others/content
پیوندهای مرتبطخبرخبر
نسخه قابل چاپ

| یادداشت |

نقشه راه برای خروش ابراهیمی

 سرمقاله‌ی نشریه‌ی خط حزب‌الله (پیش شماره‌ی سیزدهم)
رهبر انقلاب اسلامی معمولا در دو مناسبت خاص یک رفتار ویژه و هدفمند دارند؛ به همین دلیل یکی از توصیه‌های جدی برای فهم منظومه‌ی فکری رهبر انقلاب اسلامی، مطالعه‌ی دقیق و کامل سخنرانی ایشان در روز اول فروردین در حرم امام رضا علیه‌السلام و خواندن دقیق پیام‌های سالانه حج است. عید نوروز و موسم حج دو مناسبتی هستند که آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به بهانه‌ی آن "نقشه راه" امت اسلامی را ترسیم می‌کنند. عید نوروز، ترسیم نقشه راه یکساله در مقیاس ملت ایران و وظایف آنان است و موسم حج که «عید بزرگ اّمت اسلامی به شمار [می‌آید]. کیمیای معجزه‌گری است که اگر قدر آن شناخته شود، بسیاری از آسیب‌ها و آسیبپ‌پذیری‌های دنیای اسلام، علاج خواهد شد.»(۲۲\۰۷\۹۲) به همین دلیل ایشان همواره در پیام‌های حجشان با «توجه به مسائل جهان اسلام به مهمترین و اولویت‌دارترین موضوعات مرتبط با امت اسلامی»(۰۸\۰۷\۹۳) می‌پردازند.

از سویی، استکبار که از دوران جورج بوش پسر به‌دنبال اجرای نقشه "خاورمیانه بزرگ" بود؛ به صخره‌ی سخت «مقاومت» برخورد کرد. «شکست‌های پیاپی [غرب] از ایران و افغانستان تا عراق و لبنان و فلسطین»(۱۴\۱۱\۹۰) در آن دوره منجر شد که مردم مصر بیدار شوند. مصری که دولتش در «جنگ ۲۲ روزه که مرد و زن و کودک [فلسطینی]    به وسیله‌ی آتش اسرائیلی سوختند، نابود شدند... نگذاشت کاروان‌های کمک‌ رسانی به این مردم کمک کنند» ولی ملت آن‌ها «به خاطر طرفداری رژیم [مبارک] از اسرائیل، به خاطر دنباله‌روی و اطاعت محضش از آمریکا، احساس ذلت و تحقیرشدگی» می‌کردند؛(۱۵\۱۱\۸۹) علیه استبداد مبارک با شعارهای اسلامی به‌پا خاستند. غربی‌ها پس از حوادث بیداری اسلامی  و مصر کوشیدند خود را بازسازی کنند و طرحی نو دراندازند. در سوی دیگر جبهه نیز با تغییر شرایط، ولی‌امر مسلمین جهان تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف نگذارند این موج بیداری خاموش شود و با آگاه سازی امت اسلام سد راه ترفندها و حیله‌های استکبار شوند. یکی از مهمترین این اقدامات در حوزه افکار عمومی سخن گفتن با آنان در اجتماع عظیم حج در روز برائت از مشرکین است. در حالی‌که مسلمانان عالم با جمع کردن سنگ آماده می‌شوند تا با رمی جمرات به نماد ابلیس، اعلام کفر به طاغوت کنند؛ رهبر انقلاب اسلامی به تأسی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از ترفندهای «شیطان بزرگ» یعنی آمریکا پرده برمی‌دارند و وظایف امت اسلامی را در این دوره یادآور می‌شوند. در ۵سالی که از آغاز فصل بیداری اسلامی گذشته است، رهبر انقلاب دائما بر مولفه‌های زیر تاکید کرده اند:   
۱. شناخت تفاوت‌های اسلام ناب محمدی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و اسلام آمریکایی  
۲. حفظ وحدت و پرهیز اعمال اختلاف ساز میان مسلمین    
۳. شناخت نقشه دشمن فعال در منطقه   
۴. مجاهدت برای بی اثرکردن ضربه‌ها و خدعه‌های دشمن   
۵. پشتیبانی واقعی و جدی از فلسطین    
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/30869/C/13940702_0130869.jpg
عکس پوستری | خروش ابراهیمی
"پیام حج" «یادگار ارزشمند امام خمینی» برای امت اسلامی است و برای مردم شریف ایران یادآور وظایفشان در قیاس منطقه و امت اسلامی است. امسال هم حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی که مانند نقشه راه عمل می‌کند با دعوت «برادران و خواهران حج‌گزار از هر ملّت و هر کشورى» به تامل در لبیک : اِنَّ الحَمدَ وَ النِّعمَةَ لَکَ وَ المُلکَ، لا شَریکَ لَکَ لَبَّیک  از آنان می‌خواهند که «با نگاه دقیق به گرفتارى‌هاى دنیاى اسلام به‌ویژه در غرب آسیا و شمال آفریقا، براى خود با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات شخصى و محیطى، وظیفه و مسئولیتى تعریف کنند و در آن بکوشند.»  
 
رهبر انقلاب اسلامی چهارسال پیش و در بحبوحه رخدادهای بیداری اسلامی، به دانشجویان یادآور شده بودند که «ارتباط با تشکل‌های دانشجوئی جهان اسلام کار لازمی است... امروز در دنیای اسلام، در ذیل بیداری اسلامی، مجموعه‌های دانشجوئی مجموعه‌های فعالی هستند... به نظر من با این‌ها ارتباط داشته باشید.»(۱۶\۰۵\۹۱) و در ماه رمضان امسال بازهم خطاب به آن‌ها گفتند که «بنشینید روی مسائل بین‌الملل جمهوری اسلامی کار کنید؛ روی قضایای یمن، روی قضایای عراق، روی قضایای سوریه، تحلیل‌های جذاب، نگاه به آینده.»(۲۰\۰۴\۹۴)

در شرایطی که استکبار، امروز با «ایجاد اختلاف» بین مسلمین به دنبال «تجزیه عراق و سوریه»(۲۶\۰۵\۹۴) و «تامین امنیت رژیم صهیونیستی» است، نیروی مومن انقلابی که مشعل راهش منطق اسلام ناب است با توجه به مولفه‌های ۵گانه دوران بعد از بیداری اسلامی، موظف به انجام وظایفی است. هنوز چند روزی از بیان این جملات نگذشته است که «ان‌شالله. تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدت هم روحیه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت.»(۱۸\۰۶\۹۴) و بالاخره «بت استکبار جهانى و همه‌ى بت‌هاى خوارکننده‌ى جانِ گرامى انسانى، با آن لبیک ابراهیمی - آنگاه که از عمق دل برآید و برنامه‌ى زندگى شود - شکسته خواهد شد و آزادى و عزت و سلامت، به جاى وابستگى و سختى و محنت خواهد نشست.»(۰۱\۰۷\۹۴)
....
منبع چاپی: نشریه‌ی «خط حزب‌الله»
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی