news/content
نسخه قابل چاپ
1394/01/20

دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از بانوان، شاعران و ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، مطالب بسیار مهمی را درخصوص مذاکرات هسته‌ای و همچنین تحولات یمن بیان کردند.
ایشان سخنان خود را با این مقدمه شروع کردند که «برخی سؤال می‌کنند چرا رهبری درباره مذاکرات اخیر هسته‌ای موضع‌گیری نکرده است؟»
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: علت موضع‌گیری نکردن رهبری این است که جایی برای موضع‌گیری وجود ندارد زیرا مسئولان کشور و مسئولان هسته‌ای می‌گویند هنوز کاری انجام نگرفته و هیچ موضوع الزام‌آوری میان دو طرف بوجود نیامده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: چنین وضعیتی نیاز به موضع‌گیری ندارد.
ایشان گفتند: اگر از من سؤال شود که «شما موافق مذاکرات اخیر هسته‌ای هستید یا مخالف»، می‌گویم نه موافق هستم و نه مخالف، چون هنوز اتفاقی نیفتاده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همه‌ی مشکل بعد از این است که باید درباره جزئیات بحث و گفتگو شود زیرا طرف مقابل، لجوج، بدعهد، بدمعامله و اهل از پشت خنجر زدن است و ممکن است در دوره‌ی بحث درباره جزئیات، کشور و ملت و مذاکره کنندگان را در حصار قرار دهند.
ایشان گفتند: آنچه که تاکنون اتفاق افتاده نه اصل توافق، نه مذاکره منتهی به توافق و نه محتوای توافق را تضمین نمی‌کند و حتی این موضوع را هم تضمین نمی‌کند که این مذاکرات به توافق منتهی شود، بنابراین تبریک گفتن معنایی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه چند نکته را متذکر شدند و گفتند: من هیچگاه درخصوص مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم و این موضوع هم بواسطه یک توهم نیست بلکه بدلیل تجربه‌ای است که در این باره وجود دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر در آینده جزئیات مسائل و حوادث و یادداشت‌های مذاکرات هسته‌ای این روزها منتشر شود، همه متوجه خواهند شد که این تجربه ما از کجا نشأت می‌گیرد.
ایشان خاطرنشان کردند: با اینکه به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم اما از این مذاکرات موردی با تمام وجود حمایت کردم و اکنون نیز حمایت می‌کنم.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: من از توافقی که عزت ملت ایران را تأمین کند، صددرصد حمایت می‌کنم و اگر کسی بگوید که رهبری با رسیدن به توافق مخالف است، سخن خلاف واقع گفته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ایشان با توافقی که منافع ملت و کشور را تأمین کند، کاملاً موافق هستند، افزودند: البته این را هم گفته‌ام که «توافق نکردن بهتر از توافق بد است»، زیرا قبول نکردن توافقی که بخواهد منافع ملت ایران را پایمال کند و عزت ملت را از بین ببرد، شرف دارد بر توافقی که بخواهد ملت ایران را تحقیر کند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس به یک ابهام صراحتاً پاسخ دادند و گفتند: برخی اوقات گفته می‌شود که جزئیات این مذاکرات، زیر نظر رهبری است در حالی که این سخن دقیق نیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: من نسبت به مذاکرات بی تفاوت نیستم اما تا بحال در جزئیات مذاکرات دخالت نکرده‌ام و از این پس هم دخالت نخواهم کرد.
ایشان خاطرنشان کردند: من مسائل کلان، خطوط اصلی، چارچوب‌ها و خط قرمزها را عمدتاً به رئیس‌جمهور و در برخی موارد محدود به وزیر امور خارجه گفته‌ام اما جزئیات در اختیار آنها است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بنده به مجریان مذاکرات هسته‌ای اعتماد دارم و تاکنون تردیدی نسبت به آنها نداشته‌ام و ان‌شاءالله که در آینده هم، اینچنین باشد اما درخصوص مذاکرات هسته‌ای، دغدغه جدی دارم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به طرف مقابل که اهل فریب و دروغ و عهدشکنی و حرکت درخلاف مسیر صحیح است، علت دغدغه جدی را این موضوع دانستند و گفتند: یک نمونه از چنین رفتارهای طرف مقابل در مذاکرات اخیر اتفاق افتاد و کاخ سفید بعد از گذشت حدود دو ساعت از پایان مذاکرات، بیانیه چند صفحه‌ای را در تبیین مذاکرات منتشر کرد که در اغلب موارد خلاف واقع بود.
ایشان افزودند: نگارش چنین بیانیه‌ای در مدت ۲ ساعت امکان‌پذیر نیست بنابراین آنها در همان زمانی که در حال مذاکره با ما بودند، مشغول تدوین بیانیه‌ای مخدوش، غلط و برخلاف محتوای مذاکرات بودند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه طرف مقابل ما، طرف بدعهد و متقلبی است، خاطرنشان کردند: نمونه‌ی دیگر این است که آنها بعد از هر دور مذاکرات، سخنان علنی بیان می‌کنند و سپس خصوصی می‌گویند، این سخنان برای آبروداری در داخل و برای مقابله با مخالفان است در حالیکه این مسائل به ما ربطی ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: آنها براساس همان ضرب‌المثل معروف که «کافر همه را به کیش خود پندارد» می‌گویند اگر رهبری ایران هم مخالفتی با مذاکرات کند، سخن واقعی آنها نیست بلکه برای آبروداری داخلی است در حالیکه آنها واقعیات داخل ایران را نمی‌فهمند.
ایشان تأکید کردند: سخنان رهبری با مردم براساس اعتماد متقابل است و همان‌طور که مردم به بنده‌ی حقیر اعتماد دارند، من هم نسبت به مردم اعتماد کامل دارم و معتقدم که همواره دست خدا با این مردم است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: حضور مردم در سرمای ۲۲ بهمن، و در گرمای ماه رمضان در روز قدس، همه نشانه‌های دست خدا است و ما هم بر همین اساس به مردم اعتماد کامل داریم و سخن ما با آنان در چارچوب این احساس و صدق و بصیرت مردم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: من نسبت به نحوه‌ی رفتار طرف مقابل در ادامه‌ی مذاکرات دغدغه دارم. ایشان با اشاره به برخی موافقت‌ها و مخالفت‌ها با مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کردند: نباید در این خصوص مبالغه و عجله شود بلکه باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.
رهبر انقلاب اسلامی در عین حال به مسئولان تأکید کردند که باید مردم و بخصوص نخبگان را در جریان جزئیات قرار دهند و آنها را از واقعیات مطلع کنند زیرا هیچ چیز محرمانه‌ای وجود ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جریان قرار دادن مردم و نخبگان را از جزئیات مذاکرات هسته‌ای، مصداق همدلی مسئولان با مردم خواندند و تأکید کردند: همدلی یک موضوع دستوری نیست بلکه باید آن را بوجود آورد و رشد داد که شرایط کنونی فرصت مناسبی برای بوجود آمدن همدلی با مردم است.
ایشان در ادامه یک پیشنهاد را به مسئولان مطرح کردند و گفتند: مسئولان که افراد صادق و علاقمند به منافع ملی هستند باید منتقدین شاخص مذاکرات را دعوت کنند و با آنان صحبت کنند؛ اگر در مطالب آنان، نکته‌ای بود، از آن برای پیشبرد بهتر مذاکرات، استفاده کنند و اگر نکته‌ای هم نبود، آنان را قانع کنند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این مصداق همدلی و یکسان سازی دلها و عمل ها است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ممکن است مسئولان بگویند به علت فرصت سه‌ماهه برای رسیدن توافق، زمان زیادی به منظور بحث و شنیدن سخنان منتقدین وجود ندارد که در پاسخ باید گفت این فرصت سه‌ماهه یک موضوع غیرقابل تغییر نیست و اگر این مدت زمان افزایش یابد هیچ اشکالی ندارد همان‌گونه که طرف مقابل در برهه‌ای از مذاکرات، زمان را هفت ماه عقب انداختند.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بار دیگر با تأکید بر اینکه مذاکره با آمریکایی‌ها فقط در مورد موضوع هسته‌ای است و نه هیچ موضوع دیگری خاطرنشان کردند: البته مذاکرات درخصوص موضوع هسته‌ای یک تجربه است. اگر طرف مقابل از کج‌تابی‌های خود دست بردارد، این تجربه را می‌توان در مسائل دیگر ادامه داد اما اگر طرف مقابل به کج‌تابی‌های خود ادامه دهد، تجربه‌ی قبلی ما در بی‌اعتمادی به آمریکا تقویت خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اظهار گلایه از برخی موضع گیری‌ها که طرف مقابل را جامعه بین‌المللی می‌داند افزودند: طرف مقابل ملت ایران که بدعهدی می‌کند، آمریکا و سه کشور اروپایی است و نه جامعه‌ی بین‌المللی. جامعه‌ی بین‌المللی همان ۱۵۰ کشوری هستند که رؤسا و نمایندگان ارشد آنها چند سال پیش در اجلاس غیرمتعهدها در تهران شرکت کردند و اینکه گفته می‌شود طرف مقابل ما جامعه‌ی بین‌المللی است که باید به ما اعتماد کند، سخن بی‌موردی است.
رهبر انقلاب اسلامی سپس به مواردی که ایشان در جلسات خصوصی از مسئولان در موضوع هسته‌ای مطالبه کرده‌اند، اشاره کردند و گفتند: من اصرار دارم که مسئولان، دستاوردهای کنونی هسته‌ای را بسیار با اهمیت تلقی کنند و آنها را کم‌ارزش و سبک نشمارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه صنعت هسته‌ای یک ضرورت برای کشور است، افزودند: اینکه برخی روشنفکرنماها بگویند «صنعت هسته‌ای را برای چه می‌خواهیم؟»، یک فریب است.
ایشان با اشاره به نیاز کشور به صنعت پیشرفته‌ی هسته‌ای در عرصه‌های انرژی، تولید رادیودارو، شیرین کردن آب دریا، و کشاورزی خاطرنشان کردند: مهمترین ویژگی صنعت هسته‌ای کشور این است که دستیابی به این صنعت بسیار مهم، نتیجه‌ی انفجار استعدادهای ذاتی جوانان ایرانی بوده است، بنابراین روند پیشرفت در صنعت هسته‌ای باید ادامه یابد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعاهای چند کشور جنایتکار همچون آمریکا که از بمب اتمی استفاده کرده و یا فرانسه که آزمایش‌های هسته‌ای خطرناک انجام داده است، گفتند: آنها ما را متهم به تلاش برای ساخت بمب اتمی می‌کنند، در حالی که نظام اسلامی ایران بر مبنای فتوای شرعی و همچنین بر مبنای عقلانی، هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود، و آن را مایه‌ی دردسر می‌داند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطالبه‌ی بعدی از مسئولان را، اعتماد نکردن به طرف مقابل خواندند و افزودند: اخیراً یکی از مسئولان صریحاً گفت که ما به طرف مقابل اعتماد نداریم، که اینگونه موضعگیری‌ها خوب است.
ایشان با تأکید بر اینکه نباید فریب لبخند طرف مقابل را خورد و نباید به وعده‌های نقد او اعتماد کرد، گفتند: نمونه‌ی بارز این مسئله، مواضع و سخنان رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیانیه‌ی اخیر است.
رهبر انقلاب، لغو یک‌جای تحریم‌ها را یکی دیگر از مطالبات از مسئولان بیان کردند و افزودند: این موضوع بسیار مهم است و تحریم‌ها باید در همان روز توافق به طور کامل لغو شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اگر قرار باشد لغو تحریم‌ها به یک فرآیند جدید مرتبط شود، اساس مذاکرات بی‌معنا خواهد بود، زیرا هدف از مذاکرات برداشته شدن تحریم‌هاست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان مطالبه‌ی بعدی به بحث بازرسی‌ها اشاره و تأکید کردند: مطلقاً نباید اجازه داده شود که به بهانه‌ی نظارت، به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند و مسئولین نظامی کشور نیز به هیچ وجه اجازه ندارند که به بهانه‌ی نظارت و بازرسی، بیگانگان را به این حریم راه دهند یا توسعه‌ی دفاعی کشور را متوقف کنند.
ایشان افزودند: لازم است توانایی دفاعی کشور و مشت محکم ملت در عرصه‌ی نظامی همچنان محکم بماند و روزبروز نیز محکم‌تر شود. همچنین به هیچ وجه نباید در مذاکرات، حمایت از برادران مقاوممان در نقاط مختلف مورد خدشه قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی در خصوص شیوه‌ی نظارت بر برنامه‌ی هسته‌ای ایران نیز تأکید کردند: هیچ‌گونه شیوه‌ی نظارت غیرمتعارف که ایران را به یک کشور اختصاصی از لحاظ نظارت‌ها تبدیل کند، مورد قبول نیست و نظارت‌ها باید تنها در محدوده‌ی همان نظارت‌های متعارفی که در همه‌ی دنیا انجام می‌شود اعمال شود، نه بیشتر.
تذکر آخر رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تداوم توسعه فنی برنامه هسته‌ای کشورمان بود. ایشان تأکید کردند: توسعه‌ی علمی و فنی در ابعاد گوناگون باید ادامه یابد البته تیم مذاکره کننده ممکن است لازم بداند که برخی محدودیت‌ها را قبول کند که در این زمینه حرفی نداریم اما توسعه‌ی فنی باید حتماً ادامه یابد و با قدرت پیش رود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: تأمین این خواسته‌ها برعهده‌ی مذاکره کنندگان است و باید با بهره‌گیری از نظرات افراد مطلع و امین و همچنین نظرات منتقدان، شیوه‌های درست مذاکراتی را پیدا و دنبال کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات بسیار مهم یمن اشاره و تأکید کردند: سعودی‌ها با تجاوز به یمن، خطا و اشتباه کردند و بدعت بدی را در منطقه بنیان گذاشتند.
رهبر انقلاب کار این روزهای دولت سعودی در یمن را مشابه جنایت صهیونیست‌ها در غزه خواندند و به دو جنبه‌ی مهم این موضوع پرداختند.
ایشان اقدام علیه ملت یمن را «جنایت، نسل‌کشی و قابل تعقیب بین‌المللی» دانستند و افزودند: کشتن کودکان، تخریب خانه‌ها و نابود کردن زیر بناها و ثروت‌های ملی یک کشور، جنایتی بزرگ است.
رهبر انقلاب تأکید کردند: یقیناً سعودی‌ها در این مسئله خسارت و ضرر خواهند کرد و به هیچ وجه پیروز نخواهند شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص دلیل پیش‌بینی شکست سعودی‌ها گفتند: دلیل این پیش‌بینی واضح است، زیرا توانایی نظامی صهیونیست‌ها چندین برابر سعودی‌ها و منطقه‌ی غزه نیز یک منطقه کوچک بود، اما آنها نتوانستند موفق شوند، در حالی که یمن، کشوری پهناور و با جمعیت ده‌ها میلیونی است.
رهبر انقلاب تأکید کردند: سعودی‌ها در این ماجرا قطعاً ضربه خواهند خورد و بینی آنها  به خاک مالیده خواهد شد.
ایشان با اشاره به سوابق سعودی‌ها در مسائل سیاست خارجی گفتند: ما با سعودی‌ها در مسائل گوناگون سیاسی اختلافات متعددی داریم اما همیشه می‌گفتیم که آنها در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند، اما چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه‌ی توحش را بر جنبه‌ی متانت و ظاهرسازی غلبه می‌دهند، که این کار قطعاً به ضررشان تمام خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به دولت سعودی تأکید کردند: این حرکت در منطقه قابل قبول نیست و من هشدار می‌دهم که باید دست از حرکت جنایت‌آمیز در یمن بردارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس به حمایت و دفاع آمریکا از دولت سعودی اشاره کردند و افزودند: این طبیعت آمریکاست که در همه‌ی قضایا بجای اینکه از مظلوم حمایت کند، طرف ظالم را می‌گیرد، اما آنها نیز در این موضوع ضربه خواهند دید و شکست خواهند خورد.
ایشان با اشاره به ادعای دخالت ایران در یمن گفتند: هواپیماهای جنایتکارشان آسمان یمن را ناامن کرده و بهانه‌های ابلهانه‌ای که از نظر خداوند، ملت‌ها و منطق بین‌المللی مردود است برای دخالت در یمن جور می کنند، اما این کارها را دخالت نمی‌دانند و در مقابل، ایران را متهم می‌کنند.
رهبر انقلاب، ملت یمن را ملتی کهن و با سابقه‌ی دیرین که ظرفیت و توانایی تعیین دولت خود را دارد خواندند و مجدداً تأکید کردند: لازم است دولت سعودی هرچه زودتر دست از این جنایت‌های فاجعه‌بار  بردارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقشه‌ی اولیه‌ی طراحی شده توسط بدخواهان ملت یمن را، ایجاد خلأ قدرت و بوجود آوردن شرایطی مشابه وضعیت بسیار بد و رقت‌بار لیبی خواندند و گفتند: خوشبختانه در تحقق چنین هدفی ناکام ماندند زیرا جوانان مؤمن، علاقمند و معتقد به راه و روش حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام اعم از شیعه، سنی، زیدی و حنفی مقابل آنان ایستادند و از این به بعد نیز ایستادگی کرده و پیروز خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای بیانات خود ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آهی، به عنوان مداحی متعهد، پایبند، خیرخواه و پر تلاش نکاتی را خطاب به مداحان متذکر شدند.
«قدر دانستن فرصت حضور جمعیت انبوه بویژه جوانان در مجالس اهل بیت علیهم‌السلام» و «لزوم ترویج معارف دین و سبک زندگی اسلامی و سوق دادن مخاطبان برای عمل به مسئولیت‌های بزرگ این دوران»، اولین نکته‌ای بود که رهبر انقلاب خطاب به مداحان بیان کردند.
«پرهیز از انحراف و خرافه‌گرایی و ایجاد گره در اعتقادات جوانان» نیز از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
نظرات مخاطبان : [ تعداد نظرات منتشره : 79 نظر ]
  • سیدمصطفی فاضلی ،
    1394-02-02 - 14:54

    با سلام و درودی بی پایان به یار صدیق امام . حضرت آیت الله خامنه ای... رهبرم ما خود را همچو جوانی شانزده ساله با شور و نشاط انقلابی ،حس مبارزه با استکبار ،گوش بفرمان و لبیک گوی ، در رکاب فرمانده ای چون شما می دانیم.
  • زهرا ،
    1394-01-27 - 22:56

    سلام 
    از شما میخواهم لطفا سخنان رهبر را به صورت  خلاصه ونمودار  بنویسید
    
    لبیک یا خامنه ای
  • عاشقان ولایت ،
    1394-01-26 - 10:15

    عشق است خامنه ای
  • عاشقان ولایت ،
    1394-01-26 - 10:15

    عشق است خامنه ای
  • اصفهانیان ،
    1394-01-25 - 11:36

    جانم فدای رهبر 
    مثل همیشه عالی و مشت محکمی بر دهان امریکایی ها و صهیونیست ها بود.
  • علی ،
    1394-01-25 - 04:27

    سلام
    لطفا فایل صوتی سخنرانی های رهبری رو هم اضافه کنید. بخصوص روز اول فروردین رو در مشهد و در دیدار با مداحان
    ممنونم
    پاسخ KHAMENEI.IR :
    سلام علیکم. شما میتوانید برای شنیدن فایل‌های صوتی سخنرانی رهبر انقلاب به بخش صوت پایگاه اطلاع رسانی مراجعه نمایید.
    پیوند مرتبط :حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی
  • كلانتري رسول ،
    1394-01-24 - 23:25

    سلام خيلي خيلي عالي بود البته اي كاش اقاي روحاني و اقاي ظريف حرفها و بيانات رهبري را جدي بگيرن .نبايد اقتدار ملي را به راحتي با بي تدبيري  برخي مسئولين از بين برد .رهبرا دوستت دارم
  • مایده اسلامی ،
    1394-01-24 - 14:57

    قربونت برم آقاجان,معلومه که دلشون میلرزه و میگن دخالت میکنی,
    آخه فدات شم نفوذ دو کلمه از دهان مبارک شما,خیلی بیشتر از نفوذ صدتا جنگده دشمنات تو یمن و هرجای دیگس تموم عمرم فدای یک لحظه نفس کشیدنت
  • رضا آقاميري ،
    1394-01-24 - 11:04

    با سلام به مردم شريف 
    به استحضار ميرساند كلام رهبرم كاملا متين است اگر قرار باشد تحريم هاي 
    ظالمانه را بر ندارند پس توافق بي معني است درو د بر تيم مذاكره كننده و
    آقاي ظريف 
  • مطهر ،
    1394-01-24 - 09:09

     اللهم حفظ قائداً الامام خامنه اي واقعا با این صحبتهای زیبا تمام محاسبات دشمنان رو بهم ریختن.با تشکر
  • حمید ،
    1394-01-23 - 19:13

    خدا حفظشون  کنه که بجای دیمپلماسی خنده از دیپلماسی عزت وغیرت اسلمی ایرانی استفاده می کنند
  • میلاد ،
    1394-01-23 - 09:54

    اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای     
    خدا رو شکر میکنم در کشوری زندگی میکنم که رهبر ان حضرت ایت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته میباشد خداوند از گزند دشمنان محفوظشان گرداند
  • ناصر -گ ،
    1394-01-23 - 09:35

    بسمه تعالي -الحق و انصاف فرمايشات حضرت آقا  آرامش  خوبي به مردم  ولايت مدار  عطا فرمودند خداوند  متعال نگهدارشان باد
  • عتی اکبر غلامی ،
    1394-01-23 - 09:26

    اقا جان کلام شما مانند در ناب است وارام بخش جان .وصفا بخش روح وپایان دهنده تمام شایعات .خداوند تا ظهور امام (عج} پایدار تان کند
  • امین علم شاهی ،
    1394-01-23 - 09:09

    قربان مظلومیت مولایم 
  • والی نژاد ،
    1394-01-22 - 22:18

    مثل همیشه قلب مومنین رو با فرمایشاتشون آروم کردن
  • 1394-01-22 - 21:27

    به خدا سوگند که خامنای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است .حضرت آقا  نه تحریم نه ذلت مذاکره باعزت را می خواهند.
  • BORNA ،
    1394-01-22 - 18:59

    عالی بود انشاا...همیشه سالم وسلامت باشن
  • 1394-01-22 - 18:55

    عالی بود  عالی
    
  • ،
    1394-01-22 - 16:56

    الحمدالله علي كل نعمه في كل حال
    اللهم حفظ قائداً الامام خامنه اي
  • مؤمن ،
    1394-01-22 - 15:14

    احسنت
  • مجتبی نائینی ،
    1394-01-22 - 15:03

    جانم فدای رهبر
    سید علی لب تر کند جان را فدایش می کنم
  • رضا ،
    1394-01-22 - 14:36

    الهی فدات بشم که اینقدر حرفات به دل میشینه.....
  • روح الله کریمی ،
    1394-01-22 - 11:58

    اللهم احفظ قائدنا 
  • زهرا ،
    1394-01-22 - 11:53

    خدایا بخاطر چنین نائب شجاع و بصیر و دلیر هزاران بار شکرمیکنیم.واقعا مردم ومسئولین بااااید قدر چنین نعمتی روبدونن و مسئولین و تیم مذاکره کننده کشورمون باید این چارچوبی که امام خامنه ای فرمودند رو رعایت کنند که عزت ما با پیروی از ایشون - که همون پیروی ازامام زمان هست- محقق میشه
    اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
    آمین
  • علی اکبر ،
    1394-01-22 - 10:48

    از ته دلم میگم امام سیدعلی خامنه ای را دوست دارم به خاطر همه خوبی هایی که داره همه چیز رو میدونه و به موقع حرف ها و خط دهی ها رو انجام میده من عاشق سید علی امام خوبم هستم دوستش دارم تا کور شود هرآنکه نتواند دید.
  • نیکونام ،
    1394-01-22 - 10:48

    بسم الله الرحمن الرحیم
    اقتدار اسلام شیعی بواسطه نظام سیاسی مبتنی بر ولایت آن است،آقا جان دلمان بواسطه کلام محکم شما،قوت گرفت.خدا کند که این سخنان ،مسئولان را در مورد مذاکرات حساس تر نماید.
  • محمدی ،
    1394-01-22 - 10:33

    خدا دل آقامونو شاد کنه با این تحول و شور و نشاطی که با این فرمایشات ایجاد نمودند، خدا یا از سلامتی و عمر ما بکاه و بر عمر و سلامتی ایشان بیفزا.
  • 1394-01-22 - 10:14

    خیلی خوشحال شدم آقای حمید علیمی بودند 
    انشالله که از ایشان استفاده کنند
  • 1394-01-22 - 09:12

    جانم به فدایت آقا جان 
  • یاعلی ،
    1394-01-22 - 09:01

    عالی بود 
    اللهم عجل لولیک الفرج سریعا
  • مجتبی شفیعی از خمینی شهر ،
    1394-01-22 - 08:50

    اللهم احفظ قایدنا خامنه ای 
  • مهدی ،
    1394-01-22 - 08:41

    همش فکر میکردم چرا آقای خامنه ای در مورد توافق هسته ای صحبتی نمیکنه.
    آخر صحبت کرد.خییییییییییییلی حال کردم.عااااااااااااالی بود.لذت بردم.
    خدا بهشون طول عمر با عزت بده که همیشه به مردم ایران عزت میده.
    از این خوشم میاد که همیشه صحبتهاش تمام محاسبات دشمنان ایران و اسلامو بهم میریزه.
    
    
    
  • سید رضا موسوی ،
    1394-01-22 - 02:05

    من خدا رو شکر میکنم که رهبرم باعث غرور وعزت من است
  • ابراهیم ،
    1394-01-22 - 01:36

    حضرت آقا سلام کشاورزم از اخبارروز چندروزی بود اطلایی نداشتم  باگوشی خود دربیابان سرچ کردم تابیانات گهربارو آرامبخش شمارا پیداکردم خیلی آرام شدم ممنونم حضرت آقا لبیک یاخامنه ای ای پیشوای مسلمین درزمان غیبت
  • رضا طیوری ،
    1394-01-22 - 00:12

    بسمه تعالی همیشه از خدای بزرگ به خاطر داشتن چنین رهبر بصیر و شجاع باید شاکر باشیم . دولتی ها باید فرمایشات معظم له را تمام و کمال گوش دهند و اجرایی کنند فکر نکنند که اگر برخی به دنبال مسیر دیگری هستند آنرا انجام بدهند صحیح است . خیر راه مستقیم مسیری است که ناخدای سفینه انقلاب بیان می کند . طراحان فتنه های داخلی هم بهتر است توبه کنند زیرا خداوند بقاء این نهضت حسینی را تضمین کرده است . ما همواره مطیع محض اماممان هستیم زیرا آنانی که رهروی انبیاو امامان بودند راه سعادت را پیمودند و سعید شدند ما نیز می خواهیم به تاسی از نیکان تاریخ از مولا و مقتدای خودمان پیروی نماییم که می نماییم . آقاجان تنت سلامت و پیروز باشی . سراسر ایران و آزادگان عالم مطیع و دعاگویند .
  • 1394-01-21 - 23:42

    لبیک یا خامنه ای عزیز.امیدواریم  انشاالله پرچم اسلام بدون هیچ واسطه ای از دست حضرت امام خامنه ای به دست حضرت حجت (عج) واگذار گردد.
  • امیر ،
    1394-01-21 - 23:30

    ایشالا همیشه سالم و زنده باشن
  • اشنا ،
    1394-01-21 - 23:08

    فدای رهبرعزیزمون که اینقدر با بصیرت هستن .
  • 1394-01-21 - 22:45

    احسنت عالی بود
  • محمدامین بازیار ،
    1394-01-20 - 21:25

    خدایا چه بصیرتی به این نایب حضرت حجت دادی بابا
    خود حضرت چیه یا ابوالفضل! خدا کنه اون دورانو ببینیم انشاءالله
    اللهم احفظ قاعدنا الامام الخامنه ای
  • مهدی ،
    1394-01-20 - 21:21

    تمام دار و ندارم امام خامنه ای(حفظه الله)
  • عاشق ولایت ،
    1394-01-20 - 21:20

    خدایا ممنونم ازت که رهبری با این بصیرت ،صداقت ،درایت،دوراندیشی و.. برایمان فرستاده ای.
  • عاشق ولایت ،
    1394-01-20 - 21:20

    خدایا ممنونم ازت که رهبری با این بصیرت ،صداقت ،درایت،دوراندیشی و.. برایمان فرستاده ای.
  • 1394-01-20 - 21:16

    از تو به یک اشاره ازما به سر دویدن
  • مهران ،
    1394-01-20 - 21:15

    الحمدالله که چنین رهبر دقیق و جامع‌نگری داریم.
    انصافا آقا ابعاد مختلف حقوق ملت در مساله‌ی هسته ای رو دقیق مطرح کردن.
    دیگه برعهده‌ی رییس جمهور و  تیم مذاکره‌ کننده‌ی ماست که این چارچوب‌ها و خطوط قرمز رو درست بشناسن و در عرصه‌ی عمل ازش مراقبت کنن.
    منتقدین و نخبگان هم باید در همه حال رصد و نقد عالمانه و اسلامی رو پیگیری کنن.
  • 1394-01-20 - 20:50

    سلام آقا جان همه حرف ها و بحث ها یه طرف... فکر دل ما رو هم بکن از این حرفا نزن که حالمون خراب میشه... آقا تو نباشی ما هم نیستیم اینو یادت باشه 
  • ابراهیم حسنی نژاد عباس آباد ،
    1394-01-20 - 20:48

    اللهم احفظ قائدنا خامنه ای 
  • عباس اقبالیان ابوزیدآبادی ،
    1394-01-20 - 19:11

    ما مطیع فرمان رهبریم
  • فاطمه ،
    1394-01-20 - 18:59

    دشمن اگر  ببخشد کاخ سفید خود را 
    یک تار موی رهبر بر آن نمی فروشیم 
    لبیک یا خامنه ای 
  • محمدامین فضیلت پور ،
    1394-01-20 - 18:55

    اللهم احفظ قاعدنا الامام الخامنه ای (قدس سره الشریف )
    خداوندا سایه ی رهبرمان و این جانشین خلف امام عصر (عج) را بر سر ما حفظ بفرما
  • 1394-01-20 - 18:55

    داشتن رهبر با بینش سیاسی بالا از افتخارات ما ایرانیان است 
  • سیدحسن طباطبایی ،
    1394-01-20 - 18:55

    عالی بود عالی...
  • آیت ،
    1394-01-20 - 18:49

    جانم به فدای مرامتان رهبر  کبیر ایران بزرگ
    الحق که ایشان همیشه سخنان سنجیده و پخته می فرمایند و از صراط حق منحرف نمی شوند. از شنیدن و خواندن موضع گیری ها و سخنان ایشان لذت می برم.
    درود بر خامنه ای 
  • مهدی ،
    1394-01-20 - 18:46

    سایه عظمای ولایت مستدام باد که هم واقع بین و هم منصف هستند.
  • سیمین ،
    1394-01-20 - 18:42

    رهبرا لبیک لبیک
    
  • 1394-01-20 - 18:35

    خدا سایه شما رو از سر ما کم نکنه آقاجون
    به خدا این چند روز همش به این فکر میکردم که آخرش وضعیت مذاکرات چی میشه؟؟؟
    نکنه خون شهدامون پایمال بشه،نکنه عزتمون پایمال بشه، نکنه شرمنده روی آرمیتا و علیرضا بشیم و در محضر خدای متعال در برابر این دو نفر سرافکنده باشیم
    ولی امروز باز دلم قرص شد،باز خیالم راحت شد که آقامون حواسش به همه چی هست
    سید علی لب تر کند جان را فدایش میکنم
  • بانو ،
    1394-01-20 - 18:35

    آفرین بر رهبر آگاه ،مدیر و مقتدر مان انشاالله خداوند سالهای سال سایه ی ایشان را بر سر امت اسلامی حفظ کند
  • سید حسین ،
    1394-01-20 - 18:34

    با سلام  با اینکه مواضع حضرت آقا  در همه زمانها اصولی و بدون تغییر است اما آنچنان هنرمندانه بیان میشود که هربار از دفعه قبل جذاب تر است.خدا ایشان را حفظ کند.
  • آوالا ،
    1394-01-20 - 18:28

    خوش بینی به آمریکایی ها صرف خوشبینی است و مصداق خارجی ندارد.
    امیدواریم با پیروی از بیانات حضرت آقا و هوشیاری مسولان جمهوری اسلامی بتوانیم برهمه بدی ها و بدکاران غلبه یابیم.
    
  • فاطمه ،
    1394-01-20 - 18:25

    اللهم احفظ قائدنا خامنه ای 
    حضورت آقا برایمان آرامش است .
  • سعید عزتی ،
    1394-01-20 - 18:10

    الله اکبر         الله اکبر
    
    با وجود رهبری حکیم، دشمنمان آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند!
  • محسن ،
    1394-01-20 - 17:59

    لبیک یا خامنه ای
    دوست داریم آقا جون
  • محمدصادق خياطون ،
    1394-01-20 - 17:54

    لبيك يا سيد على...
  • حميدرضا كرمي ،
    1394-01-20 - 17:38

    لبيك يا خامنه اي لبيك يا حسين است
    
    
  • 1394-01-20 - 17:19

    الهی شکر از این رهبر بی نظیر
  • صبوری ،
    1394-01-20 - 17:17

    آقای عزیزم فرمایشات شما قطعا تو دهانی محکمی بر دهان مستکبرین و ظالمان خواهد بود و خواب را برآنها حرام میکند.
  • معبر سایبری فندرسک ،
    1394-01-20 - 17:16

    احسنت احسنت به آقا. 
    خیلی جالب هم انتقاد کردند و هم حمایت کردند.
    
  • طه ،
    1394-01-20 - 17:08

    عالی بود
    
    فرمایشات حضرت آقا ، قلبمون رو آروم کرد.
    
    در مورد سعودی ها.  هم، دلمون رو خنک کرد.
    
    دعا میکنیم خدا حاجات قلبیه حضرت آقا رو براورده کنه.
    
    سلام ما رو به آقا برسونید و بگید مثل همیشه فرمایشاتشون بموقع، دقیق، مدبرانه و با رعایت تمام جوانب بود.
    
    احسنت احسنت
  • یدالله جوهر ،
    1394-01-20 - 17:01

    رهبرم جاتم بفدایت
    خدا بر ما منت گذاشته که رهبری داریم که حرفهای او دلها را متوجه و مجذوب و راهها را برایمان روشن می کند 
    ای کاش مسولین دیدگاه رهبری را درک می کردند و اجرا می کردند
  • امیررضا ،
    1394-01-20 - 17:00

    شرف دارد...
  • 1394-01-20 - 16:59

    روحی لک الفداء اماما
  • 1394-01-20 - 16:43

    موسی دوباره عصا بر زمین کوفت
  • محسن از کاشمر ،
    1394-01-20 - 16:40

    رهبر عزیز دمت گرم.ایشالا که همیشه سایه ات بالا سر ما باشه.ما همه گوش بفرمان تواییم هر چی شما امر کنی ما همونو انجام میدیم.از تحریم و فقر و این جور چیزا هم بیمی نداریم.نون خالیم بخوریم تن به ذلت بیگانه نخواهیم داد. مرگ بر دشمنان ایران و اسلام.
  • محمد ،
    1394-01-20 - 16:32

    الحق و الانصاف که رهبریت شجاعانه و با حکمت و الهی است.تا آخرین قطره ی خونم با تو می مانم.
  • مجید ،
    1394-01-20 - 16:30

    با سلام
    عباراتی که مقام معظم رهبری در این دیدار بیان کردن یه بار دیگه درایت و ذکاوت رهبری رو به همگان ثابت کرد.
    تحلیل هایی که ایشون نسبت به مسایل هسته ای و مذاکرات و همچنین یمن بیان کردن؛ مسایل رو برای ما جوانها روشن می کنه.
    اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای ...
  • 1394-01-20 - 16:24

    چشممان به لبهای شماست آقا
  • 1394-01-20 - 16:15

    خدا طول عمر با عزت برای رهبر عزیزم بدهد و عزت مردم عزیز ایران را زیاد کند.
  • محمد ،
    1394-01-20 - 15:58

    باعرض سلام...
    واقعا خوشحال شدم آقای علیمی رو دردیدار امروز بامقام معظم رهبری دیدمشون...
    ان شآلله درسالهای آینده آقای علیمی هم محضر حضرت آقابخونن...
پیامک‌های این دیدار
  • رهبر انقلاب: همه بدانند نه در مسائل منطقه و نه بین‌المللی هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداریم/ مذاکره هسته‌ای تجربه‌ای خواهد شد/اگرطرف مقابل از کج‌تابی‌های معمولی‌اش دست برداشت، تجربه می‌شود که خب در موارد دیگر هم می‌شود با آنها مذاکره کرد/ اما اگر دیدیم باز هم کج‌راهه می‌روند مسلما تجربه‌ی گذشته‌ی ما تقویت می‌شود.
  • رهبر انقلاب: ما با سعودی‌ها در مسائل مختلف اختلافات متعددی داریم اما همیشه می‌گفتیم در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند اما چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه‌ی توحش را بر جنبه‌ی ظاهرسازی غلبه می‌دهندکه به ضررشان تمام خواهد شد.
  • رهبر انقلاب: سعودی‌ها باتجاوز به یمن خطا و اشتباه کردند و بدعت بدی را در منطقه بنیان گذاشتند/ کار سعودی‌ها در یمن مشابه جنایات صهیونیست‌ها در غزه است/ اقدام علیه ملت یمن،"جنایت، نسل‌کشی و قابل تعقیب بین‌المللی"است.
  • رهبر انقلاب: توانایی دفاعی کشور، مشت محکم ملت درعرصه‌ی نظامی است، این باید محکم بماند و محکمتر بشود/ حمایت ما از برادران مقاوم درنقاط مختلف جهان مطلقا نباید درمذاکرات مورد خدشه قرار بگیرد/ توسعه‌ی علمی و فنی حتما باید ادامه پیدا کند.
  • رهبر انقلاب: به مسئولین تذکرداده‌ایم به هیچ وجه نباید اجازه داده شود به بهانه‌ی نظارت،حریم امنیتی و نظامی کشور نفوذ شود/مسئولین نظامی مأذون نیستند به بهانه‌ی بازرسی، بیگانگان را به حریم امنیتی کشور راه دهند یا توسعه دفاعی کشور را متوقف کنند.
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها،اگر چنانچه به یک توافق رسیدند، در همان روز توافق باید لغو بشود/ می‌بینید که یکی (ازطرف مقابل) می‌گوید ۶ماه بعدازتوافق،یکی می‌گوید یک‌سال بعد تحریم‌ها برداشته می‌شود/ اگر لغو تحریم‌ها قرارست منوط به یک فرایند بشود،پس برای چه مذاکره کردیم اصلا.
  • رهبر انقلاب: به مسئولین گفته‌ایم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده‌ی نقد او اعتمادنکنید، چون وقتی خر او ازپل گذشت به شما می‌خندد/ دیدید ژست رئیس‌جمهور آمریکا را بعد از انتشار یک بیانیه‌ی صرفا مطبوعاتی.
  • رهبر انقلاب: ممکن است بگویند فقط ۳ماه وقت داریم، خب حالا ۳ماه بشود ۴ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید، کما اینکه طرف مقابل ما دردوره ای ۷ماه مذاکرات رابه عقب انداخت.
  • رهبرانقلاب: من هیچ‌وقت به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم/با اینکه خوشبین نبودم با این مذاکرات موردی موافقت کردم و از مذاکره کنندگان حمایت کردم و می‌کنم/ با توافقی که منافع و عزت ملت را حفظ کند موافقیم/ اما توافق نکردن شرف دارد به توافقی که منافع و عزت ملت از بین برود.
  • رهبر انقلاب: همه چیز درجزئیات است، ممکن است طرف بدعهد مقابل بخواهد درجزئیات، کشور ما را محصور کند/ اینکه حالا به بنده و دیگران تبریک می‌گویند بی‌معنی است/ آنچه تاکنون انجام شده نه اصل توافق و محتوای آن را تضمین می‌کند، نه حتی اینکه مذاکرات تا به آخر برسد.
  • رهبر انقلاب دردیدار مداحان: می‌پرسند چرا فلانی(رهبری) درباره هسته‌ای موضع نگرفته/ جایی برای موضع‌گیری وجود نداشته/ مسئولین می‌گویند هنوز کاری انجام نشده و چیز الزام‌آوری نیست/نه موافقم نه مخالف.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی