others/content
نسخه قابل چاپ

دیدار جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی؛ ۱۳۹۸

سخنان آقای خسروی، مجری دیدار

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی شب سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۸/۲۸ در دیدار ۲۵۰۰ نفر از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با اشاره به اهمیت ثروت ملی و گسترش رفاه عمومی در نظام اسلامی و ضرورت امید نبستن به خارج از کشور، تأکید کردند: کار و راهبرد اساسی «مصون‌سازی اقتصاد از آسیب تحریمها از طریق تقویت و رونق تولید داخلی» است و بنده پشت این قضیه ایستاده‌ام و از مسیر پیشرفت حقیقی کشور کاملاً دفاع میکنم.
در ابتدای این دیدار و پیش از سخنان رهبر انقلاب، چند تن از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، دیدگاه‌های خود را بیان کردند. آغاز کننده این برنامه آقای مهدی خسروی، سردبیر و مجری شبکه خبر بود. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و فیلم این سخنان را به شرح زیر منتشر می‌کند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بسم الله الرّحمن الرّحیم
وَ قُل رَبِّ أَدخِلنی‌ مُدخَلَ‌ صِدقٍ وَ أَخرِجنی‌ مُخرَجَ صِدقٍ وَ اجعَل لی‌ مِن لَدُنکَ سُلطاناً نَصیراً(۱)

 هدیه به ساحت قدسی و نورانی پیامبر اعظم (صلوات‌الله‌علیه) اجماعاً صلوات.(۲) محضر مبارک رهبر معظّم و فرزانه‌ی انقلاب عرض سلام و ادب و احترام دارم و همین طور به حضور همه‌ی حضار محترم در این جلسه و مقامات و مسئولان اجرایی کشور. بسیار سپاسگزاریم از حضور حضرتعالی بابت فرصت مغتنمی که در اختیار فعالان و تلاشگران عرصه‌ی تولید کشور قرار دادید. پیش از هر چیز اجازه میخواهم تشکر بکنم از قاری ممتاز و بین‌المللی کشور، نفر اول مسابقات بین‌المللی ایران، جناب آقای مقدمی که با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید دل و جان ما را در زمزم آیه‌های قرآن شستشو داد.

 به استحضار رهبر معظّم انقلاب میرساند که جمع حاضر در جلسه مقامات و مسئولان اجرایی کشور و شماری از فعالان زنجیره‌های اصلی تولید در اقتصاد کشورند که به عنوان پیشگامان رونق تولید به حضور رسیده‌اند تا با انگیزه‌ی کافی، اراده و نشاط، اهتمام خود را به تحقق رونق تولید به عنوان شاه‌کلید حل بخش عمده‌ای از معضلات اقتصادی کشور اعلام کنند. حضرت آقا! این جمع معتقد است با همتی که از اجتماع و یکی شدن انگیزه‌ها به دست آمده دست همت به زانوی توکل گرفته و بنا دارد به تکلیف تاریخی خویش در کارزار اقتصادی امروز عمل کند. بسیاری از فعالان اقتصادی که امروز به عنوان پییشگامان رونق تولید به حضور رسیده‌اند آستین همت بالا زده‌اند و با یافتن و پیدا کردن یکدیگر در زنجیره‌ی تولید و تکمیل و تقویت زنجیره‌های ارزش تولید در محصولات مختلف تصمیم گرفته‌اند با اتکا به ظرفیتهای دانشی خویش و با تعریف پروژه‌های کلان و مشترک ملی و فراملی در بخش خصوصی از هم‌افزایی در کنار هم بودن بهره‌مند شوند و پروژه‌های عملیاتی مختلفی را در رسته‌های مختلف تولیدی در نقاط مختلف کشور تعریف کنند. هدف نهایی پیشگامان عرصه‌ی تولید، رفع نیازهای اصلی و اساسی کشور و حضور در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی مبتنی بر ظرفیتهای بیشمار بخش خصوصی به منظور جهش و توسعه‌ی اقتصادی است. این جمع بنا دارد بانی شکل‌گیری زنجیره‌های واحدی در رسته‌های مختلف تولید باشند تا در یک حرکت منسجم، ضمن حل بسیاری از چالشهای اقتصادی کشور به ویژه در حوزه‌ی اشتغال دست برتری را در تقابل اقتصادی با دشمن به رخ بکشند. به استحضار حضرتعالی میرساند که نشست مغتنم امروز مستظهر(۳) به یک عقبه‌ی مطالعاتی میدانی است؛ پیرو مأموریت محوله از سوی حضرتعالی به دفتر مبنی بر پیگیری تحقق شعار رونق تولید، معاونت بررسی دفتر معظم ‌له جلسات مستمری با مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار کرده و ضمن دریافت برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال، اجرایی شدن این برنامه‌ها را مورد پیگیری قرار داد. علاوه بر این جلسات، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی نشستهایی با بیش از پانصد نفر از فعالان اقتصادی در بیست زنجیره‌ی اصلی فعالیتهای اقتصادی با حضور وزرا و مسئولین مربوطه از جمله صنعت، معدن، تجارت؛ راه و شهرسازی؛ گردشگری؛ کشاورزی؛ نفت و ارتباطات برگزار شده و ضمن بررسی ظرفیتها و پتانسیلهای بالفعل و بالقوه‌ی زنجیره‌ها، مشکلات بر سر راه تولید شناسایی و هماهنگی‌هایی برای رفع موانع آنها انجام شده است. همچنین به منظور آشنایی با ظرفیتها و پتانسیلهای زنجیره‌های اصلی تولید و حمایت رسانه‌ها از فعالان اقتصادی، با هماهنگی روابط‌عمومی دفتر حضرتعالی نشستهایی هم با اصحاب رسانه برگزار شده. امیدوار هستیم که فرصتی هم فراهم بشود تا در نمایشگاهی ظرفیتها و دستاوردهای فعالان زنجیره‌های اقتصادی کشور در سال رونق تولید در محضر حضرتعالی به نمایش گذاشته بشود، ان‌شاء‌الله.

 با استعانت از خداوند متعال و کسب اجازه از محضر حضرتعالی اگر اجازه بفرمایید، دعوت بکنیم از سخرانان محترم که به نمایندگی در مدت شش دقیقه هر یک به ترتیب پیرامون نظرها و پیشنهادهای خودشان و پروژه‌ها و برنامه‌هایی که در دست اقدام دارند ایراد سخن داشته باشند به محضر حضرتعالی. خیلی سپاسگزارم از شما.

۱) سوره‌ی اسراء، آیه‌ی ۸۰؛ و بگو پروردگارا ! مرا [در هر کارى‌] به طرز درست داخل کن و به طرز درست خارج ساز، و از جانب خود براى من تسلطى یارى‌بخش قرار ده‌
۲) صلوات حضار
۳) پشت‌گرم
....
نام پرونده : مجموعه مطالب دیدار جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی