others/content
نسخه قابل چاپ

دکتر نسرین سلطان‌خواه

آرامش، خودباوری و اعتماد به نفس


رهبر انقلاب با در نظر گرفتن جمیع شرایط موجود و رویدادهایی که در سال گذشته حادث شد، امسال را با عنوان سال همت و کار مضاعف نامگذاری کردند. سال گذشته با رویدادها و حوادث بسیاری همراه بود، دشمنان خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران و دنباله‌روان آنها در داخل کشور، در صدد بهره‌برداری از مسائل داخلی بودند که با هوشیاری مردم و تدابیر رهبر انقلاب خنثی شد. رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به‌نام «همت مضاعف، کار مضاعف» اعلام کردند که در این کشور ثبات سیاسی، ثبات اقتصادی و ... وجود دارد. ایران اسلامی آماده کار و تلاش است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد. در شرایط کنونی که حرکت کشور رو به جلو و در مسیر توسعه است، همه باید با آرامش و طیب خاطر به همت، کار و تلاش مضاعف توجه و در این مسیر حرکت کنیم.

رهبر انقلاب بر باور ملی، عزم ملی، خود باوری و اعتماد به نفس تأکید زیادی دارند. ایشان هم‌اکنون این روحیه را در وجود ملت ایران دریافته و مشاهده کرده‌اند که آن روحیه خودباوری ملی و اعتماد به نفس به اوج خود رسیده است؛ یعنی ابزارهای لازم برای تلاش و کار مضاعف فراهم و مهیا شده است.

اگر به دنبال رفاه هستیم...
این نکته را نیز باید در نظر گرفت که سال «همت مضاعف، کار مضاعف» بی‌ارتباط با شعار سال گذشته (اصلاح الگوی مصرف) نیست. همت و کار مضاعف در تمامی عرصه‌ها از قبیل اصلاح الگوی مصرف باید متجلی شود.
همت و تلاش مضاعف، نباید تنها بر حوزه خاصی متمرکز شود، به بیان دیگر برای تلاش بیشتر نباید عرصه‌ها و حوزه‌هایی را بر دیگری اولویت داد.

در مسیر تحقق شعار همت و کار مضاعف، زمان بسیار ارزشمند است. درواقع باید از زمان و همچنین از منابع موجود برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور و چشم‌انداز پیش‌بینی شده، بیشترین استفاده شود. مدیریت مناسب منابع و استفاده مطلوب از زمان، همراه با همت و تلاش مضاعف، دسترسی به اهداف تعیین شده در برنامه‌های توسعه‌ای کشور را میسر و امکان‌پذیر می‌کند.

یکی از اساسی‌ترین راهکارها برای تحقق شعارها و اهداف معین نظام، فعالیت فرهنگی است. برای اینکه اهداف نظام در مسیر واقعی تحقق خود قرار گیرند و نیز برای تحقق آنها یک اجماع و حرکت همه‌جانبه شکل بگیرد، فرهنگ‌سازی لازم است.
باید فرهنگ کار و تلاش در میان همه اقشار جامعه نهادینه شود. همه باید به این باور برسند که اگر به دنبال امنیت، رفاه و سعادت بیشتر هستیم، این امر جز در سایه همت بیشتر و کار و تلاش مضاعف محقق نخواهد شد.
 
در اين رابطه بخوانید :
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی