others/content
نسخه قابل چاپ

مظلومیت، همه داستان این روزهای غزه نیست

استقامت ملت فلسطین؛افشاگر دروغ و جنایت رژیم کودک‌کش

* مظلومیت و اقتدار؛ واژه‌های آغشته به خون کتابِ فلسطین
این روزها، خورشید و ماه در آسمانِ سرزمین مسجد الاقصی، نظاره‌گر صحنه‌های متفاوتی از غزه هستند؛ اگر چه ماهِ شب‌های غزه از صدای گوش‌خراش انفجار بمب‌های آمریکایی و آهِ جان‌سوز زنان و کودکان تا سحر خواب ندارد؛ اما خورشید فلسطین، هر صبح گرمای خود را با داغ دل مردمانی به اشتراک میگذارد که فرزندانشان در سرزمین‌های پدری، «طوفان الاقصی» به پا کرده‌اند و خود در میان آوار خانه‌ها و در کنار پیکر عزیزانشان، فریاد «کلنا فدا المقاومة» سر می‌دهند، مردانی که با رشادت خود تمام تجهیزات نظامی دشمن تا دندان مسلح را به سخره گرفته و ادوات سنگین نظامی دشمن همچون تانک مرکاوا را با سلاح‌های دوش‌پرتاب سبک خود، زمین‌گیر کرده‌اند و تصویر پوشالی از شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را فروریختند؛ صفحات این روزهای کتاب فلسطین، بیش از هر کلمه دیگر، با دو واژه مظلومیت و اقتدار در حال نگارش است.

*رژیم صهیونیستی بعد از «طوفان الاقصی» دیگر اسرائیل سابق نمی‌شود
مقاومت فلسطین‌ در جریان طوفان الاقصی، ضربه غیر قابل ترمیمی بر بدنه رژیم صهیونیستی وارد کرد و اقتدار خود را به تصویر کشید. عملیاتی که درماندگی و سردرگمی دشمن را به‌وضوح نشان داد. در حالی که امکان هلاکت اسرای اسرائیلی در بمباران غزه وجود دارد اما رژیم صهیونیستی از روی ناچاری، به بمباران غزه ادامه می‌دهد و این حیرت و ناچاری صهیونیست‌ها، ناشی از آن است که به تعبیر حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله در سخنان‌ مهم اخیر «نبرد طوفان‌الاقصی زلزله‌ای امنیتی، سیاسی، نظامی، روانی و معنوی در رژیم صهیونیستی ایجاد کرد؛ این نبرد، ضعف دشمن را ثابت کرد و نشان داد که رژیم صهیونیستی به حق سست‌تر از لانه عنکبوت است.» ۱۴۰۲/۸/۱۲ و اینکه «زمان به نفع اسرائیل نیست. شکست در اردوگاه مقاومت جایی ندارد بلکه شکست در اردوگاه دشمن صهیونیستی است.» ۱۴۰۲/۸/۲۰

*هیچ ملتی به‌اندازه ملت فلسطین مظلوم واقع نشده
حملات رژیم ددمنش اسرائیل با استفاده از بمب‌های ممنوعه و فسفری، مظلومیت در غزه را به اوج خود رسانده است. این رژیم هیچ جای امنی برای مردم باقی نگذاشته و حتی مسجد، مدرسه و کلیسا را هدف قرار می‌دهد؛ «ملت‌ها در بسیاری از مواقع مظلوم واقع شده‌اند، امّا دشمن آنها این قدر بی‌حیا، این قدر خبیث، این قدر بی‌رحم نبوده. هیچ ملّتی از ملت‌های مسلمان، مثل ملّت فلسطین، در فشار، در محاصره، در کمبود قرار نداشته و ندارد.» ۱۴۰۲/۷/۱۸ در چنین شرایطی کودکی که به‌تازگی نوشتن یاد گرفته، اسم خود را روی بدنش می‌نویسد تا حداقل جنازه‌اش برای خانواده قابل‌شناسایی باشد و دیگری بالای سر برادر نیمه‌جانش، شهادتین را برای او تلقین می‌کند یا نوجوان دیگری که در میان خرابه‌های خانه خویش، با خواندن آیات قرآن، خود را تسلی خاطر می‌دهد و عزم و ایمان خود را به رخ صهیونیست‌ها و همدستان آنها می‌کشد، زن پرستار فلسطینی خبر شهادت شوهرش را پیروزمندانه در محوطه بیمارستان به گوش مردم می‌رساند و... اینها قطعاتی از این روزهای زندگی مردم فلسطین است که میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود و روایتگر توأمان اقتدار و مظلومیت فلسطینی‌ها است.

*اسناد مظلومیت فلسطین؛ از بمباران بیمارستان‌ها تا کشتار کودکان
خاموش کردن صدای خنده هزاران کودک فلسطینی، تنها در ظرف یک ماه، گواه مظلومیت مردم فلسطین است «فاجعه‌ای که در غزّه به وسیله‌ی صهیونیست‌ها و به کمک آمریکایی‌ها و در واقع به دست آمریکایی‌ها دارد اتّفاق می‌افتد، یک فاجعه‌ی بی‌نظیر است. ظرف سه هفته، نزدیک به چهار هزار کودک به دست اینها کشته شده‌اند!»۱۴۰۲/۸/۱۰ فاجعه‌ای که در آن، دشمن خونخوار و شکست‌خورده در میدان نظامی، عقده خود را بر سر بیمارستان المعمدانی خالی می‌کند و وقتی با موج عصبانیت مردم جهان و محکومیت‌های گسترده در حمله به مجروحان و افراد بستری در بیمارستان و کشتار زنان و کودکان و کادر درمان و نیروهای امداد، روبرو می‌شود با دروغ‌گویی آشکار و با ترفند فرافکنی، تلاش می‌کند آن را نتیجه پرتاب نافرجام راکت فلسطینی اعلام کند؛ ادعای مضحکی که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با انتشار بیانیه‌ای با بیان ۱۰ استدلال و با دلیل و شاهد، به آن پاسخ داد و به‌صورت رسمی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواست که در مورد این جنایت که یک نسل‌کشی است، تحقیق کند.

* دروغ‌گویی آشکار، نشانه زبونی و استیصال صهیونیست‌ها
در روزهای گذشته، رژیم کودک‌کش صهیونیستی که به هیچ‌کدام از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیست، تلاش گسترده‌ای کرد تا محاصره و حملات وحشیانه خود به بیمارستان شفاء غزه را توجیه کند و با دروغ‌پردازی‌های متعددی همچون ادعای وجود تونل‌های زیر زمینی حماس در بیمارستان‌ها و استفاده تروریستی! از مراکز درمانی، وجود اسلحه و مهمات و حتی مقر فرماندهی حماس در بیمارستان شفاء، ادعای یک پرستار نما (که بعداً معلوم شد بازیگر سابق تلویزیون رژیم صهیونیستی است) در اینکه حماس بنزین و دارو را از بیمارستان‌ها می‌برد و همچنین تلاش برای عملیات روانی روی موقعیت بیمارستان شفاء در غزه و اینکه سقوط آن را به‌عنوان سقوط غزه و حماس جا بزند و اذهان عمومی را منحرف کند.

ادعاهایی که با موج گسترده تمسخر و طنز در جهان مواجه شد و خیلی‌ها گفتند که برای همین چند قبضه سلاح ابتدایی و مقداری خرما این بیمارستان را در معرض این بمباران و حمله قرار دادید و باعث کشته‌شدن این‌همه کودک، بیمار و مجروح شدید؟ رسوایی این ادعاهای دروغ و سخیف اشغالگران در نهایت باعث شد که ارتش صهیونیستی، ویدئوی ادعای کذب یافتن اسلحه در شفا در شبکه ایکس را حذف کند. یک مسئول امنیتی اسرائیلی نیز در گفت‌وگو با رادیو ارتش صهیونیستی اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای دال بر وجود اسرا در بیمارستان شفا  نیافته‌اند.
 
* صهیونیست‌ها و بازی با افکار عمومی با دروغ‌های بزرگ
پروژه بگیران صهیونیست‌ها برای انحراف افکار عمومی البته هر روز دروغ جدیدی منتشر می‌کنند و درحالی‌که چندی پیش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار  آقای اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه با ایشان بر سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست تأکید کردند، خبرگزاری رویترز در گزارشی سراسر کذب، ادعا کرد که رهبر ایران به این مقام ارشد حماس گلایه کرده که چرا پیش‌تر اطلاعی در خصوص حمله آنها به اسرائیل نداده است و اینکه قرار نیست جمهوری اسلامی وارد این جنگ شود. این رسانه با خارج‌شدن از اصول حرفه‌ای و بدون داشتن منبع موثق، این ادعای دروغ را در حالی مطرح می‌کند که افکار‌‌ عمومی جهان شاهد حمایت‌های متعدد و مکرر رهبر‌انقلاب‌اسلامی از عملیات اخیر حماس و مقاومت فلسطین می‌باشد. به‌عنوان نمونه رهبر انقلاب اسلامی به‌صراحت بیان داشتند که «ما از فلسطین دفاع می‌کنیم، ما از مبارزات دفاع می‌کنیم، ما پیشانی و بازوی طرّاحان مدبّر و هوشمند و جوانان شجاع فلسطینی را می‌بوسیم، ما به آنها افتخار می‌کنیم.» ۱۴۰۲/۷/۱۸

سخن پایانی اینکه این روزهای غزه نمایانگر مظلومیت و در عین‌ حال استقامت حماسه‌سازان حماس و مردم فلسطین شده است تا واقعیت‌های دروغین شعارهای غربی در حمایت از حقوق بشر را عیان کند و از سوی دیگر تصویر واقعی رژیم جنایت‌کار و درنده‌خوی صهیونیستی را آشکار سازد. بنگاه‌های رسانه‌ای غرب و جریان‌های خبری متصل به صهیونیست‌ها البته تلاش زیادی می‌کنند تا با خبرپراکنی دروغین و فاکتور کردن خیالات و اوهام خود به نام خبر، بر جنایات اشغالگران اسراییل سرپوش بگذارند؛ اما سیل حمایت‌ها و تظاهرات گسترده مردم در بیش از ۶۰ کشور جهان نشان می‌دهد امروز آزادی فلسطین و مرگ رژیم غاصب صهیونیستی بیشتر از هر زمان دیگری به تحقق نزدیک شده است.
وَ مَا النَّصْرُ إِلّا مِنْ عِنْدِ اللهِ الْعَزیزِ الْحَکیمِ.
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی