newspart/index2
مقاومت ملت ایران / مقاومت / استقامت ملت ایران/ ایستادگی ملت ایران
طراحی این صفحه تغییر کرده است، برای ارجاع به صفحه‌ی قبلی اینجا کلیک کنید.
مقاومت ملت ایران

این را بدانید که وضع دنیا عوض خواهد شد و معنویت، حق خود را از اقتدار جهانى در دنیا به دست خواهد آورد. هیچ تردیدى در این نیست. این دیگر امکان ندارد که قدرتهاى بزرگ مثل امریکا و غیره، فرض کنند که این حرکت شتابنده‌ى معنویت را در دنیا از بین خواهند برد. هر کارى با نظام جمهورى اسلامى بکنند، بازتاب مظلومیت این نظام و ایستادگى و مقاومتش، تأثیرِ برانگیزاننده‌تر و زنده‌کننده‌ترى در سطح دنیاى اسلام خواهد داشت و کسانى را برخواهد انگیخت؛ کمااین‌که تا امروز هر حادثه‌یى همین‌گونه بوده است.
جنگ را بر ما تحمیل کردند. ما از جنگ ضربات مادّى و معنوى زیادى دیدیم، اما خسارت نکردیم؛ زیرا با وجود این ضربات، اسلام عزیز شد و همه در دنیا فهمیدند که اگر ملتى مؤمن شد و به خدا و قرآن و روز جزا معتقد گردید و جوانانش در میدان جنگ، این‌گونه با مظلومیت جنگیدند، تا حدى که دشمن را ناکام کردند، سربلند و پیروز است. همه‌ى قدرتهاى دنیا دستشان را روى هم گذاشتند، تا بتوانند به قصد ساقط کردن نظام اسلامى، بخشى از این کشور را جدا کنند و تمامیت ارضى ایران را از بین بردند؛ ولى نتوانستند. این، شکست قدرتهاى بزرگ نیست؟ این، غلبه و عزت و توانایى ملت ما نیست؟
امروز، هم اروپاییها و هم امریکاییها و هم روسها و هم خیلى از کشورهاى دیگر - که مى‌دانستیم به عراق کمک مى‌کنند و خیلى از کشورها را هم که نمى‌دانستیم - خودشان اعتراف مى‌کنند که در طول جنگ، چه‌قدر به عراق کمک کرده‌اند. یعنى ناتو، امریکا و ورشو - سه محور اصلى قدرت نظامى - دست روى دست هم گذاشتند و به یک طرف کمک کردند، تا آن طرف دیگر را شکست بدهد و او را به عقب بنشاند و حکومتش را ساقط و سرزمینش را تجزیه کند؛ ولى نتوانستند. این، واقعاً خیلى عظمتى است؛ عظمت اسلام. پس، اسلام در این جنگ عزیز شد و مسلمانان فهمیدند که اسلام با یک ملت چه مى‌کند.
ما همان ملت شهریور بیستیم. باد جنگ به این کشور خورد و همه چیز را از ما گرفت. دوساعت نتوانستیم مقاومت کنیم! شمال و شرق و جنوب کشور، به وسیله‌ى دشمن تصرف شد. ما کدام شهید را از آن روز به یادگار داریم؟ آن روز، کدام مجموعه‌یى از ملت مى‌توانند بگویند ما بودیم که دفاع کردیم؟ امروز - یعنى در دوران اسلام - چگونه است؟ در این کشور، چه جایى است که افتخار دفاع جانانه و ستایش‌برانگیز را نداشته باشد؟ در هریک از دهات همین مازندران شما که آدم وارد بشود، عکس چند شهید در آن‌جاست. همه جاى کشور، این‌طور است. پس، با این حرکت ما اسلام عزیز شد.
نکته‌یى که مى‌خواهم عرض بکنم، این است که هرجا اسلام باشد، رد ارکان نظام سلطه‌ى جهانى هم در آن‌جا هست. هرجا اسلام تشکیل بشود، ضدیت با ظلم و تجاوز و استعمار و استثمار و تحقیر مردم و ضدیت با بقیه‌ى ملامح و نشانه‌هاى نظام سلطه‌ى امروز دنیا نیز در آن‌جا هست. به همین خاطر است که جمهورى اسلامى، با نظام کنونى تسلط و اقتدار در دنیا مخالف است.1369/02/22

لینک ثابت
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی