news/content
نسخه قابل چاپ
1393/06/16

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی  صبح امروز (یکشنبه) و در دیدار دست‌اندرکاران حج امسال، حج را یک فرصت بزرگ برای بهره‌مندی امت اسلامی از الطاف معنوی سرزمین وحی و استحکام ارتباط خود با خدا و همچنین بحث و تبادل نظر با یک‌دیگر برای برطرف کردن مشکلات دنیای اسلام برشمردند و تأکید کردند: امروز یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام، تلاش گسترده‌ی قدرت‌های بزرگ و عوامل آنها برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی است که باید با بهره‌گیری از فرصت کم‌نظیر حج، در جهت ایجاد اتحاد و تفاهم و رفع عوامل اختلاف و بدگمانی‌ها اقدام کرد.
رهبر انقلاب اسلامی  در این دیدار، با تبریک سالروز میلاد ثامن‌الحجج، حضرت امام رضا علیه‌السّلام، مضجع شریف آن حضرت در خراسان را مایه‌ی برکت و مرکز ذکر و توجه و توحید خواندند و با اشاره به روش و برنامه‌ی مدبرانه‌ی آن حضرت برای مقابله با توطئه‌ی دستگاه سیاسی قاهر و ظالم آن زمان، گفتند: حضرت امام رضا علیه‌السّلام با توکل بر خدا و با تدبیر الهی و نگاه نافذ ولایتی خود، توانستند نقشه‌ی خصمانه و زیرکانه‌ای را که برای ایشان کشیده شده بود، به ضد خود تبدیل و یک حرکت عظیم در جهت گسترش معارف قرآنی و منتسب به اهل بیت علیهم‌السّلام را در افکار دنیای اسلام ایجاد کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس موسم حج را فرصتی بزرگ و مغتنم به منظور اصلاح امور دینی و معنوی و اصلاح مسائل مهم جهان اسلام دانستند و افزودند: مسلمانان باید در ایام حج، از معنویات این سفر الهی بهره‌ی کامل ببرند و رابطه‌ی خود را با خدا  به‌ گونه‌ای مستحکم کنند که بعد از سفر حج، تغییر حقیقی در حج‌گزار مشاهده شود.
ایشان در خصوص استفاده از فرصت حج برای بررسی مسائل مهم دنیای اسلام و تبادل نظر به‌ منظور برطرف کردن مشکلات، افزودند: امروز جهان اسلام در شرایط خطیری قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مسائل آن، تلاش و شگردهای قدرت‌های سلطه‌گر برای ایجاد اختلاف و  سوءظن میان مسلمانان است.
رهبر انقلاب اسلامی  با تأکید بر این‌که باید در ایام حج، با تمام توان در جهت صاف کردن دل‌ها و کم کردن کینه‌ورزی‌های مصنوعی تلاش شود، گفتند: متأسفانه برخی از مسلمانان -اعم از شیعه و سنی- از روی غفلت، با تهمت‌زنی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها به دشمنان امت اسلام کمک می‌کنند و در خدمت منافع آمریکا و صهیونیسم قدم برمی‌دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: مسلمانان باید با هوشیاری و همدلی، حربه‌ی دشمن را از دست او بگیرند. ایشان  تکفیر را در شرایط کنونی، یکی از حربه‌ها و عوامل دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و مشغول کردن آنها به یک‌دیگر به‌ منظور غفلت از مسأله‌ی فلسطین و خدمت به منافع رژیم صهیونیستی برشمردند و تأکید کردند: مسأله‌ی فلسطین، مسأله‌ی اول دنیای اسلام است که باید در حج مورد توجه قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی  افزودند: خوشبختانه اکنون مسلمانان در مسأله‌ی فلسطین دست برتر را دارند که قضایای جنگ ۵۰ روزه‌ی غزه و شکست رژیم صهیونیستی به عنوان نماد قدرت غرب در منطقه، در برابر مردم محدود و محصور غزه که دارای کمترین امکانات بودند، نمونه‌ی بارز آن است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: پیروزی اخیر در غزه نشان داد که مسلمانان قوی هستند و توانایی‌های زیادی دارند و می‌توانند هرگونه دشمنی را به چالش بکشند و از خود دفاع کنند.
ایشان گفتند: قدرت اسلام، قرآن، ایمان و امت اسلامی را دست کم نگیریم و بدانیم که می‌توانیم با ظلم نظام‌های مستکبر مقابله کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به ارتقای خدمات رفاهی و معنوی به حجاج ایرانی در سال‌های اخیر خاطرنشان کردند: نباید به این حد راضی بود، بلکه باید با برطرف کردن خلأهای باقی‌مانده، شرایطی را به‌ وجود آورد که بتوان از فرصت موسم حج، بیشترین استفاده را کرد.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی‌عسکر -نماینده‌ی ولی‌ّ فقیه و سرپرست زائران ایرانی- ضمن تبریک ولادت حضرت امام رضا علیه‌السّلام، مدیریت در حج را مدیریتی جهادی، مشارکتی و بسیج‌گونه خواند و تأکید کرد: با توجه به شرایط منطقه و جهان اسلام و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت این سفر نورانی، شعار حج امسال را «حج، معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی» انتخاب کرده‌ایم تا محور برنامه‌های حج در همه‌ی زمینه‌ها قرار گیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی‌عسکر ارائه‌ی خدمات مطلوب به حجاج و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به الگوی سایر کشورها در برگزاری حج، آشنایی حجاج ایرانی با فلسفه‌ی حج، ارائه‌ی آموزش‌های لازم به کارگزاران حج و برگزاری نشست‌های تخصصی و همایش‌های آموزشی-توجیهی را از جمله‌ فعالیت‌ها و برنامه‌های بعثه‌ی مقام معظم رهبری اعلام کرد.
همچنین آقای اوحدی -رئیس سازمان حج و زیارت- گزارشی از فعالیت‌های این سازمان را ارائه کرد.  وی تعدیل ۲۵ درصدی عوامل اجرایی حج، ارائه‌ی خدمات پزشکی شبانه‌روزی، کاهش قیمت‌های تمام‌شده، رشد ۱۵۰درصدی ارسال کالاهای مورد نیاز حجاج به عربستان و ارائه‌ی خدمات به حجاج ایرانی خاج کشور را  از جمله اقدامات و برنامه‌های این سازمان در سال جاری برشمرد و گفت: امسال  ۶۴ هزار نفر در قالب ۴۵۰ کاروان از ۱۹ ایستگاه پروازی به حج اعزام خواهند شد.
پیش از این دیدار، رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه تصویری اماکن مقدسه در مدینه‌ی منوره و مکه‌ی معظمه و همچنین از تولیدات فرهنگی بعثه‌ی مقام معظم رهبری بازدید کردند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • رهبر انقلاب: امروز مصلحت بزرگ دنیای اسلام این است که مسلمانان دلشان باهم صاف باشد/ دشمن می‌خواهد مشترکات مسلمانان را نفی کند/ تا می‌توانید در حج کاری کنید که دروغ‌پردازی‌ها و سوءظن‌ها باطل شود/ فرصت حج نباید از دست برود.
  • رهبر انقلاب در دیدار مسئولان حج: جنگ غزه، قدرت دنیای اسلام را نشان داد. ما می‌توانیم هردشمنی را به چالش بکشیم/ این قدرت می‌تواند ظلم را برطرف کند، ما قصد سیطره بر دنیا نداریم، می‌خواهیم ظلم را رفع کنیم و می‌توانیم.
  • مسئولان و دست‌اندرکاران حج با رهبر انقلاب دیدار کردند.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی