع آگاه اعلام کرده است که لیتر می‌خواست در اوج استعفا دهد و اکنون با کشته‌شدن بن‌لادن، زمان آن فرارسیده است. هنوز دلیل رسمی این استعفا اعلام نشده اما برخی دوستان لیتر مدعی شده‌اند فشردگی کار بیش از حد و بیست و چهار ساعته، طاقت او را تمام کرده است.
قابل توجه است که بیداری اسلامی ملت‌های منطقه، دولت آمریکا و دیگر دولت‌های غربی را در روزهای اول بهت زده کرد و به نظر میرسد از دست رفتن سریع منافع آمریکا در منطقه، مسئولان امنیتی و مقامات ارشد شیطان بزرگ را حسابی حسابی مستاصل کرده است!

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif افزایش بمباران‌های ناتو در لیبی
همزمان با افزایش بمباران‌های ناتو در لیبی، «گروه تماس» در امارات متحده عربی گردهم آمدند تا در مورد آینده لیبی و کمک به شورشیان به بحث بنشینند. در عین حال اخبار منتشره در رسانه‌ها حاکی از این است که برخی دولت‌ها، شورای شورشیان لیبی را به عنوان دولت انتقالی به رسمیت شناخته‌اند و مشغول ارائه کمک‌های مالی به آنان هستند. منابع آمریکایی هم‌چنین خبر داده‌اند بسیاری از نزدیکان قذافی مشغول متقاعد کردن وی برای ترک قدرت هستند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif ساختمان‌های دولتی یمن کماکان در تصرف مخالفان
فرزندان شیخ صادق الاحمر، فرزندان رهبر مخالفان لیبی، ساختمان‌های دولتی به تصرف آمده در منطقه الحسبه را به نیروهای امنیتی یمن تحویل نداده‌اند. این گزارش، بر خلاف گزارش‌های اولیه رسانه‌ها است که مخالفان دولت یمن، ساختمان‌های دولتی را تخلیه  کرده و پس داده‌اند.
برچسب‌ها: بیداری اسلامی؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی