others/content
نسخه قابل چاپ

دیدار رهبر انقلاب با جمعی از میهمانان کنفرانس وحدت

سخنان دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام

یکم اسفندماه، جمعی از مدعوین کنفرانس وحدت اسلامی، میهمان رهبر معظم انقلاب بودند. در این دیدار، یازده اندیشمند جهان اسلام به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. آنچه درپی می‌آید، سخنان دکتر جعفر عبدالسلام، دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام است:
[سخنان وی را از اینجا بشنوید:]

سخنان خودم را با تبریک میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) به رهبر معظم انقلاب و جمع حاضر آغاز می‌کنم. مجمع تقریب مذاهب هرساله تلاش می‌کند تا این برنامه را برگزار کند و ما را بر محور خیر گردهم می‌آورد. تشکر ویژه‌ای هم از رهبر معظم انقلاب دارم که در روزهای پیروزی حرکت مردمی مصر، دوبار صحبت کردند و ما را به حرکت هرچه بیشتر تشویق کرده و اهمیت‌های این حرکت را برای ما بازگو کردند.
همیشه به عنوان یک استاد دانشگاه از حق ایران در غنی‌سازی اورانیوم و دست یافتن به انرژی هسته‌ای در زمینه‌های مسالمت‌آمیز دفاع کرده‌ام. ما باید از ایران به خاطر دستاوردهای علمی و پیشرفت‌هایش حمایت بکنیم.

این هم در واقع بازتاب انقلاب‌های متعدد از جمله انقلاب اسلامی ایران است که اسلام را دوباره زنده کرد و به عنوان اندیشه و عمل به منصه ظهور رساند. إن‌شاءالله همین چیزی که در ایران رخ داد در کشور ما هم رخ دهد. ما هم اکنون یک تجربه بسیار خوبی داریم که همانا تجربه مصر است که در جهت خیر و اعتلای شأن اسلام و پرچم اسلام است. همه کسانی که در میدان التحریر مصر جمع شدند، همگی نماز جماعت را در وقت خودش انجام داده و می‌دهند و این دلالت واضحی است بر آن چیزی که در دل‌های آن‌هاست.

این اسلام بود که آن‌ها را برای نجات از فرعون به حرکت وا داشت؛ همان‌طور که ایران هم از دربار طاغوت نجات پیدا کرد و ما هم إن‌شاءلله به این مقصود می‌رسیم. مصر و ایران دو جریان مهم در منطقه و تأثیرگذار در سرنوشت جهان اسلام هستند. من امیدوارم که إن‌شاءالله اسلام، آن جاودانگی‌اش را به دست آورد.

https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/11281/C/13891201_1111281.jpg

من همیشه به عنوان یک استاد از حق ایران در غنی‌سازی اورانیوم و دست یافتن به انرژی هسته‌ای در زمینه‌های مسالمت‌آمیز دفاع کرده‌ام. در سال 1367 هم وقتی این مسئله مطرح شد، من تأکید کردم که این حق قانونی جمهوری اسلامی ایران است. به هر حال اهمیت وجود این انرژی اتمی برای همه امت اسلام روشن است. ما باید از ایران به خاطر دستاوردهای علمی و پیشرفت‌هایش حمایت بکنیم.
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی