others/content
نسخه قابل چاپ

دکتر نسرین سلطان‌خواه

درباره نمایشگاه فناوری‌های راهبردی

رهبر انقلاب صبح امروز با حضور در نمایشگاه «همت مضاعف، کار مضاعف» از دستاوردهای فناوری‌های راهبردی کشور بازدید کردند. در این دیدار که تا بعد از ظهر امروز به طول انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در غرفه‌های مختلف، از نزدیک شاهد اختراعات و پیشرفت‌های علمی کشور بودند. متن زیر یادداشتی است درباره این نمایشگاه.

رهبر معظم انقلاب در هر فرصت، چه در دیدارها و ملاقات‌های عمومی و خصوصی و چه در بازدید اختصاصی، همواره بر موضوع پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور، توجه به دانش نوین، همگامی با تغییرات و تحولات علمی جهان و دستیابی بر جایگاه رفیع علمی در منطقه تأکید داشته‌اند. رهنمود‌ها و حمایت‌های معنوی ایشان از علم و عالمان کشور و آگاهی از جزئیات دو سند بالادستی یعنی: چشم‌انداز ملی جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و نقشه جامع علمی کشور انگیز‌ه‌های لازم را برای پیشرفت و توسعه علمی کشور فراهم آورده است. ضروری است به این حقیقت نیز اشاره شود که تحولات علمی و فناوری کشور و تغییرات آن به‌طور مستمر توسط ایشان رصد شده و بر آن اشراف و وقوف کامل دارند و این مهم از بیانات و راهنمایی‌های ایشان مشهود است.

برباپی نمایش همت مضاعف، کار مضاعف فرصتی را فراهم آورده تا ایشان بخشی از توانمند‌ی‌های فناوری در عرصه‌های مختلف علمی کشور را از نزدیک مشاهده نمایند و متقابلاً فرصت مغتنمی بود برای فناوران تا از نزدیک توضیحات لازم را به معظم‌له ارائه نمایند. به‌منظور برنامه‌ریزی و سازماندهی نمایشگاه در 7/12/1389 از کلیه وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌های ذی‌ربط و نمایندگان محترم دفتر مقام معظم رهبری دعوت به عمل آمد تا طی نشستی در محل سالن جلسات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حضور یابند تا در زمینه ساز و کار اجرایی به تبادل نظر و رایزنی بپردازند.

https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/11686/C/13891223_0911686.jpg

براساس برنامه زمان‌بندی شده‌ای که مورد توافق قرار گرفت، تا تاریخ 1389/12/9 اطلاعات مربوط حدود 620 طرح فناورانه به صورت الکترونیکی به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شد که این همکاری شایسته و حضور چشمگیر مخاطبان در این مدت کوتاه خود برهانی است قاطع بر توانمندی فضای علمی و اجرایی کشور. ارزیابی این طرح‌ها طی دو نشست متوالی، متمرکز و همزمان صورت گرفت و طی آن تعداد 140 طرح انتخاب و در تاریخ 1389/12/11 در اختیار مسئولان محترم دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت تا از مجموعه‌ طرح‌های منتخب آگاهی نسبی به دست آورند و در نهایت این نمایشگاه اختصاصی در  1389/12/23 برپا شد.
بدون شک بازدید رهبر معظم انقلاب از این نمایشگاه نقطه عطفی در عرصه علمی و فناوری کشور خواهد بود و به یقین باید در انتظار ثمرات و برکات این بازدید بود.
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی