others/content
نسخه قابل چاپ

دیدار جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی؛ ۱۳۹۸

سخنان خانم شهین شهرکی مدیرعامل شرکت تعاونی سوزن‌دوزی بلوچ

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی شب سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۸/۲۸ در دیدار ۲۵۰۰ نفر از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با اشاره به اهمیت ثروت ملی و گسترش رفاه عمومی در نظام اسلامی و ضرورت امید نبستن به خارج از کشور، تأکید کردند: کار و راهبرد اساسی «مصون‌سازی اقتصاد از آسیب تحریمها از طریق تقویت و رونق تولید داخلی» است و بنده پشت این قضیه ایستاده‌ام و از مسیر پیشرفت حقیقی کشور کاملاً دفاع میکنم.
در ابتدای این دیدار و پیش از سخنان رهبر انقلاب، چند تن از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، دیدگاه‌های خود را بیان کردند. یکی از این افراد خانم شهین شهرکی مدیرعامل شرکت تعاونی سوزن‌دوزی بلوچ بود. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن این سخنان را به شرح زیر منتشر می‌کند.
 

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بسم الله الرّحمن الرّحیم

 عرض سلام و درود فراوان بر محمد صلی‌الله و آل محمد و درود فراوان بر امام راحل و عرض سلام به رهبر عظیم‌الشأن
رهبر انقلاب: علیکم‌السّلام.

 در گذشته شاید اتفاقاتی پیش آمده که خاطرات بدی را برای شما از استان ما رقم زده ولی برای ما مایه‌ی افتخار شده که به من این قدرت را داده که ۲۵۰۰ کیلومتر راه را بیایم و از شما درخواستهایی را داشته باشم در زمینه‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی.

 با تشکر از دولت و مجلس محترم برای وزارتخانه‌ شدن میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی که در جای خود گامی بزرگ در زمینه‌ی اشتغال است که با وزارتخانه شدن این ارگان میتوان به اینکه اشتغال پایداری در کشور بخصوص در روستاها و شهرهایی که دچار مهاجرت شده‌اند را رقم زد که این امر مستلزم همیاری و همکاری حضرت امام میباشد.

  و باید از انتخاب شایسته‌ی جناب دکتر مونسان در این وزارتخانه که قبل از این شایستگی خود را به نحو عالی نشان دادند. در مناطق محروم بخصوص در منطقه‌ی سیستان و بلوچستان طرحهایی را به اجرا درآوردند که باعث امیدواری صنعتگران در این استان گردیده و باعث تشویق هنرمندان، تولیدکنندگان این منطقه شده است.

 ثبت ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی، ثبت کلکورگان به عنوان شهر جهانی سفال، ثبت تنگ سرحد به عنوان روستای ملی حصیربافی، ثبت جهانی شهر سوخته. با حمایت از وزارتخانه‌ی جدید میتوان بیش از پنجاه درصد زنان را توانمند کرد که بتوانند در خانه‌ها کار کنند و مهاجرت پیش‌آمده را برعکس کرد و مهاجرینی را به شهرهای دیگر رفته‌اند را به زندگی در روستا و تولید و اشتغال برگرداند. از آنجایی که ایران سومین تولیدکننده‌ی صنایع دستی و اولین رتبه‌ی ثبت ملی و جهانی شهرها را داشته و به این واسطه زنان هنرمندی در تمامی روستاهای ایران بخصوص استان سیستان و بلوچستان که ۷۵ درصد زنان هنرمندان این حوزه میباشند. و اینکه من بازنشسته‌ی آموزش و پرورش هستم، فعال در زمینه‌ی صنایع دستی، پشتیبان مشاغل خانگی و پیمانکار صنایع دستی میراث فرهنگی، مجموعه‌ای را در قالب تعاونی و صنایع دستی در سال ۱۳۷۵ تأسیس کرده، با ۴۵ نفر عضو شروع کرده و هم‌اکنون به هفتصد نیروی کار فعال داریم که حداقل هشتاد درصد این نیرو از جوانان با ذوق و سلیقه، تحصیلکرده هستند. پنج دوره جزو تعاونی‌های برتر استان و یک دوره تعاونی برتر ویژه‌ی بانوان کشور و امسال تعاونی برتر ملی بوده‌ام و دو دوره کارآفرین برتر استان و اقتصاد مقاومتی. و این نشان‌دهنده‌ی این هست جناب رهبر! که صنایع دستی میتواند در تمام کشور، در تمام استانها ایجاد اشتغال پایدار بکند، برای اینکه ما نیروهای بومی را داریم را که به این مشاغل واقف هستند. موادی را داریم مصرف میکنیم که در خود کشور تولید میشود و کارهایی را داریم تولید میکنیم که سالیانه میلیاردها تومان دارد صادرات صورت میگیرد ولی به صورت چمدانی و جدای از باصطلاح روند قانونی و اینکه صنایع دستی که شامل انواع رودوزی‌های سنتی، حصیربافی، سفالگری، پارچه‌بافی، گلیم‌بافی میتواند در این زمینه اشتغال بالایی را در استان ایجاد کرده که این امر حمایت ارگانهای مربوطه و دولتی را میطلبد.

لازم به ذکر است که صنعتگران و تولیدکنندگان استان با وجود مشکلاتی که به دلیل تحریمها به وجود آمده باز هم با صبر و شکیبایی به کار ادامه داده و اجازه ندادند که این تحریمها آنها را از هدفشان دور کند. لذا از آن مقام محترم متقاضی است که با حمایت از تولید صنایع دستی و حمایت از وزارتخانه‌ی صنایع دستی در امر اشتغال همراهی‌مان نمایید و بازارچه‌هایی را در پایتخت و استانهای محروم داشته باشیم و درخواستهایی را از طرف تولیدکنندگان و عزیزان کشورم حامل هستم، از جمله دیدار اختصاصی هنرمندان صنایع دستی کشور با حضرت امام؛ برگزاری نمایشگاه اختصاصی صنایع دستی به جهت بازدید مقام رهبری؛ حل مشکل بیمه‌ی صنعتگران و صنایع دستی؛ تقویت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به جهت ایجاد اشتغال، کارآفرینی، مهاجرت معکوس؛ توجه دادن جوان به صنایع دستی و کارهای بومی که صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی است به دلیل ارزآوری، اشتغال‌زایی، مروّج هنر ایرانی و اسلامی و بومی بودن این هنر و هم‌سطح دیده‌شدن این وزارتخانه‌ و صنایع دستی به عنوان یک صنعت و توجه به حوزه‌ی کسب و کارهای صنایع دستی به عنوان شغل هنری و پایدار.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

رهبر انقلاب: و علیکم‌السّلام و رحمةالله و برکاته. طیب الله انفاسکم.
....
نام پرونده : مجموعه مطالب دیدار جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی