news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/04/07

دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر، مسئولین قضائی و جمعی از مردم لرستان با رهبر انقلاب

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امریکا و برخی دول اروپائی را مروج تروریسم خوانده و با استناد به تأمین مالی گروهک های تروریست از سوی دولت های غربی و امریکائی تأکید کردند که این کشور ها برای مقاصد شوم خود تروریست ها را تربیت می کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با خانواده های معظم شهدا هفتم تیر، اعضای شورای عالی قضائی، قضات و مسؤولین دستگاه قضائی و جمعی از اقشار مختلف مردم استان لرستان ضمن عرض تسلیت متقابل ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی قائد عظیم الشأن اسلام با اشاره به سالگرد فاجعه هفتم تیر فرمودند: در این ماجرا مدعیان طرفداری از مردم و خلق و نیز قدرت های جهانی مدعی حقوق بشر و ضدیت با تروریسم افشاء شدند. این فاجعه و حوادث نظیر آن پردۀ غلیظ ریا، دروغ و خدعه گروهک های مدعی حمایت از مردم و انقلاب را پاره کرد و ملت ایران چهرۀ منافقین و گروهک های دیگری که با همه ارزش های انسانی ضدیت داشتند را شناختند و این از برکات خون شهدای هفتم تیر است که خون پاک آنها دامان گروک های وابسته را گرفت.

رهبر کشورمان با بیان اینکه گروهک ها از آدم کشی در ابعاد وسیع هیچ ابای نداشته اند افزودند: آنها به خاطر اهداف و مقاصد شوم خود علیه انقلابی با این عظمت در حساس ترین لحظات کشور که درگیر یک جنگ آنچانی بود دست به چنین جنایت بزرگی زدند و ملت ایران را داغدار کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وقاحت و گستاخی سردمداران سیاست های جهانی و مدعی حقوق بشر و ضدیت با تروریسم فرمودند: هنوز هم سردمداران امریکا و اروپا می گویند که با تروریسم مخالفند لکن این امر یک ادعای تبلیغاتی و جنجالی است و واقعیت مسئله چیز دیگری است. حمایت امریکا و برخی دول اروپائی از گروهک هائی که دستشان به خون مردم آغشته است آشکارا گویای آن است که این کشور ها مروج تروریسم بوده و آنها را برای مقاصد شوم خود تربیت می کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران طرفداری دول استکباری و سازمان های تابعه آنها ازحقوق بشر را فریب، دروغ و خدعه خواندند و با بیان اینکه تروریسم در دامان قدرت های استکباری رشد می کند

فرمودند: حمایت پارلمان اروپا و امثال این مجامع از تروریست ها درحقیقت به معنای آن است که آنها خود را در تاریخ و در برابر چشم انسان های آزاده جهان محکوم کرده و در تاریخ برای خود لکه ننگی درست می کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان ضمن تقدیر از تلاش های قوۀ قضائیه طی ده سال گذشته اظهار داشتند: قوه قضائیه ملاک و معیار سلامت جامعه است. اگر دستگاه قضائی سالم، دقیق و دور از هر گونه عاملی به غیر از عدل و انصاف و مقرارت اسلامی باشد تمامی دستگاه های کشور و جامعه به مرور اصلاح خواهند شد و اگر دستگاه قضائی از آن سلامت برخوردار نباشد دستگاه های دیگر کشور اگرچه سالم هم باشند به تدریج به فساد خواهند گرائید و به همین دلیل اسلام به قاضی، قضاوت و محکمه حداکثر اهتمام را ورزیده است و شاید در تعالیم اسلامی بر روی کمتر چیزی مثل قضا تأکید شده است.

ایشان با تأکید بر ضرورت رشد و اعتلای روز افزون دستگاه قضائی افزودند: قوه قضائیه ملجاء و مأمن مردم به حساب می آید. دستگاه قضایی باید با هر گونه ظلمی و در هر مقامی بر خورد کند و این امر مورد انتظار اسلام و همه مردم است و تلاش های جاری در دستگاه قضائی باید در همین جهت باشد.

رهبر کشورمان حاکمیت معیار ها و ارزش های اسلامی بر دستگاه قضائی را پر اهمیت خوانده و فرمودند: ما نباید در برابر جنجال مخالفین و دشمنان دچار انفعال شویم. فرهنگ غربی شیوه قضاء اسلامی را درک نمی کند آنها حاضر نیستند شیوه قضائی ما را که مبتنی بر ارزش ها ی اسلامی است درک کنند و آنرا بفهمند. ما معتقدیم که عدالت را تنها قضاء اسلامی می تواند تاٌمین کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این مهم که اسلام به کشور و ملت ما عزت و حیثیت بخشیده است فرمودند: ما باید با تمام توان خود را از اسلام و انقلاب دفاع کنیم. دنیا هیچ ملتی را مانند ملت ایران که با قدرت، اعتماد به نفس و قاطعیت در برابر قدرت های زورگو و استکباری جهانی ایستاده است نمی شناسد و ملت قهرمان ما از آغاز انقلاب تا به امروز این راه مستقیم را که عمل به اسلام است طی کرده و با مأیوس ساختن دشمنان، امید آنها را در خدشه دار کردن اهداف ما قطع کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با نوید آینده‌ای بسیار روشن فرمودند: ملت ایران خواهد توانست در آینده‌ای که به سمت آن در حرکت هستیم هم عدالت اجتماعی، هم رفاه مادی و هم استقلال کامل داشته باشد. ایشان در پایان با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و صمیمیت ایجاد شده در سرتاسر کشور افزودند: دشمن تبلیغات می کند و سعی دارد با دروغ پراکنی، دل ها را نسبت به آینده نا امید کند و مردم را از ادامه حرکت باز دارد و با عمده کردن مشکلات وحدت را مخدوش سازد و ما باید متوجه این دسیسه دشمن باشیم. به گزارش خبرنگار ما در این دیدار حجت الاسلام حسینی میانجی نمایندۀ ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد طی سخنان کوتاهی با اعلام بیعت مردم مسلمان لرستان با رهبری، ارتحال جایگاه قاعد عظیم الشاٌن اسلام امام خمینی را به حضرت آیت الله خامنه ای تسلیت گفت همچنین حجت الاسلام والمسلمین مقتدائی عضو و سخنگوی شورای عالی قضائی ارتحال ملکوتی امام عزیز را تسلیت گفت و مراتب بیعت دستگاه قضائی با مقام معظم رهبری را اعلام داشت

در این دیدار خانواده های معظم شهداء هفتم تیر، آیت‌الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین خوئینی ها دادستان کل کشور به اتفاق اعضای شورای عالی قضائی، حکام شرع، دادستان های انقلاب، رؤسای کل دادگستری ها، دادستان های عمومی سراسر کشور، جمعی از قضات دیوان عالی کشور و دادگاه های عمومی، دادسرای عمومی تهران، بازرسی کل کشور، سازمان زندان ها، قضات دادگاه ها و دادسرای انقلاب اسلامی تهران، مدیران کل و جمعی از کارکنان واحد های مختلف دستگاه قضائی نمایندگان مجلس و خبرگان، ائمه جمعه و جماعات و گروهی از علما و روحانیون حوزه های علمیه مسؤولین و نیز اقشار مختلف مردم استان لرستان حضور داشتند. همچنین قضات و کارمندان دادسرا ها و دادگاه های انقلاب اسلامی تهران با تقدیم طومار امضاء شده ای ضمن تسلیت ارتحال حضرت امام خمینی قدس سره و تبرک به مناسبت انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سمت رهبری انقلاب اسلامی مراتب بیعت کامل خود را اعلام داشته اند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی