news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1398/06/18

مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در شب عاشورای حسینی علیه‌السلام با حضور رهبر انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از مردم دلداده‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تحلیل انگیزه‌های مخالفان حرکت امام حسین علیه‌السلام و پاسخ امام علیه‌السلام به آنها، گفت: گروهی از مخالفان حرکت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، مزدوران حکومت بودند که با پاسخ قاطع و شجاعانه‌ی امام روبه‌رو شدند.

آقای رفیعی گروه دیگر از مخالفان حرکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را عافیت‌طلبان خواند و خاطرنشان کرد: سومین گروه مخالفان حرکت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، خواص بودند و اگرچه سابقه‌ی جهاد داشتند اما قدرت تحلیل نداشتند که امام علیه‌السلام در مقابل آنها، با اقناع و استدلال برخورد کردند.

سخنران مراسم، با تأکید بر لزوم تسلیم در برابر امام حق به‌عنوان رمز فلاح و رستگاری، افزود: قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بر اساس فرمان خداوند بود و همه‌ی اصحاب و یاران ایشان در کربلا امام‌شناس و تسلیم حق بودند.

در این مراسم همچنین آقایان آتشکار و محمدرضا طاهری به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اهل‌بیت آن حضرت پرداختند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی