news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1398/06/20

آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی

آخرین شب مراسم سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین در شب شهادت زین‌العابدین حضرت امام سجاد علیهماالسلام با حضور رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در سخنانی گفت: در حادثه‌ی عاشورا خواص، بموقع وارد میدان نشدند و آن حادثه‌ی تلخ اتفاق افتاد درحالی‌که اگر بهنگام وارد شده بودند، چه بسا سرنوشت تاریخ تغییر میکرد.

سخنران مراسم با بیان اینکه اگر در امتحانات مراقب نباشیم ممکن است مردود شویم، افزود: مردودی‌ها کسانی بودند که به جنگ امام حسین علیه‌السلام آمدند و دلبسته‌ی دنیا بودند و قبولی‌ها یعنی آنها که با امام علیه‌السلام ماندند، عاشق خدا بودند و دین خود را فدای دنیا نکردند.

حجت‌الاسلام خاتمی، اعتماد به بیگانگان را مصداق دلبستگی به دنیا دانست و گفت: دشمن میخواهد چنین القا کند که ملت ایران خسته شده است اما به یاری خداوند، ملت عاشورایی ایران خسته‌شدنی نیست و به بیگانگان اعتماد ندارد.

همچنین در این مراسم آقایان مرتضی طاهری و سعید حدادیان به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهداء و امام سجاد علیهماالسلام پرداختند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی