news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/11/09

دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب در آستانه‌ی دهه‌ی فجر

در آستانه‌ی یازدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به عنوان استمداد از فیوضات الهی و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و برکات روح مطهر حضرت امام خمینی قدس سره الشریف نشستی آکنده از صفا و صمیمیت از مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در حسینیه ی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و در محضر رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزار شد.

در این نشست ابتدا حجت الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور ضمن ارائه ی تحلیلی از تحولات جهانی اظهار داشتند: دو قطب قدرت در جهان که تاکنون با یکدیگر تضاد داشتند امروز در حال هماهنگ شدن هستند و همت استکبار جهانی مصروف ممانعت از بروز یک قطب جدید و نیرومند اسلامی است که مزاحم اهداف و برنامه های آنها باشد، زیرا قدرت های متجاوز و توسعه طلب حرکت و وحدت اسلامی را تهدیدی جدی برای خود دانسته و با آن شدیداً مخالفت می کنند. رئیس جمهوری سپس از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به خاطر تصویب برنامه ی پنج ساله تشکر و قدردانی کرده و آمادگی کامل دولت را در اجرای آن اعلام داشتند.

آنگاه حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با ذکر آیه ی شریفه ی "قل انما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله مثنی و فرادی" و یاد امام عظیم الشأن به عنوان مظهر این آیه ی الهی طی بیانات مبسوطی به بیان اهمیت تلاش مخلصانه ی مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در پیشرفت و توفیق نظام در جهت هدف های والای آن پرداخته و فرمودند: تحولات عظیم جهانی و تغییر جغرافیای سیاسی عالم که در حال تحقق است از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ناشی می شود. انقلاب اسلامی معجزه ای بزرگ بود که به وسیله ی امام فقید قدس سره اتفاق افتاد و از آنجا که تکیه امام همواره بر قیام لله بود خداوند چنین تحول عظیمی را به دست توانمند و معجزه آسای او محقق ساخت. اکنون بر ماست که در حرکات، اعمال و گفتار خود، خدا را همیشه در نظر بگیریم و برای او با دشمنان دشمنی و با دوستان او دوستی کنیم .

رهبر انقلاب اسلامی سپس به بیان اهداف اهلی و ارزش های انسانی و اسلامی انقلاب پرداختند و با اشاره به این مطلب که آرمان ها و اهداف انقلاب بر مبنای دو اصل مکتب و مردم استوار است و محور اصلی در سیاست داخلی، تلاش بی وقفه در راه تحقق عدالت اجتماعی و در جهت آن، مبارزه با فقر و ناامنی و بی سوادی بر اساس تعالیم عالیه اسلام را مورد تأکید قرار دادند.

ولی امر مسلمین عزت، حکمت و مصلحت را سه اصل مهم و اساسی در سیاسی خارجی اعلام کردند و با اشاره به لزوم حفظ استقلال همه جانبه ی کشور فرمودند: ما باید صلاح و تقوا و دل نبستن به دنیا را سرلوحه ی اعمال و رفتار خود قرار داده و تنها در چنین وضعیتی است که حکومت صالحان تحقق می یابد و سرنوشتی را که خداوند برای صالحان معین فرموده از آنِ خود خواهیم کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی برنامه ای شدن امور را در گردونه ی نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: برنامه ریزی و تبعیت و پیروی از برنامه به عنوان یک ارزش و اصل در نظام تلقی شود و برنامه ی پنج‌ساله آغاز راهی است که باید در دهه ی بازسازی مورد توجه و عنایت جدی تمامی کارگزاران و مسؤولان نظام قرار بگیرد و در پایان سخنانشان اهمیت شرکت وسیع مردم در مراسم ویژه ی دهه فجر و یادبود پیروزی انقلاب را یادآور شدند.

بنا بر همین گزارش این گردهمائی در یک فضای معنوی و بااقامه ی نماز جماعت توسط حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پایان یافت.

این گزارش حاکسیت در این مراسم رؤسای سه قوه، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی، اعضای شورای نگهبان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤولان قوه ی قضائیه به همراه معاونین و مشاورین رئیس قوه ی قضائیه، معاون اول رئیس جمهور، معاونین و مشاورین رئیس جمهور، رؤسای سازمان های وابسته به نهاد ریاست جمهوری، وزراء و معاونین وزارتخانه ها و رؤسای سازمان های وابسته، استانداران سراسر کشور، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رؤسا و نمایندگان ولی فقیه در بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان حج و اوقاف وامور خیریه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نهضت سواد آموزی و بنیاد پانزده خرداد، نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها، مسؤولین و مدیران سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مدیران روزنامه های کثیرالانتشار حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی