others/content
نسخه قابل چاپ

نماینده حماس در ایران از عملیات طوفان الأقصی گفت؛

امضای ناب فلسطینی برای آزادی کامل از بحر تا نهر

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif رهبر معظم انقلاب در دو سخنرانی مهم اخیر با تشریح مسائل فلسطین و تحولات رخ داده در آن طی هشتاد سال گذشته، بر این نکته صحه گذاشتند که مقاومت فلسطین در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که شکستی غیرقابل ترمیم را به رژیم اشغالگر قدس وارد نموده است.
ایشان در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام فرمودند: «در این قضیّه‌ی پانزدهم مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی، هم از لحاظ نظامی، هم از لحاظ اطّلاعاتی، یک شکست غیر قابل ترمیم خورده؛ شکست را همه گفتند، تأکید من به «غیر قابل ترمیم بودن» است.‌ من میگویم این زلزله‌ی ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست. بعید است که رژیم غاصب صهیونیستی با همه‌ی های‌وهویی که میکند، با همه‌ی حمایتهایی که امروز در دنیا از سوی غربی‌ها از او میشود، بتواند آن سازه‌ها را ترمیم کند. من عرض میکنم از شنبه‌ی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی [دیگر] رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست.»
۱۴۰۲/۰۷/۱۸

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif به همین مناسبت آقای خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در ایران، در گفتاری در رسانه عربی KHAMENEI.IR به تشریح چرایی غیرقابل ترمیم بودن شکست اسرائیل در عملیات طوفان الأقصی پرداخته که ترجمه آن به شرح زیر منتشر می‌شود.

* حقیقت این است که هفتم اکتبر روز بزرگی در تاریخ ملت فلسطین است و روزی است که تاریخ آن را با طلا خواهد نوشت. این در حقیقت اتفاقی است که به ما می‌گوید دشمن صهیونیستی شکست خواهد خورد و إن‌شاءالله این شکست به نابودی آنها می‌انجامد، زیرا رژیم غاصب بر پایه فساد و بی‌عدالتی بنا شده و آنچه بر ظلم بنا شده باشد، پایدار نمی‌ماند و چنان که شیخ فرمانده احمد یاسین رحمه‌الله فرمود: آنچه بر پایه و اساس ظلم بنا شده باشد، سرنوشت آن شکست و فروپاشی است. حتی وقتی از ایشان درباره قدرت این رژیم صهیونیستی پرسیدند، گفت: قدرت تمام میشود و این دولت ها عمری دارند و از بین میروند، زیرا بر پایه ظلم بنا شد‌‌ه‌اند.

ما در مرحله مهم تاریخی قرار داریم و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: این شکست اسرائیل غیر قابل ترمیم است. این واقعیت دارای ابعاد چندگانه‌ای است. اولین بعد آن، این است که علیرغم آمادگی امنیتی و اطلاعاتی دشمن صهیونیستی، مقاومت از نظر فنی توانست آن‌ها را غافلگیر کند. علاوه بر این، مقاومت در چند روز گذشته مانورهایی را در کنار سیم خاردارهای مرز غزه و شهرک های مجاور مناطق فلسطین اشغالی انجام داده بود، اما توسط دشمن نادیده گرفته شد. بنابراین مقاومت از دو طریق نفوذ کرد، اول از طریق هوایی و پاراگلایدرها و همچنین از طریق موشک‌های هدایت شونده که گنبد آهنین نتوانست تمامی این موشک‌های مبارکی که مردم فلسطین به سمت شهرک های صهیونیست نشین پرتاب کردند را رهگیری کند و دوم از راه زمینی.

این یک تغییر واقعی در تفکر نظامی مجاهدان و مبارزان است که از یک قرن پیش برای مقابله با استعمار انگلیس و صهیونیست ها آغاز شده است. در طول این استعمار ۷۵ ساله، اولین پایه‌های مقاومت بر اساس ایده قیام مردمی و حمله به دشمن با تمام قوا بنا شد. سپس به تئوری اقتصاد قدرت تبدیل شد، یعنی می‌توانید از هر چیزی که دارید بهره بگیرید. سپس تا سرحد موازنه تحمیل ترس و موازنه بازدارندگی با دشمن پیش رفت و پس از آن به نظریه تحمیل هزینه سنگین به اشغالگران در سطوح اقتصادی و امنیتی رسید که با موفقیت و به وضوح منجر به فرار دشمن صهیونیستی در سال ۲۰۰۵ بدون هیچ محدودیت و قید و شرط و بدون هیچ توافقی شد؛ و امروز در سال ۲۰۲۳ تحت یک دکترین و تفکر جدیدی به عملیات مبارکی تحت عنوان طوفان الاقصی مبدل گشته که همان دکترین حضور در سرزمین های غصب شده، شکستن همینه دشمن، انجام عملیات، برافراشتن پرچم آزادی در این سرزمین ها و دستیابی به عملیات های موفق واقعی در عمق استراتژیک صهیونیست‌هاست.
https://cdn-arabic.khamenei.ir/assets/files/styles/wide-large/public/repo/pics/2023/10/12/pic-52746-1697123403.jpg?itok=gcjpn5Tc
الحمدلله مجاهدین از صبح خجسته هفتم اکتبر در بیش از ۵۰ نقطه در نوار غزه با دشمن درگیر شدند و در حقیقت همه اینها همینه دشمن صهیونیستی را شکست و تعداد کثیری از اسرای صهیونیست از جمله متجاوزین و سربازان اشغالگر را به ارمغان آورد که سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت: تعداد آنها صدها نفر است یا از ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر است که بیش از اینها هم هستند. گزارش وزارت بهداشت و یا ارتش اسرائیل از ۷۵۰ مفقود نظامی و غیرنظامی اسرائیلی یاد می کنند و ما اکنون از هزاران مجروح و صدها کشته در میان صفوف ارتش اشغالگر صحبت می‌کنیم که ملت ما را کشتند و می‌خواستند بین صفوف ما نفوذ کنند. اما الحمدلله ملت فلسطین و مقاومت ما در کمین بودند. بنابراین، اشغالگران در واقع باید اذعان کنند که این نبرد، آغازِ نبردی بر پایان این دشمن صهیونیستی و آزادی اسیران ما و آزادی مسجدالاقصی ماست. إنشاءالله پایان این اشغال نزدیک است.

اما در مورد این عملیات، یعنی عملیات طوفان الاقصی، باید بدانید این عملیاتی بود که به یاری خداوند متعال با امضای ناب و تماماً فلسطینی انجام گرفت. به اذعان بسیاری از سران جهان و رهبران صهیونیست، این عملیات توانست دشمن صهیونیستی را غافلگیر کرده و شوکه کند. از سوی دیگر ما مفتخریم که تمام امت اسلام در کنار ما هستند، چرا که این وظیفه ملت اسلامی است. برادران ما در جمهوری اسلامی ایران، دوستان ما و عزیزان ما هستند و در تمام این سالها با وجود شرایط تنگ و سختشان در کنار آرمان فلسطین ایستادند و هرچه داشتند را تقدیم کردند تا به لطف خداوند متعال مقاومت به آنچه امروز دارد برسد.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این مقاومت، مقاومتی است که شایسته درود و تکریم است. در واقع، ملت فلسطین به دلیل مقاومت و فداکاری هایی که کرده سزاوار و شایسته این تکریم است. مقاومت فلسطین به واسطه این عملیات برجسته  توانست به عمق سرزمین های اشغالی نفوذ کند و خساراتی را به متجاوزان تحمیل کند.
این آغاز راه پیروزی کامل فلسطین از بحر تا نهر است به امید خدا.
....
نام پرونده : طوفان الاقصی، شکست غیرقابل ترمیم
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی