others/content
نسخه قابل چاپ

گفت‌وگو با روزنامه‌نگار فلسطینی

آیت‌الله خامنه‌ای با اذهان و قلوب ما سخن گفتند

|گفت‌وگو با روزنامه‌نگار فلسطینی|

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif علی بغدادی، از مهمانان حاضر در نخستین اجلاس بیداری اسلامی،  متولد شهر بیت‌المقدس است که ۵۱ سال پیش به آمریکا رفته و تاکنون در این کشور سکونت داشته است. شغل وی پیش از ورود به آمریکا مدیریت مربوط به نرم‌افزار و طراحی‌های کامپیوتری است اما با ورود به آمریکا به یک فعال سیاسی، نویسنده و ژورنالیست فعال تبدیل می‌شود چرا که به گفته خودش وظیفه‌‌اش به عنوان یک مسلمان این است که حقیقت را به آمریکایی‌ها نشان دهد و بگوید واقعاً در دنیا چه می‌گذرد. وی در این گفت‌و گو به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب در نخستین اجلاس بیداری اسلامی پرداخته است:

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif کدام قسمت از سخنرانی رهبر انقلاب بیش‌تر مورد توجه خواهد گرفت؟ چه از سوی انقلابیون، چه از سوی افکار عمومی و چه از سوی غرب؛ واکنش آن‌ها چه خواهد بود؟

قبل از هر چیز باید تصریح کنم که بسیار بسیار تحت تاثیر سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفتم، دلیل‌اش این است که این مرد بسیار علمی حرف می‌زند و وقت تلف نمی‌کند. وی دارای نظریه است و ایده‌های وی تنها محدود به مسلمانان نیست. وی درباره انسانیت سخن می‌گوید و  دغدغه مردم، مظلومان و برقراری عدالت و آزادی و برابری را در سرتاسر جهان را دارد. من شخصا علاقه‌ای ندارم تنها در مورد مسلمانان حرف بزنم و تنها بر روی مسلمانان متمرکز شویم؛ اکنون بشریت در رنج است، سخنان ایشان هم در این راستا بود. امام خامنه‌ای با قلب و ذهن ما سخن می‌گفت.  وی با لفاظی‌های سیاسی و حرف‌های بیهوده وقت را تلف نمی‌کند.

اما در مورد سوال شما باید تصریح کنم ‌که ما باید علیه هرگونه ظلم و جنایتی در جهان به پا خیزیم. بگذارید در مورد غرب سخن نگوئیم چرا که غرب از آن‌چه که ما می‌بینیم و می‌گوئیم خوشحال نخواهد شد، غرب حتی نمی‌خواهد مردمان‌اش از حقیقت در مورد ایران مطلع شوند. غرب نمی‌خواهد بگوید که امام [خامنه‌ای] چه گفت؟ آن‌ها چنین رویدادهایی را پوشش نخواهند داد. اگر مردم غرب از حقیقت ایران، حقیقت انقلاب اسلامی ایران، حقیقت انقلاب‌های اسلامی کنونی در منطقه باخبر شوند حتما واکنش نشان می‌دهند. بخصوص در آمریکا که مردمان خوبی هستند اما شست‌وشوی مغزی شده‌اند و مطالب را یک‌طرفه دریافت می‌کنند. لحظه‌ای که از حقیقت بدانند، قطعا واکنش نشان می‌دهند. متاسفم که به شما بگویم رسانه‌های غربی بویژه آمریکا بوسیله صهیونیست‌ها کنترل می‌شود، آن‌ها مانع از دریافت واقعیت بوسیله مردم آمریکا می‌شوند؛ اگر مردم آمریکا سخنرانی امام [خامنه‌ای] را بشنوند، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت اما آن‌ها [رسانه‌ها] ما را به عنوان تروریست و امثالهم به تصویر می‌کشند و بذر نفرت می‌کارند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی خود به نظام‌سازی پس از انقلاب‌های ناشی از بیداری اسلامی در منطقه سخن گفتند، به عقیده شما چالش نظام‌سازی در این کشورها چیست؟

چالش پیش‌رو جهان عرب، انقلاب‌ها در تونس، مصر، یمن و بحرین این است که آمریکا در حال تلاش برای ایجاد انحراف و یا مهار این قیام‌ها است. بزرگ‌ترین چالش برای مسلمانان و اعراب این است که هوشیار باشند؛ بویژه جوانان که باید به تظاهرات خود ادامه دهند و آن را ترک نکنند. به مصر نگاه کنید: آن‌ها [جبهه استکبار] به انقلاب احترام نمی‌گذارند، این امر را القا می‌کنند که ارتش تنها می‌تواند مصر را اداره کند و می‌خواهند انقلاب مصر را مهار کنند، جوانان در سرتاسر جهان عرب باید بیدار و هوشیار باشند، دولت‌های خود را  مجبور به ایستادگی در مسیر درست بکنند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif اخیرا، مقام معظم رهبری طی بیاناتی از «پیش‌روی این بیداری تا قلب اروپا» سخن گفتند، آیا مستندی دال بر چنین پیش‌بینی‌ای موجود است؟

روز گذشته [در یک سخنرانی‌] از حقیقتی سخن گفتم: بیداری جهان اسلام، بهار اعراب و انقلاب میدان تحریر بر آمریکا نیز تاثیر گذاشته است، بر مردم آمریکا تاثیر گذاشته است. این یک واقعیت است که در ماه فوریه و مارچ، شهر مدیسون در ایالت ویسکانسن آمریکا شاهد  تظاهراتی در یکی از میادین اصلی خود بود؛ مردم چادر زدند و علیه سیاست‌ها دست به تظاهرات زدند چرا که فرماندار، قوانین و مقرراتی در رابطه با قوانین کار و کارگران وضع کرده که مردم آن را قبول نداشتند. سرتاسر آمریکا شامل خوانندگان، تهیه‌کنندگان و چهره‌های مطرح از این حرکت حمایت کردند. این افراد [معترضان] شعارهایی می‌دادند و دست‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که مشابه رفتار مردم در میدان تحریر قاهره بود؛ مثلا مردم خطاب به اسکات واکر (فرماندار ویسکانسن) می‌گفتند مرگ بر حسنی واکر. یک امر زیبایی هم در این میان اتفاق افتاد که جوانی در میدان تحریر دست‌نوشته‌ای را بالا برد که برخی رسانه‌ها آن را نشان دادند، مردی جوان در میدان تحریر با مردم در ویسکانسن اظهار وحدت و هم‌دردی کرده بود. باید دوباره اشاره کنم که مشکل ما، مشکلی بشری است و نه تنها محدود به مسلمانان. عدالت، رفتار احترام‌آمیز، زندگی مناسب برای فرزندان‌مان از جلمه خواسته‌های جهانی است.
تظاهرات ملت مصر
مثال دیگر این که در روزهای اخیر و همین امروز بیش از چندین هزار نفر در نیویورک تجمع کرده‌اند و می‌خواهند وال استریت را تصرف کرده و چادر بزنند. آن‌ها علیه سیاست‌های وال استریت دست به تظاهرات زده‌اند و آن را نماد چپاول منابع جهانی و فساد در دولت آمریکا دانسته است، آن‌ها از رئیس‌جمهور خود خواسته‌اند تا پایان‌بخش این فساد باشد.
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی