news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/08/01

دیدار رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با ایشان طی رهنمودهائی که خطاب به آنان ایراد فرمودند لزوم پاسداری از اسلام در محیط های دانشگاهی و فراهم ساختن امکانات رشد نیروهای حزب اللهی را مورد تأکید قرار دادند.

در این دیدار که دکتر فاضل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشت مقام معظم رهبری در بیاناتشان اهمیت و جایگاه ارزشمند علم و دانشرا خاطرنشان ساختند و فرمودند: در نظام جمهوری اسلامی ایران اساتید دانشگاه ها عمیقاً باور دارند که پیشرفت علمی کشور در خدمت و کمک به مردم است و امروز بنیاد و اساس کار در ایران اسلامی سالم و مطهر است لذا اساتید و مسئولان دانشگاهها بایددر محیطهای دانشگاهی در حد اعلا از اسلام پاسداری کنند. و روند کار بگونه ای باشدکه بیگانگان از اسلام و انقلاب، احساس تسلط بر امور دانشگاهی و علمی را نکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای از فرد حزب اللهی به عنوان کسی که خود را وقف اجرای فرامین الهی و دستیابی به اهداف اسلام و انقلاب کرده است نام بردند و افزودند:ارزش در ایمان، اطاعت از خدا و دلسوزی برای کشور و جامعه است. کسی که برای انقلاب و ملت دل میسوزاند و برای خود هیچ وظیفه ای جز خدمت به اسلام، انقلاب و کشور قائل نیست حزب‌اللهی محسوب میشود، لذا تلاشها باید در جهت تقویت و رشد جناح حزب اللهی کشور، بویژه در دانشگاهها بکار گرفته شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که ریاست دانشگاه باید ریاست علمی باشد، ضرورت لزوم توأم بودن علم با عمل واعتقاد را یاد آور شدند و تجلیل از استاد و احترام به او در محیطهای دانشگاهی بویژه از سوی دانشجویان را مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری تدریس دردانشگاهها توسط کسانی که به اسلام و انقلاب اعتقاد ندارند را مشروط به ارائه ی علم خود امکان پذیر دانستند و میدان ندادن به این دسته افراد در صحنه ی مدیریت دانشگاه ها و جامعه را گوشزد کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای به اهمیت و ارزش علم اشاره کردند و فرمودند: برای عالم هیچ جاذبه و ارزشی بالاتر از علم نمیتواند وجودداشته باشد. عالمی که علم خود را در خدمت به زندگی شخصی و لذات نفسانی بکار گیرد فاقد ارزش معنوی و اجتماعی است. حفظ عزت و شرف علم مسئله ی بسیار مهمی است که اهل علم باید نسبت به آن اهتمام ورزد.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان با اظهارامیدواری نسبت به مرتفع شدن مشکلات در دانشگاه ها بویژه از لحاظ فضای آموزشی وضرورت صرفه جوئی در امور غیر ضروری را نیز مورد تأکید قرار دادند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای دکتر فاضل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی کوتاهی از مسائل دانشگاههای علوم پزشکی را به استحضار رهبر انقلاب اسلامی رساند و در سخنان خود تأثیر کیفیت، نحوه ی کار و توانائیهای دانشگاه ها درآینده ی کشور، انقلاب و نظام را بسیار مهم توصیف کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی